Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fæl. =P

50's får mi stemme òg. I alle fall i Classic Player serien der den har klare fordeler med kanooon elektronikk og locking tuners. 70's har stygg headstock og meir klumpete kropp enn dei andre, i tillegg er U-halsen litt... Sær. Finishane den kjem i tykkjer eg heller ikkje er det heilt store.

Lenke til kommentar

Ifølge EMG sine sider kan det bety at du har satt kontaktene på ledningene fra pickupene feil vei. Det er den eneste løsningen de foreslår.

Har forresten nettopp montert akkurat de samme pickupene, men jeg har det problemet at switchen i midtposisjon kun gir stillhet, og det gjør meg egentlig ingen ting.

Lenke til kommentar
Ifølge EMG sine sider kan det bety at du har satt kontaktene på ledningene fra pickupene feil vei. Det er den eneste løsningen de foreslår.

Har forresten nettopp montert akkurat de samme pickupene, men jeg har det problemet at switchen i midtposisjon kun gir stillhet, og det gjør meg egentlig ingen ting.

 

Ja, har letet på EMG sine sider, men det hjalp ikke noe særlig, for ledningene står rett vei. :p

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Skal gå til innkjøp av ny wah-wah snart, min forrige dunlop crybaby sluttet å fungere.

Men jeg lurer litt på hvilke alternativer jeg har i denne prisklassen. Siden jeg først skal kjøpe ny, kunne det vært interessant å prøve ut en annen. Var fornøyd med crybaby'n, men prøver gjerne noe annet.

Hvordan er VOX V847 eller en Morley Wah i forhold til Crybaby GCB-95 (original)?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Er bare at problem at jeg helst skal ha pedalen så fort som mulig. Passer dårlig å vente på et rimelig bruktmarket-tilbud. Har dårlig med penger, så hadde ikke planer om å gi mer enn 800-900,- Skal til Tyskland om to uker, der koster Crybaby, Vox V847 og Morley Wah rundt 600-650, en pris som passer meg veldig bra.

 

Hvordan forskjellig vil du si at de er? Hørt noen beskrive lyden i Crybaby som wah-wah, mens Vox'en er mer weh-weh?

Lenke til kommentar

Vox er wah.

Dunlop er... Crybaby. Meir... Nasal.?

 

Hadde gått for Vox hvis det er pris det står på. Den låter ok rett fra boksen og blir heftig hvis du modder. (Ca 700kr for full mod med 12 kondensatorvalg, gain, bass treble, voice, volumboost, true bypass 9v inngang og power-led hos egfx)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Vox er wah.

Dunlop er... Crybaby. Meir... Nasal.?

 

Hadde gått for Vox hvis det er pris det står på. Den låter ok rett fra boksen og blir heftig hvis du modder. (Ca 700kr for full mod med 12 kondensatorvalg, gain, bass treble, voice, volumboost, true bypass 9v inngang og power-led hos egfx)

 

 

Okei, takk for svar!

Så forresten nå, er det stor forskjell på Vox V847 og V847A? Tror en av de har 9v inngang i hvert fall, det må jeg nesten ha.

Lenke til kommentar

V847 er så vidt meg bekjent den uten adapterinngang.

Men hvis du er stødig med loddebolten og drillen er det ikke noe vanskelig å modde den.

Som Kim sier, modder egfx dem. Har hørt noen han har moddet, og det låter fantastisk bedre enn standard! Også kan du tweake den så du får den som du vil ha den.

Lenke til kommentar
Fæl. =P

50's får mi stemme òg. I alle fall i Classic Player serien der den har klare fordeler med kanooon elektronikk og locking tuners. 70's har stygg headstock og meir klumpete kropp enn dei andre, i tillegg er U-halsen litt... Sær. Finishane den kjem i tykkjer eg heller ikkje er det heilt store.

Søtt med den nye generasjonen vintage-entusiaster som er mer katolske enn Paven ;)

Lenke til kommentar
Fæl. =P

50's får mi stemme òg. I alle fall i Classic Player serien der den har klare fordeler med kanooon elektronikk og locking tuners. 70's har stygg headstock og meir klumpete kropp enn dei andre, i tillegg er U-halsen litt... Sær. Finishane den kjem i tykkjer eg heller ikkje er det heilt store.

Søtt med den nye generasjonen vintage-entusiaster som er mer katolske enn Paven ;)

Det ga veldig lite mening :dontgetit:

Lenke til kommentar
Søtt med den nye generasjonen vintage-entusiaster som er mer katolske enn Paven ;)

Plz?

Locking tuners? 2pkt. bridge? Katolsk? Kyss meg beinhardt. 50's er gitaren i serien med materielt best features. Punktum.

Det er mi meining at dei små headstockane er ti gonger meir estetiske, og det trur eg mange andre òg tykkjer. Og det er IKKJE til å komme unna at 70's modellen overall er kraftigare og kjennes meir klumpete enn resten. Finishane dei har valgt ut til 70's Classic Player er i mine augne ikkje heilt heldige. Tidsriktige, men ikkje dei penaste. Sonic Blue. Der har du pen finish.

 

Og takke meg til dei som fortsatt ikkje har gått over til aktive HSH-oppsett og FR.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...