Suppelars2k Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Flott om noen har heite tips til en fin singlecoil i humbuckerstørrelse og en god humbucker med litt vintage blues-lyd. Og mens jeg først er i gang, hvor stort prosjekt er det å skifte pickups selv? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 hehehe.. :!: Jo takk! ..og nå til høsten får jeg, i likhet med deg, kanskje sjangsen til å få den signert av Steve Vai også, da han skal ha konsert her! *glede meg* Førrrbannnja 18-årsgrense.. #"¤%&/()=? Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Og mens jeg først er i gang, hvor stort prosjekt er det å skifte pickups selv? Ikke stort hvist du har litt peiling på lodding og ledninger. Spørs hvordan gitar det er og da. På f.eks Stratocastere er det ikke noe problem. EDIT: fjernet noe unødvendig quoting hvist du må vite det Endret 17. juli 2005 av EskildO Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Nja, peil har jeg ikke, men jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal gjøre det. Er forøvrig en Ibanez med to humbuckere, Les Paul/SG av type, så det kan kanskje bli litt kronglete, får se. Først må jeg ha tak i noen billige pickups. Er vel strengt tatt ikke verre enn å koble de direkte på ledningene som allerede er der? Eller må jeg bytte potter og drit? Endret 17. juli 2005 av HalTan Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du er ikke nødt hvist jeg ikke tar helt feil, men det kan være en stor fordel. Det avhenger av hvordan pickups du skal ha, hvist du f.eks skal ha EMG-81, så må du skifte potts. Du kan også prøve og snakke med de på en lokal musikksjappe, jeg skulle få det gjort for en hundrings der. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 hehehe.. :!: Jo takk! ..og nå til høsten får jeg, i likhet med deg, kanskje sjangsen til å få den signert av Steve Vai også, da han skal ha konsert her! *glede meg* Selv fikk jeg jo min JEM signert av sjefen sjøl under fjorårets G3. Skal på konserten i Oslo, og har skaffet meg et Evo Experience pass. Mulig du har hørt omdet? Og det er absolutt noe å sjekke ut for die-hard fans. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 _Signert_ JEM? Du har ikke lyst til og legge ut bilde? Vil gjerne se herligheten. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 GTS: Hvorfor selger du den Washburn-straten du nettopp kjøpte (for mye høyere pris også, hmm)? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 hehehe.. :!: Jo takk! ..og nå til høsten får jeg, i likhet med deg, kanskje sjangsen til å få den signert av Steve Vai også, da han skal ha konsert her! *glede meg* Selv fikk jeg jo min JEM signert av sjefen sjøl under fjorårets G3. Skal på konserten i Oslo, og har skaffet meg et Evo Experience pass. Mulig du har hørt omdet? Og det er absolutt noe å sjekke ut for die-hard fans. Jo, har hørt om det! Og jeg har selv skaffet meg access til EVO Experience! DET BLIR DIGG!!! *GLEDER MEG SOM BARE F!!* Lenke til kommentar
GTS Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) HalTan: Noen ganger finner jeg noe jeg ser på som verdt å beholde, og andre ganger ikke. Bare Wilkinson systemet koster vel rundt 2k nytt, og det samme gjelder Seymour Duncan Pearly Gates humbuckeren. Er ikke å verst pris på gitaren tatt dette i betrakting. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldre har spilt på en like bra Strat type gitar i den prisklassen. Greia er at jeg har konstant GAS, og sparer til full MIDI styring av riggen og et nytt 2x12 kabbis... Eskild0: Bone: Da sees vi til høsten! Var backstage med Vai ifjor, og han er en knall kar. Kommer til å bli litt av en opplevelse! Endret 18. juli 2005 av GTS Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 GTS: Owee! Ekstremt bra Hva har du betalt ca. for alt dette? Lenke til kommentar
Migr Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Morgan legend series Er det samme guitar som kjente folk som kinks? ikke samme gitar men utsende? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Bone:Da sees vi til høsten! Var backstage med Vai ifjor, og han er en knall kar. Kommer til å bli litt av en opplevelse! Det gjør vi jo da! Hvordan kom du deg backstage i fjor? Samme "opplegg" som EVO EX? ..det værste var at jeg (by some fuckin' strange reason) ikke visste om G3 før det hele var over! EDIT: Har prøvd å spurt på VAI-forumet, men enda ikke fått noe svar; Vet du ca hvor mange EVO EX-billetter som er lagt ut? Når jeg kjøpte var det 7 igjen.. Endret 18. juli 2005 av Bone Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 og slengte inn EMG ZW (1000KR fra usa!) , og nå bruker jeg den gitaren nesten hele tiden. Det kan du gjøre HalTan.. bestille humbuckere fra usa, og få de mye billigere enn her i norge... Men hvor var det du bestillte fra tørrfisk?? Og hvordan blir det med toll og sånn? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Tenkte jeg skulle bestille fra statene, ja. Men ikke faen om jeg skal ha noe EMG. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hva er det nå som er galt med EMG haltan? Petter: Bestilte fra tim's guitar, få dem til å sende som pakke, anbefales! Betalte vel 1200 totalt med alt. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Eskild0: Har lagt ut en god del penger. Utstyrets verdi ligger på rundt 70k (inkludert noen ting som ikke er avbildet). Bare Ecstasy forsterkertoppen koster jo 32k gjennom norsk importør Tre45 i Trondheim, noe som etter min mening er latterlig mye for utstyr. Jeg har nok betalt rundt 40k for hele moroa. Bone: Jeg vant et pass via Vai.com forumet. Veldig ok igrunn. Fikk sjansen til å få noen ting signert, et bilde av meg og gutta osv. av både Satriani og Vai. Det er forøvrig lagt ut 30 Evo Experience billettpakker på Vai.com. Endret 18. juli 2005 av GTS Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Bone: Jeg vant et pass via Vai.com forumet. Veldig ok igrunn. Fikk sjansen til å få noen ting signert, et bilde av meg og gutta osv. av både Satriani og Vai. Det er forøvrig lagt ut 30 Evo Experience billettpakker på Vai.com. Lucky bastard! Sleng ut bilder av deg med gutta da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå