Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creativene hadde litt kort kabel.

 

Kopierer innlegget mitt fra gitarnorge.no;

Heisann.

 

Er ute etter et relativt billig headset jeg kommer til å bruke med min forsterker, Roland Cube 20X akkurat nå, når omgivelsene ikke tillater høy lyd. Det gjør ikke noe om headsetet ser litt fornuftig ut, men lyden er selvfølgelig det viktigste. Med et gammelt Philips-headset og PortaPro (:p) fikk jeg grøtete og ekkel lyd, som om jeg skulle hatt wah-pedalen skrudd på og hælen i bånn. Dette liker jeg ikke; jeg vil helst ha lyden som kommer ut av høytallerelementet. Prisklasse? Helst ikke for mye. Får jeg tak i noe til under 500-600?

 

 

Har sett på disse; Sennheiser HD 205

 

Trenger innspill på dette og flere forslag :)

Kanskje best om jeg linker til hele tråden; http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=16172

Lenke til kommentar
Creativene hadde litt kort kabel.

Da kan du jo alltids kjøpe en skjøtekabel, eller lage en selv.

 

Geir :)

Da foretrekker jeg å ha en lang kabel. Tenkte faktisk å kjøpe skjøtekabel til PortaProene, men det var før jeg fant ut at lyden suger i dem uansett hva jeg vrir og skrur på :p

Men hvis Creativene er et såpass godt produkt at jeg burde velge det framfor et med lang kabel, er det jo selvfølgelig en mulighet.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som har tips til lette sanger å lære på akustisk gitar?

Har fått låne en gitar og kan absolut INGENTING.

Veit ikke om noen sanger som er lette heller, så tips til første sang å lære hadde vært fint :thumbup:

 

Hvordan bør jeg lære sanger i begynnelsen? Bør jeg bruke tabs, se lessons på youtube, etc?

 

Er forresten gitarkurs noe å begynne på? Musikkskole?

Har hørt at det skal værra mye bedre å lære via tabs og sånnt.

Lenke til kommentar

Det de fleste lærer seg først er vel hovedsakelig alle dur-grep i første posisjon (1. til 4. bånd+åpne strenger) og noen moll-grep. C, D, G, A, Am er vel kanskje de letteste. Bruk ett enkelt grep-kart og øv på å bytte mellom disse grepene. Å spille skalaer er også veldig god trening for fingerkoordinasjon og fart, dog litt kjedelig å spille den samme skalaen opp og ned, opp og ned. Tabs er vel enklest å starte med, eneste som er kjipt er at det finnes så vanvittig mange dårlige tabs på nettet. Aner ikke hvordan musikk du vil spille, men du kan jo alltids lære deg knockin' on heavens door så har du noe å spille til allsang. Finnes enkli tonnevis av låter du kan spille med grepene i første posisjon.

Er selv ikke noe fan av kurs, men å gå til privatlærer er vel det mest lærerike så lenge læreren kan det han driver med.

Lenke til kommentar

Man kan jo også gå til nærmeste musikk/gitar foretning for å skaffe seg en gitarbok!

Selger jo gitarlærebøker(med cd), de pleier å være bra!

Hadde selv en sånn i starten. Hvis du finner den rette boka så kan du lære akorder, noter, teknikker osv... og deretter følger det på med en del kjente sanger som du kan prøve å spille!

Lenke til kommentar
Jeg er ihvertfall fornøyd med mine Beyerdynamic DT770 (80ohm). Eneste er at lyden blir litt annerledes, så jeg må fikle litt med EQ (typisk litt for mye diskant, men sånn har det vært med de fleste andre hodesett jeg har prøvd).

 

Mener å huske at Sound1 hadde noen fra Roland til rundt tusenlappen som visstnok skulle være veldig bra.

 

Har DT770 Pro, litt mye bass i forhold til andre frekvenser ( har ikke hatt trøbbel med diskant ), men det er jo smak og behag som kan fikses via EQ hvis man ikke liker det, lydkvaliteten i seg selv er ikke noe å snakke om, den er veldig god. 1700kr er jo ikke småtteri heller. Men ser du ikke vil betale så mye, hva hadde du tenkt? 1000kr?

 

Designet på DT770 er ihvertfall tøft :cool:

 

 

Beyerdynamic_DT770_Pro_by_VictorCS.jpg

 

 

Har disse selv og er kjempefornøyd. De har vært bedre enn andre typer jeg har prøvd som koster over 1000 kroner mer. Jeg fikk dem for 1500,- og vil si at det var et røverkjøp :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar
Noen sov vet hva forskjellen på POD XT til gitar og POD XT til bass er? Har en til gitar, men lurte på om det var mulig å laste ned basslyder til den også?

Seff funker det...:p De koster rundt 50 Dollars på nettsiden til line 6... Har selv en Podxt, men har ikke giddet å kjøpt noen pakker enda...

 

Du kunne jo prøvd å bruke "Tweed B-man"'en, eller "tube preamp". har brukt dem til bass, og det høres greit ut...:p

Lenke til kommentar
Noen sov vet hva forskjellen på POD XT til gitar og POD XT til bass er? Har en til gitar, men lurte på om det var mulig å laste ned basslyder til den også?

Seff funker det...:p De koster rundt 50 Dollars på nettsiden til line 6... Har selv en Podxt, men har ikke giddet å kjøpt noen pakker enda...

 

Du kunne jo prøvd å bruke "Tweed B-man"'en, eller "tube preamp". har brukt dem til bass, og det høres greit ut...:p

 

Greit er ikke bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...