M-Gard Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 YES!da var min Jackson JS30RR ankommet hagstrøm! men pga late foreldre kan jeg ikke få hentet den før imorgen, og da må jeg ta bussen med den Du er en heldig kar! Lenke til kommentar
binko Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Den soloen var ganske så fantastisk... Bare sånn, en smule grønn på emnet, men hvilke pedaler kan gi den "rullende" solo-sounden hørt i videoen..? Takk. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Har EMG-HZ-pickupene koblingene til passive eller aktive mikrofoner? Sikkert teit spørsmål, men. Kunne vært litt interessert i denne gitaren, også senere bare putta inn EMG 81 + 60 hvis jeg følte for det Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 EMG HZ er passive mikrofoner. Er likevel helt greie mikrofoner.. Er blant annet de Alexi Laiho tidligere brukte. Aner ikke om han gjør det fortsatt.... Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 da var hærligheten i hus Bilder kommer her: den er sinnsykt lettspilt og lyden er knall! og beste at den bare kostet 3 høvdinger! <3 Lenke til kommentar
-Torb Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) da var hærligheten i hus Bilder kommer her: Den var søt, den. Gratulerer! Edit: Bare tre høvdinger? Hvor/hvordan? Endret 2. oktober 2008 av -Torb Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 overalt faktisk JS30 serien er den billigste utgaven til Jackson, og finnes en utgave av alle formene deres. selv liker jeg Rhoadsen best, og gikk derfor for den. kjøpte den på hagstrøm musikk i bergen, men du finner den nok overalt Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Dæven, den var grom. Grattis med fet gitar. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 V må være noe møkk å spille på sittende.. Er vel en vanesak Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Les Paul er heller ikke optimal for sittende spilling. Den blir liksom så baktung, spesielt i og med at innsvingen som er naturlig å plassere på høyre lår sitter såpass høyt oppe på kroppen at gitaren kommer veldig langt ut til høyre. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 LP er myyyye mer ergonomisk enn en Rhoads-V. Jeg får ikke til å spille sittende med RRV-en, og det er nok mye av grunnen til at jeg ikke gikk til innkjøp av den for noen måneder tilbake. Sikler fortsatt etter en god Les Paul, men først en ny forsterker. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 er null problem å sitte med den. faktisk er det ganske så behagelig å sitte med den, fordi vekten er fordelt både under høyre lår og toppen av venstre lår, istedet for bare liggende på det ene låret. det er selvfølgelig uvant, men ikke mer enn det ville vært å gå fra v-form til "vanlig" form Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Heisann. Er på utkikk etter et sett hodetelefoner til gitarbruk. Det er viktig for meg at lyden ikke blir "grøtete" og ekkel (diskantkutt? Som om du har wah-pedalen på bakerst, hvis dere skjønner.) Vil gjerne ha samme lyden som jeg får ut av høytallerelementet. Kabelen bør være på rundt 3 meter. Vil også gjerne at de ikke koster flesk =p Noen forslag? Duger disse? Sennheiser HD 205 Endret 4. oktober 2008 av Konnis Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg er ihvertfall fornøyd med mine Beyerdynamic DT770 (80ohm). Eneste er at lyden blir litt annerledes, så jeg må fikle litt med EQ (typisk litt for mye diskant, men sånn har det vært med de fleste andre hodesett jeg har prøvd). Mener å huske at Sound1 hadde noen fra Roland til rundt tusenlappen som visstnok skulle være veldig bra. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det headsetet jeg er ute etter kommer bare til å bli brukt sammen med forsterkeren (sannsynligvis. Kommer an på design og størrelse) når jeg ikke har anledning til å ha på lyd (type sent på kvelden osv), så vil helst ikke betale så mye. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Jeg er ihvertfall fornøyd med mine Beyerdynamic DT770 (80ohm). Eneste er at lyden blir litt annerledes, så jeg må fikle litt med EQ (typisk litt for mye diskant, men sånn har det vært med de fleste andre hodesett jeg har prøvd). Mener å huske at Sound1 hadde noen fra Roland til rundt tusenlappen som visstnok skulle være veldig bra. Har DT770 Pro, litt mye bass i forhold til andre frekvenser ( har ikke hatt trøbbel med diskant ), men det er jo smak og behag som kan fikses via EQ hvis man ikke liker det, lydkvaliteten i seg selv er ikke noe å snakke om, den er veldig god. 1700kr er jo ikke småtteri heller. Men ser du ikke vil betale så mye, hva hadde du tenkt? 1000kr? Designet på DT770 er ihvertfall tøft Endret 4. oktober 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ah, okei. At noe "ikke skal koste flesk" tolkes vel forskjellig fra person til person AKG har jo noen i prisklassen 3-600 som er greie. Tror det var K 55 eller K 66 jeg hadde tidligere. Men de fra Sennheiser duger vel greit edit: Victory: Tøffe er de ja, og de tåler fanken meg alt fra å bli tygd på til å bli sittet på Endret 4. oktober 2008 av raid2 Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 AKG K171 Studio sier jeg. Stenger ute all verdens lyd og sitter som støpt til hode ditt. Lyden er selvfølgelig så herlig og klar som man kan få det til en pris av 1200,- Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 En stemme til for AKG. Jeg endte riktignok opp med 141 istedet for 171, fordi jeg opplevde at 171 farget lyden en del. De låt bedre, men ikke (subjektivt oppfattet) like riktig. Men ta ikke mine ord for det, prøv dem begge selv hos en forhandler. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå