Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guitarfetish.com

 

Henholdsvis disse: http://store.guitarfetish.com/catepisethle.html , og disse: http://store.guitarfetish.com/pralstpiourb.html

 

Skal først bare lodde på nåværende elektornikk, så kan det hende jeg leverer dem til den lokale gitarduden for å lodde på skikkelig elektronikk(sjekke hvor godt de funker med den som er). Lurer og på push/pull-switch på tele-PUene.

Lenke til kommentar

Trenger litt tips her, så håper noen kan hjelpe :)

Har nå spilt gitar siden påske, og synes det er kjempegøy og føler jeg har hatt god framgang. Spiller for det meste metallica, og har blant annet lært meg nothing else matters solo, master og puppets sol nr. 1, creeping death (ikke solo), pluss en hel del flere sanger av metallica. Men nå føler jeg litt at jeg sitter fast, har heller ikke gått på noen kurs. Jeg føler at jeg ikke kommer videre, og har funnet lite av gode lessons på nettet (selv om jeg ikke har lett alt for mye). Noen som har noen gode tips? Er ikke veldig keen på å begynne på kurs, har ikke så mye tid, men pleier å spille gitar 1-3 timer hver dag. Noen evt har noen gode lessons de kunne linke til? Av tekninker jeg føler sitter bra så kan jeg pull-ofs og hammer-ons, tapping ++ Men har ikke nubbsjangs når det gjelder sweep picking etc. Help?

Lenke til kommentar
Var tilfeldigvis inne på Gibson sine sider, så her er en godsak for dere som har Guitar Rig 3. Dette skal da altså være innstillinger som gir lik Hetfields lyd fra Black album...

 

 

hetfield%20rig.jpg

Kult. Men for oss som ikke har Guitar Rig, hvordan skal vi få Black Album-lyden? :p

Har spurt tidligere her, og det å kjøpe ny gitar og amp til 20-30 lapper er ikke så veldig aktuelt. Finnes det en pedal som gir Hetfields lyd fra Black Album?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Cube 20X... :p

 

Syns jeg greier å få ganske brukbar lyd ut at Metal Stack-kanalen med gain på 5-10, men hadde vært hendig å ha lyden i en boks man kan ta med overalt :)

Som du nevner; metalstack, gain på 70%, flanger bryteren mot toppen av chorus-delen og litt ekko.

 

Bass på klokka 3, mid på klokka 9 og treble på klokka 3. Farlig nært :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Cube 20X... :p

 

Syns jeg greier å få ganske brukbar lyd ut at Metal Stack-kanalen med gain på 5-10, men hadde vært hendig å ha lyden i en boks man kan ta med overalt :)

Som du nevner; metalstack, gain på 70%, flanger bryteren mot toppen av chorus-delen og litt ekko.

 

Bass på klokka 3, mid på klokka 9 og treble på klokka 3. Farlig nært :)

Stemmer bra det...:)

 

En del ute av takt grunnet mangel på metronom, men her er bare for å demonstrere, introen er også samme effekter bare på clean-kanalen i stedet.

 

The_Day_That_Never_Comes.mp3

 

Freebird!..:)

Lenke til kommentar
Cube 20X... :p

 

Syns jeg greier å få ganske brukbar lyd ut at Metal Stack-kanalen med gain på 5-10, men hadde vært hendig å ha lyden i en boks man kan ta med overalt :)

Hvis du får deg en pedal du stiller inn til den riktige lyden, vil den nok låte annerledes på min amp. Husk at forskjellige amper har forskjellig dynamikk og lyd og blablabla.

Tror en litt feit vrengpedal med bred variasjon vil komme godt med, og sansynligvis gi deg lyden du vil ha på de fleste amper.

Endret av Mr. Bønne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...