Tremolo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 hmm.. er det nytt batteri i den? hvis du ser på venstre side av din Crybaby from Hell så ser du tre små skruknapper, den ene av de tre knappene er volume, kanskje den er skrudd ned? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Nytt batteri ja, og det er lys i pedalen. Har justert på alt av tilgjengelige skruer og knotter. har også prøvd å åpne boksen, for å se om noe var svidd eller noe (så langt strekker mine elektronikkunnskaper seg). Jeg har ikke batterieliminator. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 problemet kan være dårlig kontakt mellol jackpluggen eller mellom noen av komponentene i saken. vil nok kreve hjelp fra fagmann, elektriker eller hobbyingeniør om du vil ha det fikset safe, dersom dette er problemet Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Driver og ser på en gitar på ebay nå, og hva synes folk om denne? Har noen hørt om den? Merlin-gitar Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Den så kul ut, men har ikke hørt om Merlin før. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Er litt usikker på den. Finner ingen info om hva den er laget av eller noe, og selgeren vet fint lite. Er dog den feteste gitaren jeg har sett på lenge. Kanskje jeg bare bør vente og heller få en bygd senere i livet, akkurat slik jeg vil ha den. Noen som har en anelse hva slikt vil koste? 25-30k? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvis du mener en håndbygget gitar etter ditt eget design blir det nok et godt stykke over 30 000... Geir Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Om man har verktøyet er det vel bare å bygge en selv Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 "Bare" å bygge en selv. Ja har man verktøyet kan det ikke være et problem... Det er klart: Er man ung og fri så har man ennå tid til å lære seg faget. Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Om man har verktøyet er det vel bare å bygge en selv Joda. Men det er faktisk aldeles utrolig hvor mye verktøy og ferdigheter med disse som skal på plass. Å bygge en gitar fra scratch krever en viss ferdighet i mange forskjellige teknikker: trearbeid, metallarbeid, elektronikkarbeid, lakkarbeid og ikke minst tålmodighet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det har vært min drøm i mange år å sette opp en liten "snikkerbod", hvor jeg kan pusle med både gitarmekking og oppussingsprosjekter. Naboen snakker om å bygge ny garasje, da kjøper jeg kanskje hans gamle og innreder det der. Men om jeg så kom så langt, og etter å ha brukt mange tusen hos den lokale DeWalt-pusheren, ville jeg fortsatt knapt visst opp og ned på en overfres. Øvelse gjør mester, men så høye ambisjoner at jeg kan gjøre jobben like godt som en proff har jeg ikke. Så jeg ville fortsatt gått til Henki om jeg skulle lage en ny Mary Kaye... Geir Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Heihei har nylig begynnt å spille akustisk gitar og lurer på om noen vet om en god nettside med lessons og liknende for en helt grønn gitar spiller. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Heihei har nylig begynnt å spille akustisk gitar og lurer på om noen vet om en god nettside med lessons og liknende for en helt grønn gitar spiller. Start med http://www.kjetils.nettsider.no/tomdooley/ som er norsk. Når du er ferdig der kan du gå videre til http://www.justinguitar.com/ Funket kjempe flott for meg i allefall. Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Takk for svar skal sjekkes ut Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Tusen takk for et meget godt og utfyllende svar tom waits for alice. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Om man har verktøyet er det vel bare å bygge en selv Ja, det er jo berre å ta ein furuplank og begynne å sage det. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Haha, nå slo det meg: Får man gitarer i furu? :!: Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har sett gitarer i furu ja, men det er ikke mange produsenter som lager det. Årsaken er vel primært at det er vanskelig å finne store nok stykker uten kvist i, og det er vel kanskje ikke ansett som pent i gitarsammenheng. Men tonemessig er det antagelig ikke noen grunn til å utelukke furu. Lokket på fine klassiske gitarer er jo i gran, nettopp på grunn av lyden... Gretsch har nettopp lansert en reissue av G6130 Knotty Pine - en 50-talls modell i nettopp furu. Med lærbelte rundt sidene og beltespenne på stolen. Krever sin mann å stille med noe slikt, men har du orden på din Chet Atkins-katalog så er dette tøffe saker. Geir Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Fender har gjennom Squier også sluppet en modell i furu, Squier Classic Vibe Telecaster, og den skrytes det fælt av på TDPRI Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Stilig. Den hadde jeg ikke fått med meg. Lenge siden jeg var aktiv på TDPRI nå. Skryter de av den der så er den verd å ta en titt på. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå