Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på den. Finner ingen info om hva den er laget av eller noe, og selgeren vet fint lite.

Er dog den feteste gitaren jeg har sett på lenge. Kanskje jeg bare bør vente og heller få en bygd senere i livet, akkurat slik jeg vil ha den. Noen som har en anelse hva slikt vil koste? 25-30k?

Lenke til kommentar
Om man har verktøyet er det vel bare å bygge en selv :roll:

Joda. Men det er faktisk aldeles utrolig hvor mye verktøy og ferdigheter med disse som skal på plass. Å bygge en gitar fra scratch krever en viss ferdighet i mange forskjellige teknikker: trearbeid, metallarbeid, elektronikkarbeid, lakkarbeid og ikke minst tålmodighet.

Lenke til kommentar

Det har vært min drøm i mange år å sette opp en liten "snikkerbod", hvor jeg kan pusle med både gitarmekking og oppussingsprosjekter. Naboen snakker om å bygge ny garasje, da kjøper jeg kanskje hans gamle og innreder det der.

Men om jeg så kom så langt, og etter å ha brukt mange tusen hos den lokale DeWalt-pusheren, ville jeg fortsatt knapt visst opp og ned på en overfres. Øvelse gjør mester, men så høye ambisjoner at jeg kan gjøre jobben like godt som en proff har jeg ikke.

Så jeg ville fortsatt gått til Henki om jeg skulle lage en ny Mary Kaye...

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett gitarer i furu ja, men det er ikke mange produsenter som lager det. Årsaken er vel primært at det er vanskelig å finne store nok stykker uten kvist i, og det er vel kanskje ikke ansett som pent i gitarsammenheng. Men tonemessig er det antagelig ikke noen grunn til å utelukke furu. Lokket på fine klassiske gitarer er jo i gran, nettopp på grunn av lyden...

Gretsch har nettopp lansert en reissue av G6130 Knotty Pine - en 50-talls modell i nettopp furu. Med lærbelte rundt sidene og beltespenne på stolen. Krever sin mann å stille med noe slikt, men har du orden på din Chet Atkins-katalog så er dette tøffe saker. :cool:

post-52698-1221147600_thumb.jpg

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...