Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi! Det var en pen gitar til en hyggelig pris! :)

Nja, misliker at den ikke har noen stopbar. (Hvis det er det det heter, er litt usikker her jeg sitter.) Ser litt rart ut at strengene bare sitter i noen hull i kroppen, om du skjønner.

Er ikke noe anderledes system på den, enn de andre Schecter gitarene..?

Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe med en RandyRhoads gitar, pga den gudommelige formen <3

jeg er ikke ute etter noen dyre saker her, så jeg har sett på JS30RR, men lurer på et par ting:

Vil det være mulig å montetere på en Floyd Rose istedet for den ekle broen som følger med?

Hvor mye vil dette koste?

så lurer jeg på en annen ting med floyd rosen:

Den er som kjent veldig vanskelig å få stemt, og den må demonteres for å kunne endre tuning etc, så vil det bli lettere å stemme gitaren når floyden ikke er bygd inn i kroppen, men istedet hviler på den? (strat90 burde vel vite dette :p)

Lenke til kommentar

Heisann folkens! I dag fant jeg ut at jeg skal virkelig ta gitarutstyret mitt til bruk.

Det jeg ønsker og Lære er noen veldig enkle soloer, kan absolutt ingenting. Vet vell egentlig at og begynne med soloer er vell kanskje veldig dumt, men det jeg virkelig ønsker og lære, så er det jeg vil begynne med, gir meg litt motivasjon om jeg får det til.

Nå har jeg prøvd meg på følgende: Starten på Somewhere over the rainbow: gikk faktisk overaskende bra.

Sweet child o mine intro: det gikk sånn passe;p

Og litt green day og sånn..

Men jeg klarer Ikke og få samme "Sound",lyd aner ikke hva det heter, ikke engang i nærheten..

Det jeg har er en MG15CDR Marshall (veldig billige greier) Forsterker, en V-amp Behringer greie, som man visst skal tråkke på elns, skjønner ikke helt hvordan den funker.. lager bare noe helvetes leven for min del.. Gitaren er en Peavey Signature series.. Står det vaffal på den. og du finner bilde av den her

Er dette en ok begynner gitar?

Det jeg i bunn og grunn trenger hjelp med er og finne noen veldig lette, dog fete soloer.. som jeg kan øve på,og hjelp til og finne riktig lyd liksom.. Kjedelig og spille en sang, når man ikke hører omtrent hvilken sang det er.

Takker for alle svar på forhåånd.

Lenke til kommentar

jeg er ikke ute etter noen dyre saker her, så jeg har sett på JS30RR, men lurer på et par ting:

Her koster den bare 2,2k + at du kan velge farge :p

Heisann folkens! I dag fant jeg ut at jeg skal virkelig ta gitarutstyret mitt til bruk.

Det jeg ønsker og Lære er noen veldig enkle soloer, kan absolutt ingenting. Vet vell egentlig at og begynne med soloer er vell kanskje veldig dumt, men det jeg virkelig ønsker og lære, så er det jeg vil begynne med, gir meg litt motivasjon om jeg får det til.

Nå har jeg prøvd meg på følgende: Starten på Somewhere over the rainbow: gikk faktisk overaskende bra.

Sweet child o mine intro: det gikk sånn passe;p

Og litt green day og sånn..

Men jeg klarer Ikke og få samme "Sound",lyd aner ikke hva det heter, ikke engang i nærheten..

Det jeg har er en MG15CDR Marshall (veldig billige greier) Forsterker, en V-amp Behringer greie, som man visst skal tråkke på elns, skjønner ikke helt hvordan den funker.. lager bare noe helvetes leven for min del.. Gitaren er en Peavey Signature series.. Står det vaffal på den. og du finner bilde av den her

Er dette en ok begynner gitar?

Det jeg i bunn og grunn trenger hjelp med er og finne noen veldig lette, dog fete soloer.. som jeg kan øve på,og hjelp til og finne riktig lyd liksom.. Kjedelig og spille en sang, når man ikke hører omtrent hvilken sang det er.

Takker for alle svar på forhåånd.

Gitaren er helt sikkert en grei nybegynner gitar, og når det kommer til enkle soloer har jeg noen forslag:

<-- Veeldig enkel og helt grei solo

Nothing Else Matters - Metallica <-- Enkel og fet solo (min første faktisk :new_woot: )

Finnes helt sikkert noen som er bedre/lettere, men dette var de jeg kom på nå!

Lykke til med spillinga ;)

Lenke til kommentar

Vil det være mulig å montetere på en Floyd Rose istedet for den ekle broen som følger med?

Den er som kjent veldig vanskelig å få stemt, og den må demonteres for å kunne endre tuning etc, så vil det bli lettere å stemme gitaren når floyden ikke er bygd inn i kroppen, men istedet hviler på den? (strat90 burde vel vite dette :p)

Ser litt ut som det kan bli litt dårllig plass til en floyd på rævenden på den der.

Og hvorfor vil du ha floyd uansett? Dyrt, komplisert og stygt som f...

Litt matematikk:

Gitar: 2500

Floyd: 2000

Installasjon av floyd hos verksted: 3-500/timen(usikker hvor lang tid det tar)

Lenke til kommentar

Jess, i går ble det kassegitar ;)

Fulgte tipset deres og folk i gitarbutikkene jeg var i, og da falt valget på Furch Durango :)

Er veldig fornøyd med lyd og spillbarhet, men synes den har et litt kjedelig utseende, selv om jeg liker det mer og mer for vær gang jeg ser på den.

Picz:

post-78596-1220814047_thumb.jpg

post-78596-1220814085_thumb.jpg

post-78596-1220814133_thumb.jpg

Endret av kalli
Lenke til kommentar

Ser litt ut som det kan bli litt dårllig plass til en floyd på rævenden på den der.

Og hvorfor vil du ha floyd uansett? Dyrt, komplisert og stygt som f...

Litt matematikk:

Gitar: 2500

Floyd: 2000

Installasjon av floyd hos verksted: 3-500/timen(usikker hvor lang tid det tar)

tja. du har kanskje rett, men har lyst på et tremolosystem på den, så er det noe annet tremolosystem dere kan anbefale til en lavere pris?

Lenke til kommentar
Jess, i går ble det kassegitar ;)

Fulgte tipset deres og folk i gitarbutikkene jeg var i, og da falt valget på Furch Durango :)

Er veldig fornøyd med lyd og spillbarhet, men synes den har et litt kjedelig utseende, selv om jeg liker det mer og mer for vær gang jeg ser på den.

Picz:

Hva kostet herligheten? :D

Kan da bumpe et tidligere spørsmål også:

Noen som har erfaring med Lag Arkane?

Endret av TuppenX2
Lenke til kommentar

Hørte om en fin en av gitarlæreren min i dag:

Hold alle fire fingre konstant på båndene 3-6 på G-strengen og gå en og en finger over på D strengen og spill en gang. Trener opp koordinasjon og styrke. I det du strummer D SKAL de tre andre fingrene være på sin plass på G-strengen.

Eventuelt:

e------------------------------------------------1-2-3-4------
H---------------------------------------1-2-3-4---------------
G------------------------------1-2-3-4------------------------
D--------------------1-2-3-4----------------------------------
A-----------1-2-3-4-------------------------------------------
E-1-2-3-4-----------------------------------------------------

e-5-4-3-2-----------------------------------------------------
H-----------5-4-3-2-------------------------------------------
G--------------------5-4-3-2----------------------------------
D------------------------------5-4-3-2------------------------
A----------------------------------------5-4-3-2--------------
E--------------------------------------------------5-4-3-2----

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...