kalli Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Ok... Skal til Oslo til fredagen å se på kassegitarer. Men er ikke helt kjent der, og vet ikke om alle butikkene og sånn... Så... Hvis noen gidder å lage en liste med butikknavn og adresser til alle gitarbutikkene i Oslo, så hadde det vært supert Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Takk for innspillene . Da blir det nok en strat på meg i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 hva er forskjellen på american, mexican og "highway one" stratocasterne? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Lagde en liten liste over de forhandlerene i oslo jeg kommer på: Myhrbraaten Musikk Lybekkerg. 3, 0184 Oslo Hornaas Musikk Storg. 43, 0182 Oslo RIFF Oslo Prinsensgate 2, 0151 Oslo OP Musikk Kongens gate 14 0153 Oslo Imerslund Musikk Trondheimsveien 2 0560 Oslo Imerslund Musikk Skippergata 28 0154 Oslo Dere andre Oslobeboere får skyte inn hvis det er noe jeg har glemt Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 hva er forskjellen på american, mexican og "highway one" stratocasterne? American: Deler laget i USA og skrudd sammen i USA Mexican: Deler laget i Mexico og skrudd sammen i Mexico HW1: Deler laget i USA og skrudd sammen i Mexico. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 BÆÆRT, feil. HW1 er fullblods amerikaner, men har deler av gjevnt over littegrann dårlegare kvalitet enn standardutgåva samt anna finish. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tenker kanskje jeg skal legge ut gitaren min jeg da Epiphone Les Paul Sunburst finish, veldig fin å spille jazz/blues sanger, duger også til de lysere Dream Theater låtene. Tenkt til å kjøpe meg noen skikkelig myke Ernie Ball strenger, noen som vet hvilke som er mykest og fine til å bende? er litt gitar noob, men trenger noen myke ettersom jeg pleier å bli veldig sliten i fingrene + at de strengene jeg bruker nå ryker så fort Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 .010-.046 er nok det greieste. .009 foretrekkes vist når man skal bende, men dreper sustain og tone. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 klem på noen tykke strenger og bli vand med det med en gang. En morsom effekt blir da å skifte til noen tynnere senere. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Takk raid2 for fin liste Men en ting til... jeg skal kjøpe meg stålstrengs akustisk gitar... men er litt usikker på om jeg skal ha "vanlig" eller sånn man kan sette i forsterkeren (hva heter sånn akustisk egentlig?) Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 spørs jo om du har tenkt å bruke den på forsterker eller ikke..? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er det jeg ikke helt vet da... Men hva vil dere anbefale? Og går det ikke an å sette inn en mikrofon i gitaren senere, selv om det ikke er en gitar med innebygd mic? Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Skal du spille på en scene så er det helt klart en fordel med mic/preamp, hvis ikke må man i gang med kondensator-miccer og det som verre er(+ at du har 0 bevegelighet). Skal du bare sitte i sofaen å loffe trenger du det jo ikke, men det skader ikke å ha. Hvis du ikke trenger så går du etter hva som passer dine krav best(hals, lyd osv) Lenke til kommentar
kalli Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) det høres ut som det kanskje hadde vært lurest å kjøpe med mic, siden jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg kommer til å spille i framtiden... men det er jo nesten ingen butikker som har gitarer med mic...!? Endret 5. september 2008 av kalli Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 BÆÆRT, feil.HW1 er fullblods amerikaner, men har deler av gjevnt over littegrann dårlegare kvalitet enn standardutgåva samt anna finish. Hva er det som har amerikanske deler og er skrudd sammen i Mexico da? Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 BÆÆRT, feil.HW1 er fullblods amerikaner, men har deler av gjevnt over littegrann dårlegare kvalitet enn standardutgåva samt anna finish. Hva er det som har amerikanske deler og er skrudd sammen i Mexico da? Baja & Classic Player såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 da får jeg prøve å spare til en usa-modell da Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Oh, har nettopp fått fingra på en Gibson Les Paul Custon Black Beauty. 3 Humbucker pickups, og den fete finishen. Er litt arbeid på den for å få den ordentlig i stand, men det skal bli stilig! Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei. Hva er en Hagström Super Swede med Seymour Duncan JB og 59 verdt? Har brukt GODT over 8k på den, og den er fra 2006. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå