CastorFiber Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Til en rimelig Epi vil pickups fra guitarfetish vær en glimrende oppgradering. Relativt rimelige, låter meget bra, og firmaet er en drøm handle med. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei, tenkte jeg skulle prøve en ny stil, noen som har noen tips/spiller det selv?: Hip-hop/rap-guitar. Finner ikke så mye om det på nettet, vet egetnlig ikke helt hva jeg skal leite etter, men fikk lyst til å spille noe "gangster". Nærmeste jeg er nå er småfunkye riff, men tenker på teknikk, skalaer, akkordprogressjoner o.s.v Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hip-hop/Rap inneholder marginalt med gitar av noe slag (og da bare "balader) Men funk og tidlig RnB har mange kule riff. Cool & The Gang, the Isley Brothers ect... Var det noe slikt du tenkte på? (the Isley Brothers - fight the power) http://www.youtube.com/watch?v=MgrOI7NLh4s Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Synes det er mye gitar i hip-hop, ofte den som gjør det fett Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube I Funk har ikke gitar den mest fremtredende rollen, er vell slik i hip-hop også, ta å deg tid til å høre på de sangene, du tenker sikkert på en annen type hip hop enn det jeg gjør:) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Den hip-hop`en jeg vokste opp med var der ikke mye gitar, synth for alle penga. MC hammer, Vanilla Ice, Milli Vanilli osv.. I alle funk og RnB band/artister (tidlige) James Brown, Cool & the gang, Marvin Gaye, Stevie Wonder, Isaac Hayes osv så hadde de et skikkelig band, Jamiroquai er en av de få i dag som har elementene som forbindes med funk. Nå er det nesten kun bass og et oppkappa komp/samples (helst et som er stjålet fra en gammel Motown klassiker) i bakgrunnen som du hører pluss litt F#ck og W#ore i fra en mindre begavet eks kriminell. Ikke at jeg skulle starte noen krig, men skal du finne noen inspirasjon så må tilbake i tid for å finne de ekte sakene (IMHO) Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja det er en del tøft gitarspill i Hip-Hop/rap også Noen ganger mer framtredende enn andre. Men liker bare at den er der jeg Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 @aivio: Den siste videoen inneholder ikke noe gitar. Det er synth med vreng. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Men ingen som kan hjelpe meg med spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Problemet er at det ikke finnes noen egen "hip-hop" gitarstil. Istedet låner man friskt fra andre sjangere. Mye er selvsagt funkinspirert, men ellers er det fritt fram. Hør for eksempel hvordan Timbuktu fritt resirkulerer riffet fra "All along the watchtower" i "Det løser seg"... Så finn et gitartema du liker, gjerne fra noen tiår tilbake, eller lag et selv, uten å tenke for mye på at det skal låte hip-hop. Og så legger du hip-hop-elementene på toppen. Geir Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 @aivio: Den siste videoen inneholder ikke noe gitar. Det er synth med vreng. Kunne godt vært gitar Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det kunne vel strengt tatt ikke det. Synes ikke det høres så veldig mye ut som gitar. I det hele tatt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Mulig jeg har noe galt med forsterkeren min, da jeg har fått noenlunde lik lyd Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Til en rimelig Epi vil pickups fra guitarfetish vær en glimrende oppgradering. Relativt rimelige, låter meget bra, og firmaet er en drøm handle med. Noen spesielle modeller du vil anbefale? Lenke til kommentar
................... Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) ... Endret 9. juli 2010 av b82rez Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Standard og Studio koster ca. det samme på gitarhuset.no. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg går for tiden rundt med planer om en ny gitar i prisklassen 5-6000. Planen er å bruke den til prog og lettere rock, samt diverse andre ting. Single coils er et must, samtidig som jeg gjerne vil ha en humbucker til de litt tyngre tingene. Metalgitarer har jeg nok av, så det skal ikke spilles så veldig mye ekstrem gain på den. Tremolo er et annet krav. Jeg er ikke verdens største fan av floyd rose, men jeg kan alltids leve med det også. Pickupene kan jeg vurdere å skifte etterhvert, men de som sitter i standard trenger ikke være dårlige av den grunn. For øyeblikket tenker jeg hovedsaklig på en mexico fat strat, men ibanez s-serie har også dukket opp som en mulig kandidat. Er det noen som har andre gode forslag eller konstruktive innspill? Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hmm.. En Fender Strat er jo perfekt til deg. Men dra på nermeste musikksjappe å se om de har en av begge der. Så prøver du alle gitarene som de har på veggen å ser hvilken passer deg best. Men siden du har nok av metaligtarer hjemme ville jeg kanskje gått for straten alikevell. Ibanez gitarene er nok en del mer heavy enn straten. -Lokarn Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg slår gjerne et slag for MIM strat'en. Den jeg hadde var så godt som perfekt både spillemessig og i byggekvalitet. Utrolig mye gitar for pengene. (Spesielt siden jeg vant min i et lotteri... ) Pickupene låter bra nok de. Lyden på single-coilene er av det "spinklere" slaget, tenk surf-gitar. De er mer enn gode nok, om man liker den lyden. Hvis ikke kan man jo som du sier eventuelt bytte etterhvert. Geir Lenke til kommentar
radalf Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvilke utenlandske BILLIGE gitarsider er det som sender greier til Norge? Skulle hatt en ny gitar, men ting er jo så dyrt her til lands. Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvilke utenlandske BILLIGE gitarsider er det som sender greier til Norge? Skulle hatt en ny gitar, men ting er jo så dyrt her til lands. www.ebay.com Go wild Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå