KimNK Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Dei skal vel voksast på. Gjere noko med lyden..? Nææ. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Noen som vet om det finnes maskeringstape i rundinger? Fikk sykt lyst på bullseye mønsteret til Zakk, men er nok ganske umulig uten rund, ferdig maskeringstape i forskjellige størrelser. Noen forslag? Et annet spm. hvor mye koster to EMG humbuckere (81/60?) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 o.0 tror du må ut med lakkmaling for å kunne få gjort noe slikt. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) EMG pickups kommer an på hvor du bestiller fra. Skal du bestille/kjøpe i Norge er det vel 1000 kroner per stk. altså 2000 kroner. Men du kan sikkert finne det billig på ebay, men vær litt obs på hvem du kjøper fra, er nok av historier om folk som har bestilt pickups på nett, montert dem på gitaren for så å finne ut av at dem ikke virker. Endret 16. august 2008 av Tremolo Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Jada det finnes. Går det an å få til fine rundinger med det da? Tenkte mere på maskeringstape som er ferdig i sirkler, om du skjønner! Mulig det går an hvis man limer på sirkler av papir som du tegner av rundt skåler osv, men sikkert utrolig vanskelig å få rett/pent! EDIT: laget et bilde i paint.. hadde vært tøft! EMG pickups kommer an på hvor du bestiller fra. Skal du bestille/kjøpe i Norge er det vel 1000 kroner per stk. altså 2000 kroner. Men du kan sikkert finne det billig på ebay, men vær litt obs på hvem du kjøper fra, er nok av historier om folk som har bestilt pickups på nett, montert dem på gitaren for så å finne ut av at dem ikke virker. Hmm.. Vet ikke helt om det er verdt det på en gitar til 2,5k.. Endret 16. august 2008 av Jon_Martin Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Noen som vet om piezo bridge alltid er en sånn lang strek istedenfor vanlige rundinger som på vanlige pickups? Sikkert litt dårlig forklart, men sånn som på dette bildet f.eks.: Jeg vurderer å kjøpe en MusicMan JP6 og har sett en som skal være med piezo. Men på bildene ser det ikke ut som den har noe annet enn de vanlige pickupene. Ble derfor litt skeptisk ... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) piezo er trykksensitive mikrofoner som på JP6 sitter under stol-sadelen. Det ser ikke ut som en pickup av den 'vanlige' typen.. fet sak forresten.. Endret 18. august 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ein piezo sitter som regel i stolen. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Takk for svar. Oppdaget også at det er en piezo-knapp på gitaren, saa da er det jo sikkert at den har det å Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Spørsmål: Tar den klassisk akustiske (spansk gitar) skade av å bli brukt uten den hvite plastblokka i sadelen? Altså den som gjør at strengene får litt høyde. Tok den ut igår, stemte gitaren opp uten den i brua, går veldig fint ann å spille på den sånn som den er nå, ingenting klirrer eller noe, perfekt høyde på strengene, men tar gitaren noen skade, eller er det andre grunner til at denne burde være i? (dere som vet dette, skjønner nok hva jeg mener, men slenger opp et bilde, den hvite på dette bilde) Endret 18. august 2008 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Gjør du det lenge nok, så vil strengene grave en "grop" i treverket i stolen. Hvor lenge avhenger av hva slags treverk stolen er laget i. Det kalles altså "stol", ikke sadel eller bro. Sadelen er den som sitter i andre enden, øverst på halsen. Bro er en fornorsking av engelske "bridge". Men det går litt om hverandre, siden man kaller strengeholderne i stolen for "saddles" på engelsk. Og etterhvert glir vel disse inn i språket også, engelske uttrykk har det med å gjøre det. Geir Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 For å unngå "gravingen", kan du unngå dette ved å file ned stolen fra undersiden, slik at den så vidt stikker over treverket. Da får du lavere strengehøyde, og skader ikke selve stolen. Det er mulig det er litt lavere lyd i gitaren uten stol også, men det virker jo som om du ikke har reagert på det. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 jeg vurderer og kjøpe meg en grei og billig strat kopi for og så modde og trikse litt med den, jeg kom over en squier standar for 2300kr er den verdt den summen? Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Kan noen forklare meg litt om delay-effekten og hvordan jeg kan bruke den sammen med vreng for å få en kul lyd der. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Kan noen forklare meg litt om delay-effekten og hvordan jeg kan bruke den sammen med vreng for å få en kul lyd der. Delay-effekten lager en kopi av det du spiller og spiller det av litt etterpå. Det høres ut som et veldig skarpt ekko, og de fleste Delay-effekter lar deg stille hvor mange ganger lyden skal gjentas, hvor skarpt, hvor høyt og hvor lenge. Da jeg skrudde på Delay på brettet mitt en gang ropte kompisen min "STADION ROCK!", fordi det hørtes ut som om jeg stod i midten av et stort stadion og spilte. Det er litt kult, men det blir lett grumsete om delaylyden er for høy. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Da var min nye 60 talls øks på vei fra California, En Kimberly Apollo 1969mod *glede seg* Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Den var.. Spesiell Gratulerer! Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hellige gud, fire pick-ups? Wow, den var rimelig særegen, og utrolig kul! Gratulerer så mye! Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Den gitaren var steinrå. Hvor mye måtte du punge ut med for den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå