robin1379 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 e-chords.com tabluator, noter osv til alle slags intsrumenter Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dæven døtte. Dette er gitarist, det: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kjøpte en brukt Crybaby from hell for $51 (274 kr) på eBay nå. Skal høre nå om han kan sende til Norge, hvis ikke blir frakten hos JetCarrier dyrere enn pedalen. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Kjøpte en brukt Crybaby from hell for $51 (274 kr) på eBay nå. Skal høre nå om han kan sende til Norge, hvis ikke blir frakten hos JetCarrier dyrere enn pedalen. Vanligvis en god ide å spørre om dette FØR man kjøper (har selv gått på smellen å kjøpe fra en selger som viste seg å ikke godta PayPal som betaling...) Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Er på utkikk etter en 7-strenger til en fornuftig pris (type under 10k). Har sett litt på RG-7321 men ønsker gjerne flere tips. Tremolo eller fast stol er ikke av stor betydning. Jumbo eller standard bånd har heller ikke mye å si. Gidder ikke å kjøpe noe som bør moddes, freses eller loddes i hjel, så gjerne noe med OK elektronikk. Ideer? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vanligvis en god ide å spørre om dette FØR man kjøper Jeg spurte, men det var så tett opp til auksjonens slutt at jeg ikke fikk svar tidsnok. Nå har jeg imidlertid fått svar, og han vil ikke sende utenfor USA. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være mer arbeid å skrive en adresse i et annet land på pakken, men ok. Da blir det JetCarrier igjen. Uansett var det såpass billig at jeg synes det var et greit kjøp uansett. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Er på utkikk etter en 7-strenger til en fornuftig pris (type under 10k). Har sett litt på RG-7321 men ønsker gjerne flere tips. Tremolo eller fast stol er ikke av stor betydning. Jumbo eller standard bånd har heller ikke mye å si. Gidder ikke å kjøpe noe som bør moddes, freses eller loddes i hjel, så gjerne noe med OK elektronikk. Ideer? Ett kjapt Google-søk senere: 7-strengs gitar Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Ett kjapt Google-søk senere: 7-strengs gitar Nå er det ingen problemer å søke opp etter 7-strengere på nettet, det er masse som kommer frem, men etter nøyere lesing så er det langt mellom rosinene i den bollen (pun) Om noen faktisk har erfaringer om gitarene så er det stor stjerne i min bok. Det er ingen butikk i nærheten her som har gitarer å oppdrive, så jeg får ikke prøvd noe. Takk for tips, GRX720 virker interessant, hvilke nettbutikker lagerfører disse? Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Gitarhuset har bare to tror jeg, en til 20 000 og denne Vet ikke om det var noe til hjelp, bare "eliminerte" den nettbutikken til deg! Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Schecter C7 Blackjack kan kanskje være et alternativ? Har selv en betydelig billigere modell (Omen 7) som ihvertfall i mine øyne er en aldeles utmerket gitar. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Schecter C7 Blackjack kan kanskje være et alternativ? Har selv en betydelig billigere modell (Omen 7) som ihvertfall i mine øyne er en aldeles utmerket gitar.Et lite off-topic spørsmål; plages du med at mutteren i jack-inngangen på gitaren blir løs? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Ja, jeg plagdes noe vanvittig med det lenge. Hadde ikke verktøy til å fikse det heller, men til slutt klarte jeg å skru den godt nok til for hånd, og nå funker det fint. Endret 12. august 2008 av Flygg Lenke til kommentar
binko Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Har helt samme problemet på min billige Cort G200. Men slik forventes jo av en sånn type gitar... På den annen side begynner jeg å føle at jeg får det sånn greit til, å spille mener jeg. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Ja, jeg plagdes noe vanvittig med det lenge. Hadde ikke verktøy til å fikse det heller, men til slutt klarte jeg å skru den godt nok til for hånd, og nå funker det fint. Ok Holder på å dette av hvis jeg ikke følger med, har en Vox amPlug som jeg bruker en del, og når den snurrer rundt vrir muttern av EDIT: leif Endret 12. august 2008 av Jon_Martin Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Er på utkikk etter en 7-strenger til en fornuftig pris (type under 10k). Har sett litt på RG-7321 men ønsker gjerne flere tips. Tremolo eller fast stol er ikke av stor betydning. Jumbo eller standard bånd har heller ikke mye å si. Gidder ikke å kjøpe noe som bør moddes, freses eller loddes i hjel, så gjerne noe med OK elektronikk. Ideer? Ibanez RG-1527 RB er en veldig god gitar, men siden du skulle ha noe som ikke skulle moddes så er egentlig denne utelukket, utrolig kjedelige stock picups i denne, iallefall etter min smak (og etter eieren av gitarens smak:P), ble litt for tamt og "lite variert". Ble forøvrig byttet med dimarzio's, nå er det en rå gitar, hehe;). Denne kommer inn under prestige serien til Ibanez, og er en del dyrere enn 7321 modellen fra fixed serien. Den jeg nevner har tremolo den du har sett på er uten, men siden det er uten betydning, vell:) Tror 7321 ligger rundt 6000/7000, mens 1527'en ligger rundt 8000/9000, ca Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 7321 finner man til rundt 4500,- blant annet her. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det henger en Fernandes 7- strenger, laget i Japan, på musikkservice i Hamar. Den hadde jeg sjekket ut. Sustainer er det på den, også. Tipper du får den for godt under ti. Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 På Imerslund Musikk i Oslo er det et stort utvalg av gitarer, kanskje du kan spørre der? Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg tror det er noe galt med gitaren min.. Med en gang jeg stemmer to strenger med tuner, så bli de andre ustemte igjen.. Kan det ha noe med floyd rosen og gjøre? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 det har noe med floyden ja. har hatt samme problem på min strat. dersom du overstemmer de to nederste strengene, og så stemmer de over blir det lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå