Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, assa. Vi spiller en blanding av punk og rock.

Og, jeg har ikke noe favoritt punk-band. Foretrekker litt mer heavy, men det gjør ikke resten av bandet, så jeg følger strømmen, for å si det sånn. Tenker jeg kanskje skal finne meg et annet band når jeg blir litt eldre og bedre.

Lenke til kommentar

Alt en forsterker skal gjøre, er å kunne spille høyt nok til å holde følge med trommer.

Hvis man først skal micce opp et helt trommesett, så kan man putte én mic foran forsterkeren også.

5w var kanskje akkurat for lite, men 10-15w er mer enn nok.

Må huske på at watt på rørforsterkere er hvor høyt de kan spille clean, mens de gjerne spiller dobbelt så høyt på "10".

Lenke til kommentar

Og, jeg har ikke noe favoritt punk-band. Foretrekker litt mer heavy, men det gjør ikke resten av bandet, så jeg følger strømmen, for å si det sånn. Tenker jeg kanskje skal finne meg et annet band når jeg blir litt eldre og bedre.

Akuratt som det er i bandet mitt det.. Går i blink-182 og den duren, men jeg vil helst spille Metallica, Avenged sevenfold, Pantera eller lignene. Men 3 mot 1 blir hardt, men er jo morro å opptre da..

Lenke til kommentar

Akuratt som det er i bandet mitt det.. Går i blink-182 og den duren, men jeg vil helst spille Metallica, Avenged sevenfold, Pantera eller lignene. Men 3 mot 1 blir hardt, men er jo morro å opptre da..

Trommisen vår lever for prog., så jeg får litt backing der.

Kan forøvrig nevnes at bandet består av meg på rytmegitar, storebroren min på sologitar og kameraten hans på trommer.

Lenke til kommentar

Er jo veldig greit å spille eltte ting, for å få samspill i begynnelsen da..

Eller gjør som oss; Minst en time jam hver øving, og bortsett frå "Seek & Destroy" spiller vi bare egenprodueserte sanger.

MEN, vi sliter fælt med å skrive tekster..det er et problem. Noen som har erfaringer med å la andre personer skrive tekstene for seg?

Lenke til kommentar

Greit med punk i starten ja, men føler at vi har spilt sammen en god stund nå, og er klar for litt mer hevy.. Bassisten er med på mer hevy, men de andre skal spille punk.. :(

Anngående tekster, vi skriver det sjøl, men er ikke noe særlig bra.. :p

Edit: Feil smilye.. :p

Endret av SideburnsKongen
Lenke til kommentar

Hei. Er det viktig og skjekke at alle skruer sitter ordentlig ofte? for jeg tok nettopp og strammet noen skruer littegran, men jeg likte ikke helt å drive å skru på gitaren min. Jeg vet at den skruen som båndet henger i plaier å bli løs, men resten?

Lenke til kommentar

Fuzz Factory + Theremin = Fuzz Probe !

Vanskelig å forklare, men kort fortalt er det en Fuzz Factory med en kobberplate på, som fungerer som en theremin og kontrollerer "Stability"-delen av Fuzz Factoryen. Altså, kobberplaten registrerer avstanden du har mellom foten din og pedalen, og øker Stabilityen ettersom du nærmer deg!

Ta en kikk på videoene av både fuzz factoryen og fuzz proben, så vet du hva det er snakk om, i det minste!

Vil så absolutt anbefale deg å prøve en hvis du får muligheten til det - kjempemorsom pedal! :)

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Okaaay, freaky...

Sitter her med headset på, som er koblet til forsterkeren, og hører plutselig "stemmer".

Disse stemmene snakker på russisk.

Stemmene forsvinner når jeg skrur fuzz proben av...

Nei, jeg er ikke blitt sinnsyk - Fuzz proben, eventuelt kombinert med gitarkablene jeg har som er belagt med ett eller annet metall, fungerer som en radiomottaker... 0o

Weird shit.

EDIT:

Fantastisk, nå er det musikk som spilles på radiokanalen.

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Var det ikke noen her på forumet som hadde et bestemt Logitech-høytallersystem som lagde en fin, saftig tråd om at de mottok russiske radiosignaler --> stemmer i anlegget? :p

Jo, mener å huske en sånn tråd jeg også...!

Høres creepy ut...!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Da var det på tide med ny forsterker. Jeg vil ha en rør forsterker, den trenger ikke være noe større enn 15 Watt, og jeg vil helst ikke bruke mer enn 5000.- på den. Jeg spiller for det meste rock og ellers clean. (Les: Eric Clapton) Hva vil dere anbefale? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...