Rikky Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hva slags plektere foretrekker folket?Selv liker jeg Jim Dunlop .50 mm plektere best. (De tynne røde) Mest kontrol når jeg spiller fort og til vanlig. Går i alt fra .60 (akustisk) til .88 og 1.0, samt Jazz III. Lett blanding av Tortex og Ultex, jeg holder en knapp på Ultex. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Det koster ikke SÅ mye med skikkelige deler fra f.eks Warmoth eller Allparts. Men det koster det dobbelte, og når motivet ved å kjøpe en så billig gitar er å modifisere den til en slik grad som jeg ønsker så vil det være idioti å kjøpe en ordentlig gitar til det. Som tidligere nevnt, den skal ikke spilles på, den skal være et prosjekt jeg fikk lyst til å gjøre nå, og ikke et prosjekt slik flere tenker, med bytte av mikrofoner, stemmeskruer mm., men mer mot kunst. Edit: Så alt i alt, det jeg egentlig lurer på er om det finnes noe billigere enn den til 640 kroner, gjerne brukt eller ødelagt (til en viss grad). Endret 2. august 2008 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Sitter her og tenker, og lurer på hvor billig man kan få en gitar uten vib her i landet, og den billigste jeg har funnet er denne. Gitaren er tvilsomt god, men for et prosjekt kan den jo være morsom, eller? hehe, merk deg navnet, Challenge :!: Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Når eg skal ta opp gitar, hvor er det best og plasere mikrofonen? helt intil forsterkeren eller litt avstand? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 1/2 m avstand er nok det beste. det blir for mye støy og skurring når den er inntil Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 1/2 m avstand er nok det beste. det blir for mye støy og skurring når den er inntil Kommer an på det og. Skal du ha full rørvreng må du ha full guffe, og da bør micen værtfall være et par meter unna.. Men til vanlig akustisk lyd på normalt volum vil 1/2 meter være nok. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 The question is: Z.Vexx Fuzz Probe eller Z.Vexx Fuzz Factory Noen som har prøvd begge, og kan fortelle meg hvor mye mer moro det er med fuzz proben ift. fuzz factoryen? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er det Fuzz du er ute etter? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Fuzz, leketøy og denslags kombinert! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jaok. Hvis det er fuzz du skal ha, så er det berre å gløyme Fuzzfactory i alle fall. =P Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Og begrunnelsen din for det er? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 At det eigenteleg ikkje er ein fuzz vel. =/ Fuzzfactoryen klipper svært ujevnt og oscillerer veldig spesielt. Høyres nesten industrielt ut. Hvis du spelar mykje Muse er det eigenteleg berre fett, Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 At det eigenteleg ikkje er ein fuzz vel. =/Fuzzfactoryen klipper svært ujevnt og oscillerer veldig spesielt. Høyres nesten industrielt ut. Hvis du spelar mykje Muse er det eigenteleg berre fett, Vil det si at det er samme type Fuzz som Matthew Bellamy bruker? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Han har vel kanskje brukt den til tider, ja. Ikkje lett å seie kva han brukar. Har på følelsen av at det er mykje rullering og utskifting på den kanten. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Skal visst i alle fall være en Fuzz Factory han har bygd inn i flere av Manson-ene han bruker live. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei, jeg er ikke så god på dette med wah, men jeg dro til USA og kjøpte Cry Baby From Hell for noe sånt som 700 kr. Er det er bra kjøp? jeg vet det er billig, men er pedalen en bra wah pedal? Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Test den da vel. Jeg har jo selvfølgelig testet den, men jeg vil vite deres mening Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hvis eg hadde sagt at den var ræva hadde du sikkert begynt å tykkje det sjølv. Hvis eg seier at den er dritbra blir du sikkert kjempefornyd, så eg kan likegreit seie at den er bra. Men srsly. Har den lite signaltap? Er sweepet jevnt og fint? Fargar den lyden i ampen? Isåfall i positiv eller negativ retning? Hvis desse tinga høyres ut som dei er i orden, er det sikkert ein ålreit pedal. Men må innrømme at navnet høyrdes litt suspekt ut. I unaiten kunne ein sikkert ha funne ein McCoy elns. til godpris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå