Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Hva slags plektere foretrekker folket?

Selv liker jeg Jim Dunlop .50 mm plektere best. (De tynne røde)

Mest kontrol når jeg spiller fort og til vanlig.

Går i alt fra .60 (akustisk) til .88 og 1.0, samt Jazz III. Lett blanding av Tortex og Ultex, jeg holder en knapp på Ultex.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det koster ikke SÅ mye med skikkelige deler fra f.eks Warmoth eller Allparts.

Men det koster det dobbelte, og når motivet ved å kjøpe en så billig gitar er å modifisere den til en slik grad som jeg ønsker så vil det være idioti å kjøpe en ordentlig gitar til det.

Som tidligere nevnt, den skal ikke spilles på, den skal være et prosjekt jeg fikk lyst til å gjøre nå, og ikke et prosjekt slik flere tenker, med bytte av mikrofoner, stemmeskruer mm., men mer mot kunst. ;)

Edit: Så alt i alt, det jeg egentlig lurer på er om det finnes noe billigere enn den til 640 kroner, gjerne brukt eller ødelagt (til en viss grad).

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar
1/2 m avstand er nok det beste. det blir for mye støy og skurring når den er inntil

Kommer an på det og. Skal du ha full rørvreng må du ha full guffe, og da bør micen værtfall være et par meter unna..

Men til vanlig akustisk lyd på normalt volum vil 1/2 meter være nok.

Lenke til kommentar

Hvis eg hadde sagt at den var ræva hadde du sikkert begynt å tykkje det sjølv. Hvis eg seier at den er dritbra blir du sikkert kjempefornyd, så eg kan likegreit seie at den er bra.

Men srsly. Har den lite signaltap? Er sweepet jevnt og fint? Fargar den lyden i ampen? Isåfall i positiv eller negativ retning?

Hvis desse tinga høyres ut som dei er i orden, er det sikkert ein ålreit pedal. Men må innrømme at navnet høyrdes litt suspekt ut. I unaiten kunne ein sikkert ha funne ein McCoy elns. til godpris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...