victoryseieren Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Tipper at det er en del her som har sett/ser Pacific Blue, det jeg lurer på er hvordan jeg får den "sound'n" som spilles der... Tenker ikke bare på intro'n, men hele pakka, er jo hele tiden gitar i soundtracket. Og samme stil hele veien. Er det noen her med gode ører, eller bred erfaring, som vet hvilken type musikk den "sound'n" går under? Og hvilken skalaer som er brukt? Har i det siste brukt veldig mye tid på improvisering, og ville vært kult å improvisere med en Pacific Blue stil... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Sikkert litt typisk surf-sound. Grønn jazzmaster/jaguar eller stratocaster på ein 60-tals Fender amp med litt knekk og slapback ekko. Det viktigaste er eigenteleg å ha ein gitar i riktig farge, så begynnar ein automatisk å spele sørf. + Endret 31. juli 2008 av KimNK Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ser ut som om Jazzmaster gjør jobben, det fine er at jeg ikke trenger å slite ræve av meg for å finne en. For de har jo laget reissues i nyere tid.... Ikke det at jeg har cash til ny gitar akkurat nå, men da vet jeg hvilken gitar jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Japan Jazzmasters er gode som fanden, billige er dei òg. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ca hvor mye vil det koste å få gitaren sendt inn på service og få skifta ut nøtta (akustisk)? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ei ny nøtt kostar 100-150kr. Om den treng å filast så noko meir. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Så det går vel ikke fort opp i tusen spenn å få det fiksa? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Næh. Fiks det sjølv. Ezy så lenge nøtta er ferdigfilt. Endret 1. august 2008 av KimNK Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 David Gilmour-strat på gang. Noe jeg mangler?(skruene er der da de jeg har ikke tåler stort mer skruing før jeg må ta dem opp med tang..) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Vil Stetsbar StopTail passe på Hagström SuperSwede? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Ute etter en eller annen pedal/effekt-dings for å få mer 'punch' i lyden min. Tenker da på å få en god og 'punchy' sound som egner seg bedre til metall, enn det mitt nåværende utstyr gjør. Sitter for tida med en Ibanez RGT6EXFX gitar og en Marshall TSL601 forsterker. Kjempefin distortion fra Marshallen i seg selv, men langt fra 'punchy' nok, spesielt ved lavt volum. Beklager hvis dette ikke er en særlig god beskrivelse, men jeg håper da det i alle fall er noen som forstår hva jeg er ute etter, og kan være til hjelp. ^^ Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Er det noen som vet hva som er forskjellen på EMG 81/85 og EMG 81/81 ? Lenke til kommentar
Marius Fjeld Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hva slags plektere foretrekker folket? Selv liker jeg Jim Dunlop .50 mm plektere best. (De tynne røde) Mest kontrol når jeg spiller fort og til vanlig. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Oi, det var sparsomt. Jeg synes .50 blir altfor mykt. Mitt komp-plekter er et Dunlop .82, har også ett på noen og 70 som jeg bruker. Men jeg bruker for det meste Dunlop Jazz 3 til all spilling. Stålkontroll på alt. Jeg bruker også et stort Jazz 3-plekter når jeg spiller bass. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Sitter her og tenker, og lurer på hvor billig man kan få en gitar uten vib her i landet, og den billigste jeg har funnet er denne. Gitaren er tvilsomt god, men for et prosjekt kan den jo være morsom, eller? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Du sa det. Tvilsomt. Hvis eg skulle ha satt i gang eit prosjekt hadde eg leita etter noko gammalt japanskit i litt shabby stand. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Tenker strengt talt ikke på en gitar som er ment til å spille på i første omgang, og hals, bru, stemmere og alt annet kan jo erstattes med bedre deler om ønskelig. Kunne egentlig bare kjøpt en kropp, men er greit å ha en hele gitaren for helheten. Lenke til kommentar
mitrus Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hva slags plektere foretrekker folket?Selv liker jeg Jim Dunlop .50 mm plektere best. (De tynne røde) Mest kontrol når jeg spiller fort og til vanlig. bruker for det meste Jim Dunlop 73 mm Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Hva slags plektere foretrekker folket?Selv liker jeg Jim Dunlop .50 mm plektere best. (De tynne røde) Mest kontrol når jeg spiller fort og til vanlig. Dunlop Tortex .88mm og Fender mediums her i gården Eventuelt et Tortex 1.14mm når strengene skal straffes Endret 1. august 2008 av edge Lenke til kommentar
Innos Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tenker strengt talt ikke på en gitar som er ment til å spille på i første omgang, og hals, bru, stemmere og alt annet kan jo erstattes med bedre deler om ønskelig. Kunne egentlig bare kjøpt en kropp, men er greit å ha en hele gitaren for helheten.Vel, du får det dårligste som fins av tre, skikkelig dårlig fretjob og såpass dårlig kvalitetskontroll at det ikke er sikkert at alt sitter helt riktig, eller at hals er jevn osv. Godt mulig at du trenger mer enn å bytte ut deler osv. for å få en skikkelig gitar.Hvis det eneste som kostet noe var mekanikk og elektronikk, ville gitar vært billig. Sier ikke at du må kjøpe noe dyrt, men en gitar til 640 kr er noe skikkelig dritt, rett og slett. Og ja, det kan jeg si uten å ha prøvd den. Jeg har prøvd gitar i 2000-kroners klassen som var ok, men når det blir billigere enn det er det stort sett leketøy. Snakker av erfaring, og at den har en pris på latterlige 640 kr. Det koster ikke SÅ mye med skikkelige deler fra f.eks Warmoth eller Allparts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå