apegryn Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ja for Gibson logoen ja, men det er ikke ekte Gibson-kvalitet. hva mener du? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 han mener at du får en gibson gitar, men ikke gibson kvalitet Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg har en svarthvit morgan gitar, men skal kjøpe meg ny..Hva anbefaler dere? Hvis noen skal gi det et råd om det, tror du ikke vedkommende trenger å vite litt mer? Hvorfor er du ikke fornøyd med den du har? Hva skal den koste? Hva slags musikk skal du spille? Hvor mye penger har du? Ville jo være dumt om jeg anbefaler deg en Ibanez RG-3520Z, for eksempel, hvis du har 5000 kroner og spiller jazz.. Jeg skal spille punk/rock, den skal koste fra 2000-4000 Tror ikke jeg hadde gått for gitarer med singlecoils til punk/rock, hvis jegskal være ærlig. Gitarene som nevnes er glimrende, men kikk også på en kopi av for eksempel en Gibson SG. Flott gitar, og har humbuckere, som jeg mener passer bedre til den typen musikk du kort nevner. Det er mange som lager gitarer i "SG"- fasong og utstyr. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hvor mye tror dere jeg kan få for en Edwards E-CY-165CTM her i Norge? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Enig med CastorFiber der. Har selv en Epiphone Goth SG, men har malt en regnbue på den og bytta ut stemmeskruene. Spiller selv en blanding av rock, ska, indie og punk på den, og den fungerer knallbra til alt sammen. Neste år skal jeg kjøpe ny mekanikk til den slik at den varer enda lenger og blir enda litt mer spesiell. Den er veldig god å spille på og de to humbuckerne gir god og fyldig klang selv om du spiller med vintage distortion-lyd. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hmm, den mener jeg at jeg har hørt om før, Hippie-Erlend. Bilder? Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hvor mye tror dere jeg kan få for en Edwards E-CY-165CTM her i Norge? Hva betalte du? Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Noen her som har erfaring med PRS Tremonti SE? Den litt billigere Tremonti versjonen altså. Har en kompis som sier den er meget bra, og aldri hadde spilt på en bedre gitar til under 12 laken. Nå har han altså en Musicman petrucci og en PRS Singelcut. Skal kjøpe meg ny gitar nå, siden jeg bare har en rammel Ibanez fra langt tilbake, kostet meg 1 laken tror jeg. Tenkte å kjøpe noe i 5-10k klassen, men kan også strekke meg lengre. Vil ha en allsidig gitar hvor jeg kan spille det meste, feks Telecaster, Tremonti osv. Kunne også tenkt meg en Les Paul, men disse er da rådyre, og alle har de. Forslag ? =) Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) PRS Tremonti SE er en knallgitar. Jeg vurderte selv den en gang (og gjør det muligens fortsatt), men jeg valgte å legge pengene i en Gibson Les Paul og heller vente litt... Min erfaring er jo som du sikker skjønner ikke så veldig lang, men jeg har ved tre anledninger fått lånt meg en slik i 3-5 dager, så jeg fikk gjort meg opp ett godt inntrykk. Men PRS Tremonti er en gitar som er langt bedre enn prisklassen den ligger i skulle tilsi. Med fare for å virke noe useriøs, så har jeg vært borti ett par PRS gitarer i 20000NOK ++ klassen som jeg fant mindre gode å spille på. Klarte ikke sette fingeren på hva, for det er gode gitarer...men kan vel si at kjemien stemte bedre mellom meg og en Tremonti SE Vurderer du en gitar til mellom 5-10.000,- og også vurderer Tremonti SE, så sier jeg kjør på... Endret 26. juli 2008 av Griffin Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hvor mye tror dere jeg kan få for en Edwards E-CY-165CTM her i Norge? Hva betalte du? Importerte fra Japan for cirka 7000 (kanskje litt mer eller mindre, er usikker siden dollarkursen har synket siden den Januar) for gitaren og ekstrautstyret (en bag og et par braconøkler). 9300 ble det for alt, inkludert ekstrakostnader som frakt og mva. Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Importerte fra Japan for cirka 7000 (kanskje litt mer eller mindre, er usikker siden dollarkursen har synket siden den Januar) for gitaren og ekstrautstyret (en bag og et par braconøkler). 9300 ble det for alt, inkludert ekstrakostnader som frakt og mva. Hmm, okai. Tviler på at du kan regne med noe overskudd værtfall. Såvidt jeg vet er det ikke noe særlig marked for brukte ESP-økser i Norge. Du kan prøve å legge den ut på musikkweb.no hvor du skriver hva du har betalt sier at du vil ha høyeste bud over xxxx, og se om du får noe svar Hva du kan forvente angående pris, så er det vanskelig å si da Edwards, såvidt jeg vet, ikke selges i Norge? Så det er vanskelig å få en referanse på den egentlige verdien, og dermed like vanskelig å overbevise en eventuell kjøper om verdien osv. Hvorfor ønsker du å selge, btw? Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ja for Gibson logoen ja, men det er ikke ekte Gibson-kvalitet. Ikke? Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ikke? Synes å huske at noen sa at faded-modellene er Epiphones med gibson-headstock eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ja "noen" har alltid noe rart å si når det gjelder Gibson... SG Faded er Gibson USA god som noen, men du kan rolig regne med at mahognyen er den dårligste av det de tar inn. Finishen er heller ikke all verden, "fading" klarer jeg utmerket på egenhånd uten starthjelp fra produsenten. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Importerte fra Japan for cirka 7000 (kanskje litt mer eller mindre, er usikker siden dollarkursen har synket siden den Januar) for gitaren og ekstrautstyret (en bag og et par braconøkler). 9300 ble det for alt, inkludert ekstrakostnader som frakt og mva. Hmm, okai. Tviler på at du kan regne med noe overskudd værtfall. Såvidt jeg vet er det ikke noe særlig marked for brukte ESP-økser i Norge. Du kan prøve å legge den ut på musikkweb.no hvor du skriver hva du har betalt sier at du vil ha høyeste bud over xxxx, og se om du får noe svar Hva du kan forvente angående pris, så er det vanskelig å si da Edwards, såvidt jeg vet, ikke selges i Norge? Så det er vanskelig å få en referanse på den egentlige verdien, og dermed like vanskelig å overbevise en eventuell kjøper om verdien osv. Hvorfor ønsker du å selge, btw? Hmm... Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å selge den, men jeg må si jeg misliker FR-tremolosystemet sterkt, og den er ikke "metal" nok (det kan vel muligens fikses med en ny PU, selv om det kan bli litt vanskelig siden jeg ikke har fast jobb eller noe slikt ). Kunne kanskje tenkt meg en Ibanez til samme pris, muligens en Schecter, men jeg er usikker på om Schecter-en ville blitt en nedgradering, og jeg aner ikke hvordan den er å spille på ... EDIT: Kvaliteten på gitaren skal jo være nesten på linje med Gibson har jeg hørt, og det er jo sånn at gitarer pleier å koste en del i Norge, så jeg vet ikke helt... Hadde jo vert gøy med overskudd, hehe. Endret 26. juli 2008 av Flaringo Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Ikke frekt eller personlig ment, men det blir litt naivt å prøve å selge en brukt gitar til mer enn det den faktisk kostet ny i Norge Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Ingen vet hva denne ville kostet ny i Norge ettersom den kun blir solgt i Japan og Russland (mener jeg har hørt de selger Edwards-gitarer i Russland). Endret 26. juli 2008 av Flaringo Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg skal skifte ut saddelen i en akustisk gitar, og lurer litt hvilken vei den skal sitte.. Skal den tjukkeste siden være under de tykkeste strengene eller omvendt? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg skal skifte ut saddelen i en akustisk gitar, og lurer litt hvilken vei den skal sitte.. Skal den tjukkeste siden være under de tykkeste strengene eller omvendt? Regner med du mener sadelen som sitter i broa på selve kroppen? I tilfelle er det vanligste at sadelen er høyere under de tykkeste strengene. Du må regne med å file en smule, hvis det ikke er "a direct replacement", noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 du kan se det på hvilken side det er kompensert for B strengen. (2. streng). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå