SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Da fikk jeg endelig pakket ut og testet den nye forsterkeren min. Hva kan jeg si ... Den er perfekt! Ser ut til at sound1.com har gjort en eller annen feil, ettersom jeg enda ikke har fått Digitech Whammy-en jeg bestilte sammen med forsterkeren. Får ta en telefon og ordne opp i det. EDIT: Tja, virker som at de bare ikke hadde den på lager, til tross for at nettsidene deres sa at de hadde den ^^ Endret 19. juli 2008 av SGE7000 Lenke til kommentar
binko Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Den så ikke så verst ut. Mye kostet den? Og, noen som vet hvordan jeg skal få til å jamme med CD/MP3 med POD? Jeg føler at jeg glemmer noe, eller et eller annet.. Men det er jo 1/8" utgang. Jeg trenger vel da en 1/8" til 1/8" ledning, fra MP3 til POD? Eller hva er det jeg glemmer her? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Betalte 12100,- for forsterkeren. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) jeg skal kjøpe meg en hollowbody gitar, og står mellom disse *bom* dere må gjerne komme med flere foreslag, men helst ikke over 5000, kommer til og kjøpe den fra ebay Epiphone Wildkat Epiphone es335 Hagström Viking Dette er tre hollows jeg har prøvd som er perfekt iforhold til pris! (venter slakt av Kim^^) Endret 19. juli 2008 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Betalte 12100,- for forsterkeren. Fett kjøp det der Nå angrer vel naboene på huskjøp? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Mja, det vil jeg absolutt tro! Har spilt mer eller mindre konstant siden klokka 10 i dag, så jeg tviler på at de er noe videre glade i meg lenger. Har forøvrig ikke prøvd å vrenge volum til maks enda ... Det kan jo være verdt et forsøk Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Du bør nok legge noen spilletimer i den under halvt volum før du prøver full pupp. Noe som heter innspillingstid(usikker om dette gjelder amper dog). Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Du bør nok legge noen spilletimer i den under halvt volum før du prøver full pupp. Noe som heter innspillingstid(usikker om dette gjelder amper dog). håper ikke du har utløst en "innspillingstiderdetnødvendigosv"-diskusjon nå Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Får se om jeg tør sette volumet til maks i nær fremtid ^^ Prøvde nettop med lead-volum satt til 7, og master-volum satt til 7. Tør knapt tenke på hvor høyt det blir med 10 / 10. Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 håper ikke du har utløst en "innspillingstiderdetnødvendigosv"-diskusjon nå Har ikke sett noen slike før, men Er værtfall slik med HiFi.. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Noen som spiller gitar boogie her eller? Tommy Emmanuel er rå på dette!! http://www.youtube.com/watch?v=p-ylrDwCQj4 Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Kom på en liten ting jeg lurer på. Vil det være noen forskjell i lyden jeg får ved å bruke høyt pre-amp(tror det er det det heter)-volum og lavt master volum, i forhold til å bruke lavt pre-amp volum og høyt master? Har merket at jeg må skru opp lyden en del for at den skal bli virkelig 'punchy'. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Noen som spiller gitar boogie her eller? Tommy Emmanuel er rå på dette!! http://www.youtube.com/watch?v=p-ylrDwCQj4 Mye slik jeg pleier å spille den ja... Tommy kommer til å bli en habil gitarist med tiden tror jeg Either way... Noen som har erfaringer med å ta med gitar på fly. Jeg skal reise fra Stavanger til Trondheim på tirsdag (skal få med meg Maiden på Lerkendal ja ) og tilbake litt senere i uken. Tenkte å ta med meg Les Paulen (i tilfelle de trenger reserve gitarist på Lerkendal ), men er litt skeptisk til å sjekke den inn som bagasje, selv om jeg har koffert. Er det mulig å ta med en gitar inn på flyet? Må jo forvisse meg om at jeg får det på alle flyene (må bytte på Gardemoen og retur til Stavanger). Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Er det mulig å ta med en gitar inn på flyet?Må jo forvisse meg om at jeg får det på alle flyene (må bytte på Gardemoen og retur til Stavanger). Fløy fra Gardermoen til Amsterdam forrige uke, med en gitar i en myk gigbag som håndbagasje. Ingen problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Fløy fra Gardermoen til Amsterdam forrige uke, med en gitar i en myk gigbag som håndbagasje. Ingen problemer i det hele tatt. Gjort det samme, bare fra Zürich. Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kom på en liten ting jeg lurer på. Vil det være noen forskjell i lyden jeg får ved å bruke høyt pre-amp(tror det er det det heter)-volum og lavt master volum, i forhold til å bruke lavt pre-amp volum og høyt master? Har merket at jeg må skru opp lyden en del for at den skal bli virkelig 'punchy'. Har ikke lignende amp selv, men om jeg har forstått det rett så vil høy preamp/lav master gi mer vreng, og omvendt. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Høy preamp og lav master gir stort sett bare preampvreng, og blir mer "fuzzy". Litt av begge deler gir både preamp og sluttrinnsvreng, og det blir mer "åpent". Smak og behag, men det skal generelt bli bedre med sluttrinnsvreng, og forsterkeren oppfører seg på en annen måte (bedre), kan bli mer sustain f.eks. Prøv å sett all eq "lavt" på crunchkanalen, det er det som gir Marshallcrunch på min TSL-combo (jeg har 122). Har bass rett over "kvartveis", og mid/treble rundt "kvartveis". Var veldig skuffet over crunchen i min TSL til jeg "fant ut" dette, og tenkte at eq måtte være rundt halvveis. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Får prøve ut det, Innos. Ut av nysgjerrighet - Er det noen som vet omtrentlig hvor mange dB en Marshall TSL601 kan gi? Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Får prøve ut det, Innos. Ut av nysgjerrighet - Er det noen som vet omtrentlig hvor mange dB en Marshall TSL601 kan gi? Har ikke peiling, men bare et lite tips: ikke prøv å finn det ut uten ørepropper. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 ok folkens det blir en oransje gretsch g5120 , men vet dere om noen amerikanske butikker som sender til norge? fordi jeg vil ha denne med gjennomsiktig plekter brett, men på ebay har de den bare med grå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå