Bone Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Aah.. hmm.. Takk! Men, hva hvis jeg vil bruke lydkortet som jeg har i PCen da? Er det da fortsatt mulig å få lyd via USB? Eller blir den funksjonen deaktivert da? Og, siden da X3 fungerer som et lydkort; for å ta opp på PCen MÅ da lydsignalene gå via vanlige audiokabler, eller kan det fortsatt gå via USB? Går: Gitar --> POD (lydkort) --> USB --> PC (lydkort) --> Høytaler, da? Ble litt klokere etter siste svar.. takk! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Og.. en annen ting... Noen som vet om noen gode teoribøker, enten i "kjøpe i butikk" -format, eller på nettet? Forhåpentligvis da gratis.. Det jeg er ute etter, noe jeg aldri har lært, er å lære hvordan akkorder er bygd opp.. F.eks hvordan vet jeg og hvordan skal jeg tenke når jeg skal forandre en akkort til å få tilnavnet add9, eller sus2 / sus4, osv.. Greit hvis dere kommer med andre teori -sider også.. aldri brydd meg SÅ mye om teori før.. Takker Lenke til kommentar
oOF Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Men, hva hvis jeg vil bruke lydkortet som jeg har i PCen da? Er det da fortsatt mulig å få lyd via USB? Eller blir den funksjonen deaktivert da? Og, siden da X3 fungerer som et lydkort; for å ta opp på PCen MÅ da lydsignalene gå via vanlige audiokabler, eller kan det fortsatt gå via USB? Går: Gitar --> POD (lydkort) --> USB --> PC (lydkort) --> Høytaler, da? Du kan bruke det vanlige lydkortet hvis du setter det programmet du skal kjøre til å bruke det som kort. Med Winamp er det enkelt i hvertfall. Lydsignalet går fortsatt via USB. Gitar --> POD (lydkort) --> USB --> PC (lydkort) --> Høytaler <-- Det kan da vel ikke gå? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Takker for svar ! Det siste der var noe jeg lurte på om gikk, ikke hevdet.. Det går ikke? Hvordan forandrer du i Winamp da? Jeg lastet ned og installerte Winamp nå.. og jeg hørte "Lama-greia" i hodetelefonene (som er plugget i Pod'n), så gikk jeg på Options og innstillinger der, og forandret Plug-ins - Output - Direct Sound Output til å sende lyd til Creative, og ikke Pod'n som den sto på.. Da fikk jeg winamp-lyden via høytalerene.. Men, det jeg spiller hører jeg fortsatt i hodetelefonene (altså fra pod'n), og ikke via pc-høytalerene.. Takker Lenke til kommentar
binko Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Mens vi er inne på emnet, noen som vet hva man trenger av utstyr for å "jamme along" til CD/MP3 via Pocket POD'en? 1/8 aux til aux-ledning? Endret 18. juli 2008 av Binko Lenke til kommentar
oOF Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Men, det jeg spiller hører jeg fortsatt i hodetelefonene (altså fra pod'n), og ikke via pc-høytalerene.. Det bruker jeg Gearboxprogrammet til; du kan velge nederst hvilken kilde du vil høre lyd fra. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 jeg skal kjøpe meg en hollowbody gitar, og står mellom disse Ibanez AF75TDG Ibanez AGS73BT ESP Paramount PC-1V Gretsch G5120 Michael Kelly Vibe dere må gjerne komme med flere foreslag, men helst ikke over 5000, kommer til og kjøpe den fra ebay Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 GRETSH ELECTROMATIC 5120! Heite døvre for ein gitar! Men du må bytte pickups. "må" Og så MÅ du ha den orange. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg vil anbefale Michael Kelly Vibe'n. Ganske heftig lyd i de pickupene og halsen er faktisk ganske lik Les Paul Standard-halsen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Synes den var litt ukul. =/ Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Vel, som mye annet så ser den mye bedre ut "IRL". Endret 18. juli 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Mja.. Skeptisk Snåle F-hol, trekanta plekterplate, spisst horn og dot-inlays. =/ Blir litt sånn Tennessee Rose møter Randy Rhoads. Endret 18. juli 2008 av KimNK Lenke til kommentar
jealei Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 frister veldig og gå for gretschen, men da i svart:P synes ikke oransje er så kult:P men jeg har hørt negative ting om tunerne, og bridgen på den Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Oransje er en selvfølge på en Gretsch. Finnes ikke fetere farge enn det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kan vanskeleg forestille meg at den Bigsbyen skal vere mykje dårlegare enn andre modellar. Den har vel rollerbridge og greier og greier? For dei som klagar på tuners, så ligg feilen som regel i nøtta eller dårleg oppstrenging. Har ikkje vore borti ein gitar til over 3000,- som har hatt direkte dårlege semmeskruar. Ingen stemmeskruar siger med mindre dei er hardt defekte. Få nøtta filt skikkeleg og streng opp skikkeleg, så skal eg love at du aldri får problem med stemming. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Og er du fortsatt ikke sikker på om at du skal ha oransje (Gud forby!), så kan du ta en titt på følgende video: Se filmen hos Youtube Fy pokker som jeg gleder meg til å se dem live i Køben! Lenke til kommentar
jealei Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 jeg tror det var sånn at det ikke var rollerbrigde på den Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hm, fortsatt trua på at den brua held. Og få plass til ein spaceecho i budsjettet. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 hva skal jeg med en spaceecho da? (sikkert helligbrøde og spørre om men:P) når sant sies så jeg er veldig sugen på og starte på et pedal brett, men budsjettet strekker ikke til. også synes jeg det er så utrolig praktisk og kunne lagre de forskjellige lydene jeg bruker, så slipper jeg og skru dem til hele tiden. men tilbake til tema jeg så på guitarfetish at en rollerbridge koster rundt 200, så koster ikke så mye og invistere i det. og jeg må innrømme jo mer jeg ser på det jo fetere ser oransje fargen ut, men synes fremdeles den fargen blir for sterk Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Fordi spaceecho er forbanna kult. ;D Fargen er ganske "mellow" gjennomsiktig trefarga. http://www.gretsch.com.au/featured/electro...0_beauty_03.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå