Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det han mener er selvfølgelig at du skal skru på skruene i tingen som fjærene er festet i.

Du kan sette på både flere og sterkere fjærer, men du må fortsatt finjustere med skruene, og det er neppe nødvendig hvis den bare hever seg bittelitt over kroppen.

 

Du trenger ikke tenke på slikt før du går opp til .11-.13, jeg bruker .10 på min, og kan godt hende jeg kunne fått på .11 uten å trenge flere fjærer også.

Lenke til kommentar
Det han mener er selvfølgelig at du skal skru på skruene i tingen som fjærene er festet i.

Du kan sette på både flere og sterkere fjærer, men du må fortsatt finjustere med skruene, og det er neppe nødvendig hvis den bare hever seg bittelitt over kroppen.

 

Du trenger ikke tenke på slikt før du går opp til .11-.13, jeg bruker .10 på min, og kan godt hende jeg kunne fått på .11 uten å trenge flere fjærer også.

Litt teit spørsmål; 10 hvafornoe? :p

Lenke til kommentar

Hvordan får Morello til dette?

http://youtube.com/watch?v=arWHSC3gQkA&feature=related

"white noise", hvordan lager man dette?

 

Det han mener er selvfølgelig at du skal skru på skruene i tingen som fjærene er festet i.

Du kan sette på både flere og sterkere fjærer, men du må fortsatt finjustere med skruene, og det er neppe nødvendig hvis den bare hever seg bittelitt over kroppen.

 

Du trenger ikke tenke på slikt før du går opp til .11-.13, jeg bruker .10 på min, og kan godt hende jeg kunne fått på .11 uten å trenge flere fjærer også.

 

gikk fra .9 til .11, måtte sette på en ekstra fjær, å stramme skruene en god del

Lenke til kommentar

Men tror dere at jeg kan ta den med til en gitarsjappa og så justerer de den? Men når jeg skrur på de skruene, kommer floyden til å gå lengre ned da? så den blir sånn flat som den skal? Og hva er det jeg skal skru på for at floyden ikke skal føye seg bare jeg bender skrengen? er det de små skruene som sitter på floyden, rett under strengene?

Lenke til kommentar

-Ja, det kan dei sikkert.

-Ja, stram fjærene, så legger floyden seg lenger ned. Etterpå må du kompansere med strengene slik at den er stemt og justere litt til. Så held du på slik fram og tilbake heilt til floyden ligg flatt og strengane fortsatt er stemt.

-Ingenting. Det går ikkje. Ein av fleire grunnar til at eg ikkje tåler floyd.

-Dei små skruane du snakkar om er antagelegvis justeringsskruar for intonasjon.

Lenke til kommentar
-Ja, det kan dei sikkert.

-Ja, stram fjærene, så legger floyden seg lenger ned. Etterpå må du kompansere med strengene slik at den er stemt og justere litt til. Så held du på slik fram og tilbake heilt til floyden ligg flatt og strengane fortsatt er stemt.

-Ingenting. Det går ikkje. Ein av fleire grunnar til at eg ikkje tåler floyd.

-Dei små skruane du snakkar om er antagelegvis justeringsskruar for intonasjon.

Tusen takk, det hjalp virkelig :)

Lenke til kommentar
Og hva er det jeg skal skru på for at floyden ikke skal føye seg bare jeg bender skrengen?

Sett i fem fjærer (du har sannsynligvis tre) så blir ikke utslaget så stort. Hvis du spiller mye rock'n'roll-licks med Floyd vil du nok etterhvert mer eller mindre bevisst utvikle en teknikk hvor du stabiliserer/holder igjen stolen med lillefingersiden av høyrehånda når du bender.

Lenke til kommentar

Heisann! Skal snart til england, og lurte på: Har kanskje tenkt å kjøpe en Pod xt live der.

Skal fly, og lurte på om jeg må betale toll eller andre avgifter hvis jeg får den ned i bagasjen? :hmm:

 

Er n00b når det gjelder avgifter og slikt, og har egentlig aldri HELT skjønt hva jeg må, og hva jeg ikke må betale.

Håper på et bra svar! Peace :new_woot:

Lenke til kommentar
Og hva er det jeg skal skru på for at floyden ikke skal føye seg bare jeg bender skrengen?

Sett i fem fjærer (du har sannsynligvis tre) så blir ikke utslaget så stort. Hvis du spiller mye rock'n'roll-licks med Floyd vil du nok etterhvert mer eller mindre bevisst utvikle en teknikk hvor du stabiliserer/holder igjen stolen med lillefingersiden av høyrehånda når du bender.

Takk for tipset :) Drar og kjøper to fjær til jeg ;)

Lenke til kommentar
Heisann! Skal snart til england, og lurte på: Har kanskje tenkt å kjøpe en Pod xt live der.

Skal fly, og lurte på om jeg må betale toll eller andre avgifter hvis jeg får den ned i bagasjen? :hmm:

 

Er n00b når det gjelder avgifter og slikt, og har egentlig aldri HELT skjønt hva jeg må, og hva jeg ikke må betale.

Håper på et bra svar! Peace :new_woot:

Orker ikke lete opp, men mener du kan ta med deg for tilsvarende norske kroner 6000,- uten å måtte fortolle dette.

Kjøper du en dings til 7000,- så må du fortolle for hele beløpet, men kjøper du en til 6000,- og en til 1000,- så må du fortolle bare den til 1000,- f.eks.

 

Mener det skal være slik...

 

Correct me if I'm wrong... det er en stund siden jeg leste det der...

Lenke til kommentar

Hey kort lite spørsmål!

Har tenkt å kjøpe wah-wah pedal, så fant jeg V847 på tilbud, til 700kr!

Det har egentlig vært denne pedalen jeg har tenkt på tidligere, så var den plutselig satt ned 900kr, men så ble jeg litt i tvil igjen, om en CryBaby gcb95 eller Morley Classic Wah CLW ville vært et bedre valg.

 

Den vil i hovedsak bli brukt i kombinasjon med en EH BigMuff Pi

Lenke til kommentar
Hvordan får Morello til dette?

<a href="http://youtube.com/watch?v=arWHSC3gQkA&feature=related" target="_blank">http://youtube.com/watch?v=arWHSC3gQkA&feature=related</a>

"white noise", hvordan lager man dette?

 

Det han mener er selvfølgelig at du skal skru på skruene i tingen som fjærene er festet i.

Du kan sette på både flere og sterkere fjærer, men du må fortsatt finjustere med skruene, og det er neppe nødvendig hvis den bare hever seg bittelitt over kroppen.

 

Du trenger ikke tenke på slikt før du går opp til .11-.13, jeg bruker .10 på min, og kan godt hende jeg kunne fått på .11 uten å trenge flere fjærer også.

 

gikk fra .9 til .11, måtte sette på en ekstra fjær, å stramme skruene en god del

Morello bruker "killswitch", som demper lyden helt, altså, lyden på ene picckuppen er på 0, men den andre er på 10, så veksler han med brigde-switchen. Han Holder wah-wah pedalen helt inne, har allt på fullt, bruker killswitch og chicken scratcher over pickupene.

 

Håper du forstod noe av dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...