Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

^^ What he said.

 

Tørrfisk, snurp igjen smella, du maser som et lokk'motiv!

Sier en som bare vil ha opp postcounten sin med å slenge inn idiotiske innlegg som ikke gagner noen her på forumet.. :nei:

 

Selv spiller jeg gitar og er fornøyd med at jeg har en gitar, spiller ganske ofte og ser på meg selv som ganske dyktig, men Telecaster, E-xxx og Stratoscaster er bare ord for meg, sier meg ingenting :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her drar jeg ut for å spille fotball en kveld, og så kommer jeg plutselig tilbake til en slagmark av en gitar-tråd der folk slenger rundt seg med spydigheter og ukvemsord. :no:

 

Hva med å legge debatten død? Kommer ingen vei med den uansett. Blir bare en kamp om å finne på innlegg som driter ut motparten mest, og på den måten prøve å vinne debatten...

 

For å prøve å dra oss over på noe annet: Hvor gamle var dere da dere begynte å spille gitar? Og hvordan begynte dere? (Skole, eget initiativ, pisking fra foreldre, etc)

Lenke til kommentar

Å, herregud, folk må då få lov å like og mislike akkurat det dei vil.

 

Ontopic:

Begynte då eg var 10, meinar eg, noko som då er ganske nøyaktig 8 år sidan.

Først spelde eg berre litt heime på pappa sin akkustiske gitar og lerde meg basic akkorder som E, A, D, C osv. Begynte på musikkskule samme høsten og fikk lånt meg ein El-gitar den første stunda før eg fant ut om dette var noko eg ville drive med, og kjøpte min første eigne gitar i Januar 1998.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg begynte når jeg var ca. 12 år og det begynte rett og slett med at jeg hadde spilt piano og keyboard før og fikk lyst til å prøve noe nytt. Den første gitaren min leide jeg fra musikkskolen jeg gikk på i to år. Nå har jeg bare en el-gitar som jeg fikk Julen 2003

 

Slutta på nevnte musikkskole pga. læreren jeg hadde hatt i to år forsvant (husker ikke hva årsaken var) og da fikk jeg en lærer som jeg ikke likte særlig godt. Spiller nå bare litt iblant :)

Lenke til kommentar
Begynte litt etter jeg hadde fylt 15, kjøpte første gitar og forsterker av konfirmasjons pengene, andre gitaren min og :p Begynte ved at jeg hørte strange world soloen til maiden og bestemte meg for å lære meg den! Du da knut?

Jeg begynte for ca 2 og et halvt år siden (Da jeg var en pjokk på 17), og har spilt ivrig siden den gang. Faren min har gjennom hele oppveksten spilt gitar (akustisk nylon) ved diverse tilfeller, så at jeg ikke grep kassa før da var egentlig rart (og dumt).

 

En ting jeg har lagt merke til er at de fleste virker som de kom borti gitarspill i musikktimene på barne- og ungdomskolen, men det gjorde aldri jeg! Vi fikk aldri mulighet til å spille gitar, noe som irriterer meg litt, da det mest trolig ville ført til et tidligere jomfru-drag over strengene for mitt vedkommende.

 

Men så en mørk senvinterdag for 2,5 år siden tok jeg mot til meg og tok den slitne kassa på låret. Egentlig uten noen form for motivasjon. Jeg bare kjeda meg og gitaren var den gjenstanden som lå innen rekkevidde. Uten å kunne en eneste akkord satt jeg der og klimpra på noe som nok for alle andre hørtes helt grusomt ut. Det var vel derfor faren min kom bort til meg og lærte meg G, Am og D. Så var jeg i gang, og siden har det balla på seg :)

 

Jeg startet med å spille videre på min fars slitne (men gode) nylongitar, men fikk etterhvert en egen nylongitar av min storesøster, som i et innfall av optimisme hadde gått til innkjøp av gitar for en del år tilbake. Etter en del klimpring på den fikk jeg lyst til å utvide mine horisonter ytterligere: Jeg ville ha stål! Gikk så til anskaffelse av en Morgan-gitar med stålstrenger som jeg hadde ca et halvt år før jeg solgte den. Likte den ikke så veldig godt å spille på, og følte at gitarspillingen ble såpass seriøs at jeg godt kunne investere i noe som lå hakket over, lydmessig og på spillbarhet. Det var da jeg falt for en skinnende svart Morgan-gitar i den lokale musikksjappa, og når jeg finner noe jeg liker i en butikk så MÅ jeg kjøpe det! Sånn er jeg :)

 

I tillegg til den svarte skjønnheten har jeg nå også etter press fra bekjente gått til anskaffelse av en brukt Fender Stratocaster (mex) med tilhørende Marshall Valvstate 100w, og må si meg kjempefornøyd med den! El-gitar har jeg altså ikke spilt lenge (siden mars omtrent), men det aner meg at det vil bli mye mer av det etterhvert!

 

Sånn, det var min historie. Takk for oppmerksomheten :)

 

Noen andre som vil bære stafettpinnen videre?

Lenke til kommentar

hehe, jeg satt egentlig i gang spille lysten til faren min. For han har spilt gitar hele livet men det hadde roa seg liksom. Også spilte jeg også mens jeg venta på min andre gitar i posten så kjøpte han seg en kasse gitar (nylon) også spilte han og spilte også kjøpte han seg morgan 12'strengers akkustisk ( :love: ) :p

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Sier en som bare vil ha opp postcounten sin med å slenge inn idiotiske innlegg som ikke gagner noen her på forumet.. :nei:

*Dask* Jeg har ikke sett på postcounten min på år og dag, kunne ikke brydd meg mindre. Når jeg slenger dritt har det forøvrig stort sett et mål og en mening. Det innlegget du quota der var i utgangspunktet for å si at jeg var enig med hvemdetnåvar, forresten. Ikke rart det blir noen ikke-kirkelige gloser når folk ikke får det man sier til dem inn i pappen, tho'.

 

For tre-fire år siden begynte jeg å interessere meg mer og mer for skikkelig musikk. Har liksom gradvist bygget seg oppover, og til slutt bare måtte jeg spille musikk selv. Var vel delvis fordi jeg ville ha en hobby, delvis fordi det så gøy ut, og delvis fordi jeg var/er totalhekta på Led Zeppelin at jeg kjøpte min første gitar for rundt regnet et år siden. Siden da har jeg spilte MYE, flere timer om dagen ihvertfall. Kjøpte meg ganske fort en elgitar, bare to-tre måneder etter kassegitaren med nylonstrenger. I februar i år falt jeg pladask for en Takamine EF341SC kassegitar i en obskur gitarsjappe i Hamburg. Bare MÅTTE ha den, og for ca. halvparten av summen jeg måtte ha langa ut i Norge, var det et forbanna bra kjøp. Vips, jeg er den stolte eier av en gitar jeg strengt tatt ikke er flink nok til å eie, men skit au - øveøveøve.

 

* Halvdan setter seg ned og klimprer på Over The Hills And Far Away (nei, ikke noe Nightwishdrit).

 

ef341c.jpg

 

:love: Mmmm, makan til gjennomført skjønnhet, *Nuss*

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Har ikke noe utstyr, hvis ikke forsterker teller som det da, Peavey studio ett-eller-annet. *vil ha vrengpedal*

 

Hele gitargreia med meg var vell egentlig at jeg spilte bass i 10 dager, og ville prøve noe nytt. Spiller bass i band, men ser på meg selv som meget bedre på gitar. Ikke at jeg er noe flink på den heller, siden jeg aldri har hatt en gitar/basstime i hele mitt liv.. :p

Begynte forøverig å spille på nylongitar forige romjul, ble hekta. Kjøpte en stålstrengs fra Cort som har blitt brykt Mye. Nå i juni ville jeg ha elgitar også, så jeg kjøpte en Ephipone SG-400, meget fornøyd :)

 

 

HalTan, toppers sang du spiller på, hekta på Led Zeppelin :love:

Lenke til kommentar

Spillte gitar for første gang da jeg gikk i 8 klasse da vi hadde to ukers prosjekt om gitar i musikken. Jeg syntes det var veldig gøy og endte opp med en så bra karakter etter gitarframføringen at jeg bestemte meg for å spille. Tror litt av grunnen til den gode karakteren var at jeg hadde lært så mye på to uker (lånte til og med en gitar for å øve hjemme). Men det tok en stund før det ble noen gitar på meg, men julen da jeg var 13 fikk jeg min første akkustiske nylongitar av foreldrene mine (2-4 måneder ca).

 

Jeg spillte og spillte som bare det og etter ca et halvt år fikk jeg et bra tilbud på en nybegynner el-gitar av en god venn. Jeg kjøpte den og spillte på den til ommer da jeg kjøpte ny gitar. Nå er jeg 15 og har spilt i ca 1 år og 7 måneder. Bruker fortsatt den gamle forsterkeren, men er på leit etter ny men har ingen anelse om hva jeg skal gå for...

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...