Stonemeister Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hmm, la akkurat merke til at jeg har to skruer ved hver humbucker på gitaren min (Ibanez RGT 6 EX), som jeg kan senke/heve humbuckerne med. Hvordan vil endring av avstanden fra pickups til strenger påvirke lyden? Jeg har ikke merket store forskjeller i lyden når jeg har gjort det. Senket singlecoilen ved halsen så mye at E-strengen ikke kommer bort i den når jeg spiller, men noen endring i lyden har jeg ikke merket. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jo nærmere pickupene er strengene, jo høyere output vil du få. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvilken du bør velge avhenger litt av hvor mye du vil legge i det, men jeg ville gått for Classic Player 60's, Highway1 eller Am. Series. Hm, skal kikke litt på de. Regner meg jeg legger 10-12 tusen i neste gitaren jeg kjøper. Tror det blir rett utpå nyåret eller noe. Blir også å stikke innom Ivars Musikk her i Tromsø å teste litt etterhvert. Beste måten å sikre seg en god gitar. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Stemmer for ein Classic Player med eit sett feite pickups og RS-kit. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jo nærmere pickupene er strengene, jo høyere output vil du få. Men på bekostning av dynamikk. Skal du bare spille fullt øs spiller det selvsagt ikke noen rolle, men hvis du vil at pickup'ene skal fange opp nyansene i plukkingen din så er det bedre med avstand. Moderne pickup'er (inklusive Gibson sine) har høyere putput i alle fall enn de klassiske pickup'ene, så litt avstand er helt greit. Og skrur du dem for nærmere strengene vil magnetene påvirke vibrasjonen i strengene og påvirke lyden. Geir Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jo nærmere pickupene er strengene, jo høyere output vil du få. Men på bekostning av dynamikk. Skal du bare spille fullt øs spiller det selvsagt ikke noen rolle, men hvis du vil at pickup'ene skal fange opp nyansene i plukkingen din så er det bedre med avstand. Moderne pickup'er (inklusive Gibson sine) har høyere putput i alle fall enn de klassiske pickup'ene, så litt avstand er helt greit. Og skrur du dem for nærmere strengene vil magnetene påvirke vibrasjonen i strengene og påvirke lyden. Geir Har du pickupet for nært strengen vil den også bli ustemt, siden magnetismen vil dra til seg strengen, iallefall på gitarer med tremolo. BTW: Skrudde humbuckeret på Fender Fat Strat'n min (H-S-S) så lang end at det falt ned i gitaren. Brakk også plekterbrettet, så det går ikke an å feste igjen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Nye plekterbrett er heldigvis billige... Det går sikkert an å få lenger skruer enn de som sitter i standard hvis du virkelig har behov for å skru pickupen så langt ned (uten at jeg vet hvor lange de er, har aldri hatt noen Fat Strat.) Geir Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Heihei. Undertegnede skal skifte strenger. Men undertegnede har støtt på et par problemer. In fact, så har jeg ikke startet i det hele tatt. Må medgi jeg er litt redd for min ringe gitar i det jeg røsker ut strenger her og der, så spørsmålet mitt er følgende; På min gitar, er det så enkelt som å klippe over strengen, dra den ut fra undersiden, pent krølle sammen strengen og kaste den, træ inn nye strengen fra undersiden, dra den langs fret, og knyte den pent og pyntelig på plass på sin lille skrue? I den (merk dere jeg har liten til ingen kunnskap om gitarens anatomi) metall..blokka hvor strengene går fra fret' og til undersiden, ser det ut som de er knytt rundt noen små spoler av et eller annet slag. Eller tar jeg helt feil? Skal jeg bare rive og slite de ut? Legger ved et par bilder, litt usikker på hvorfor men det gjør det nok lettere for deg som hjelper. Takk for hjelp! EDIT: Bildene ble fryktelig store, beklager. Endret 7. juli 2008 av Binko Lenke til kommentar
jealei Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 ja det er så enkelt http://justinguitar.com/en/TB-003-ChangeStringsElectric.php Lenke til kommentar
binko Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Okei, takk for svar. Men ser ut til at jeg dummet meg ut likevel. Jeg strenget på e-strengen, men fant ut at surringen rundt peg'en var sloppy. Så jeg tok den opp igjen, krøllete og fæl, og i det jeg prøvde igjen røyk den et sted det hadde oppstått en løkke. Altså, jeg røk den nye strengen etter ti-femten minutter. Da blir det ut og kjøpe nye i morra da, enkelt og greit. Får strenge på de andre, da. Kan man forresten vaske over fretboardet/gitaren med en vanlig våt klut? Det vil ikke skade treet på noen måte, det? Endret 7. juli 2008 av Binko Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei, jeg kjøpte en ny Les Paul Custom for litt siden og byttet ut strengene. Men når jeg spiller på gitaren så høres det ut som om strenge er veldig løse, har stemt den helt riktig. Noen tips om hvordan jeg kan få dem til og lage normal lyd? Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kommer lyden ut av forsterkeren, eller er det bare akustisk? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvis du har tynne strenger, blir det ikke så mye spenn i dem og strengene vil slå borti halsen og klirre. Hvis du har tykkere strenger bør du justere trussroden Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei. Skal til england på mandag, og i anledningen hadde jeg tenkt å skaffe meg nye pickups Så da har jeg bestemt meg for Seymour Duncan JB i bridge og 59 i neck. Noen plasser i london det får an å få tak i disse til en rimelig penge? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Tvilar på at prisane er så veldig varierande på slikt. 6-700kr stk trur eg dei ligg på. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så denmark street, f.eks ville vere ein god plass å lete? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ja, eller kva som helst slags annan butikk. Men eg er ikkje sikker. Kan vere lurt å sjekke med 2-3 sjapper og sjå om det er prisforskjell. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Tenkte jeg skulle bytte strenger på min LTD Truckster, men har ikke peiling på hva som er standard størrelse på disse. Noen her som har anelse? Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 http://espguitars.com/support_faqs.html#27 6-str non-trem 46/36/26/17/13/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå