Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Det er det som er så fantastisk å oppleve. At den "legendariske" signaturmodellen man ønsket seg kanskje ikke er greia likevel. Det er en fin påminnelse om den viktigste faktoren å øve! Fantastiske greier.

Off-topic (evt. on-topic); Hvem er karen i bildet ditt, Tumbleweed?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Instrumentbutikken.no har 602 til Kr.11.348, men finnes sikkert billigere. Prisen er uansett latterlig høy for en LTD.

Jeg har det for meg at en signaturmodell i LTD-klassen gir en billigere følelse å spille på enn en vanlig gitar i LTD-klassen. Jeg har testet de fleste KH-signaturene, inkludert 602 (men ikke de andre som muligens er litt bedre enn mid-end), og det er ikke svære greia i forhold til en LTD M-1000 som jeg har nå. Den kostet 13 000 kr i fjor, nedsatt til omtrent 10 995 kr nå til dags.

Prisen er (latterlig er å i litt) høy for en LTD signaturmodell, men grei for en LTD. Om man vil ha en LTD, isåfall.

Har også en M-1000, og elsker den. Den er kanskje litt dyrere, men er ikke en signatur. Det er et stort pluss i boka mi. Man betaler jo ganske mye for navnet slik at produsenten skal tjene inn litt ekstra når det er en LTD.

Lenke til kommentar
Det er det som er så fantastisk å oppleve. At den "legendariske" signaturmodellen man ønsket seg kanskje ikke er greia likevel. Det er en fin påminnelse om den viktigste faktoren å øve! Fantastiske greier.

Enig i det, er alt for mange som kjøper slike gitarer i blinde bare fordi "helten" deres har en, og så har de en råtten Peavey forsterker fra et billig nybegynnerkit som de kobler den til og så høres den rådyre gitaren ikke ut i det hele tatt.

Er det ikke Phil Lynott han har som avatar?

Lenke til kommentar

Som Rebel-Rider allerede har påpekt er det Philip Lynott ja. Thin Lizzy var selve starten og inspirasjonen for min mediokre karriere som musiker. Jeg så Live and Dangerous-konserten på Flimra (gammelt NRK-musikk/kultur-program) i 1977 som liten drittunge og ble solgt.

Benytter herved anledningen til å promotere live-albumet Live and Dangerous for alle gitarister som en prøve på hvor helsikes tøft det kan være å spille elgitar!

Lenke til kommentar

Rosalie (coverlåt) fra denne plata er en favoritt (selv om det er Bob Seger som laga den) Første gang jeg så Phil Lynott var i 1985 da han dukket opp på 10års jubeleums konserten (på videoen) til Motorhead (viste ikke hvem det var da, men fant det ut da han døde i 1986) men jeg skulle bli trommis som Phil Taylor i Motorhead (med sofa og tresleiver). Gitarinteressen kom først i 1990 før dance bølgen traff landet for alvor (takk pris for det). :p

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Forslag til god, billig, akustisk gitar? Ser på Yamaha APX500 for tida, prøvde den i dag og den virka god. Lurer og på om det er noe å spare på å kjøpe den i England?

Prøvde og en Morgan som het noe med 210 CE. Rødbrun. Noen forslag til hvilken det var?

Lenke til kommentar
Benytter herved anledningen til å promotere live-albumet Live and Dangerous for alle gitarister som en prøve på hvor helsikes tøft det kan være å spille elgitar!

Jepp, den plata er bra. Var så heldig å få en brent utgave av den for lenge siden.

Lenke til kommentar
Forslag til god, billig, akustisk gitar? Ser på Yamaha APX500 for tida, prøvde den i dag og den virka god. Lurer og på om det er noe å spare på å kjøpe den i England?

Prøvde og en Morgan som het noe med 210 CE. Rødbrun. Noen forslag til hvilken det var?

Har nå snudd i vendinga. Blir nok å kjøpe meg gitar når jeg og far skal vandre opp og ned Denmark Street. Sikler på Takamine EF341SC nå, gleder meg til å få prøvd :wee:

Lenke til kommentar

Eigenteleg ikkje, men det er ikkje vanskeleg å finne. Snubla over både eit og anna der borte.

Men Denmark Street må jo få ein dag uansett. Fantaaastisk masse fett å sikle på der!

Denne butikken hugsar eg ikkje kva heitte, men den må du ta ein time eller to i:

post-26831-1215273406_thumb.jpg

Sjekk Hello Kitty <3

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Eigenteleg ikkje, men det er ikkje vanskeleg å finne. Snubla over både eit og anna der borte.

Men Denmark Street må jo få ein dag uansett. Fantaaastisk masse fett å sikle på der!

Har vært der en gang før, men da slet man med mor, så ble lite gitarprøving og egentlig bare windowshopping :no:

Satser på mer spilling i denne omgangen :wee:

Lenke til kommentar

Har (lenge) hatt lyst å kjøpe ny gitar. Før har tanken hvilt mest på en Gibson SG, men etter å ha prøvd å spille på en (litt gammel) Fender Stratocaster har jeg forandre mening.

Den er lett å spille på, og lyden er flott. Og når jeg tenker etter har de fleste gitarister jeg liker brukt en slik en i store deler av sangene. Og der inspirasjonen er fra.

Kanskje på tide i investere i en Stratocaster? Eneste er, hvilken modell?

Er jo flere typer ute å går, og jeg vet ikke de store forskjellene. Noen som har tid til å gi en kjapp forklaring? :)

Lenke til kommentar

Der røyk lønninga for juni!

Bestilte nettopp en Marshall TSL601 forsterker pluss en Digitech Whammy, samt litt diverse småting - Kunne rett og slett ikke motstå fristelsen etter jeg prøvde begge forrige uke.

Gleder meg som et barn! :)

Lenke til kommentar
Der røyk lønninga for juni!

Bestilte nettopp en Marshall TSL601 forsterker pluss en Digitech Whammy, samt litt diverse småting - Kunne rett og slett ikke motstå fristelsen etter jeg prøvde begge forrige uke.

Gleder meg som et barn! :)

Lækkert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...