Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Beklager om dere begynner å bli lei nå, altså. Men det er meg igjen. :)

Da er det bestemt. Skal kjøpe meg en flunkende ny pod. Så lurer jeg på en liten ting. De 500,- ekstra, tror dere de er verdt å bruke på en Pod 2.0? Er forskjellen så stor, eller skal jeg si liten? Kan ikke helt si jeg skjønner forskjellen, bortsett fra at de påstår 2.0 er bedre live.. eller noe? (I forhold til POCKET POD, altså.)

Hjertelig takk for svar. :)

Kan ikke si jeg skjønner helt forskjellen jeg, bortsett fra at Pocket'en er billigere og mindre?

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den brukt for 2000 ,- den kosta vel 3200 ,- ny. Ehh, skal spørre en kamerat om han vil kjøpe den for 1800 ,- eller noe. Men "Standard" versonen av Epiphone rørforsterkerene er en del bedre enn "Special`n"?

Får jeg 1800 for MG`n kjøper jeg Standard versonen, og effektpedal.

10" vs 12" høyttaler + kanskje noen ekstra watt er vel forskjellen mellom Special og Standard tror jeg. 15W rør + 12" duger til bandøving, så gå for Standard hvis du har råd.

Lenke til kommentar
Hei igjen. Beklager om dere begynner å bli lei nå, altså. Men det er meg igjen. :)

Da er det bestemt. Skal kjøpe meg en flunkende ny pod. Så lurer jeg på en liten ting. De 500,- ekstra, tror dere de er verdt å bruke på en Pod 2.0? Er forskjellen så stor, eller skal jeg si liten? Kan ikke helt si jeg skjønner forskjellen, bortsett fra at de påstår 2.0 er bedre live.. eller noe? (I forhold til POCKET POD, altså.)

Hjertelig takk for svar. :)

Kan ikke si jeg skjønner helt forskjellen jeg, bortsett fra at Pocket'en er billigere og mindre?

Pocket Pod kan ikke fjernstyres, så live må du enten holde deg til en lyd eller ha den i beltet og svitsje manuelt :) Pod 2.0 kan fjernstyres via MIDI. Rent lydmessig er det liten forskjell, da må du minst opp til Pod XT.

Lenke til kommentar

Ah jeg skjønner. Tusen takk for raskt svar. :)

Tror ikke de 500,- er verdt fjernstyringen (Sikkert noe annet mindre og, men du vet..), siden jeg for det meste spiller hjemme. Skulle det blir noe mer etterhvert, får jeg som sagt holde meg til èn sak, eller noe. Men det skjer nok ikke med det første.

Takk for all hjelp, og sånt. :love:

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den brukt for 2000 ,- den kosta vel 3200 ,- ny. Ehh, skal spørre en kamerat om han vil kjøpe den for 1800 ,- eller noe. Men "Standard" versonen av Epiphone rørforsterkerene er en del bedre enn "Special`n"?

Reknar med du skal bruke den til metal osv, det er eg ikkje sikker på om den taklar åleine. Men om du supplerer med ein god pedal skal du nok tyne litt god grums ut av den.

Lenke til kommentar

Reknar med du skal bruke den til metal osv, det er eg ikkje sikker på om den taklar åleine. Men om du supplerer med ein god pedal skal du nok tyne litt god grums ut av den.

Kommer til å bli spillt Metal ja, Metallica, Pantera, Avenged Sevenfold, litt punk til bandet, Blink 182 osv, og lignene. En del forskjellig med andre ord.

Men kan du anbefale en effektpedal?

Lenke til kommentar

Electro Harmonix English Muff'n er den beste metal pedalen jeg noen sinne har prøvd, og jeg har prøvd en del.

Er vel kanskje ikke det den er laget for, men jeg synes faktisk den er bedre på det området enn det den egentlig skal være bra på.

Jeg har en Marshall TSL, og jeg bruker English Muff'n+clean-kanalen til metal og lead- og crunch-kanelene til alt annet.

Prøvde en Rectifier en gang, som afaik er forsterkerne Metallica bruker live, og jeg tør påstå at lyden ligner. Den får også forsterkeren til å høres veldig "voldsom" ut, noe som sikkert er greit med en av Epiphone Valve-forsterkerne.

Å kjøpe Valve Standard er sløs til hjemmebruk, tror jeg ville gått for Valve Junior jeg.

edit: English Muff'n kan kjøpes på vintagegitar.no den også.

Kan sikkert få laget en demo om ønskelig, så kan jeg sammenligne med TSL'ens egen vreng. Er jo ikke allverden den forsterkeren der, men det er da en rørforsterker som til sammen koster over 25000 kr ny (jeg betalte 1/5 for den brukt), så får du litt perspektiv.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Har et problem med min Gibson LesPaul Studio som jeg oppdaget igår, når jeg spiller på d-strengen høres det ut som tonen er dempet. altså tonen kommer ikke skikkelig frem. Dette oppstår bare ved løs streng. Har skiftet streng for å se om det hjalp, det gjorde det ikke.

Hjelp?

lyd eks: EAD.wav

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bra bøker for en nybegynner? Tenker ikke på sangbøker som viser meg noter og tabulaturer, men bøker om teori bak gitar. Jeg har nettopp kjøpt meg en Morgan kassegitar og er helt nybegynner og jeg vil ha litt bakgrunnskunnskap og ikke bare demre løs. Jeg vil vite hva jeg gjør, ikke bare "gjøre" det. "Hvorfor heter strengene det de heter?", "hvordan stemmer man en gitar?", litt historisk perspektiv og lignende. Jeg vet ikke helt selv hva jeg ser etter så er åpen for forslag :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om det varierer veldig mellom TS pedalene, hvordan de låter osv, men en venn av meg har en TS som er en god del år gammel, den høres helt fantastisk ut. Men jeg mener at jeg leste en plass at de var blitt vassere med årene, at de som ble laget før var mye bedre, vet ikke om det stemmer, men den jeg har prøvd var iallefall veldig god;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...