Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny gitar, en forsterker og en pedal når sommeren er over. Må bruke feriepengene på noe ser dere :) Vil få til en skikkelig blues lyd! Tenkte meg tube amp, men hvilken? Har en Cube 30 watt og en bc rich bich nå. Pluss en cry baby. Funker bra det, men vil ha en skikkelig gammel blues lyd. Tenkte også og kjøpe en big muff for å få bra fuzz til den nye ampen, noen som er enige? Og sist men ikke minst, den nye gitaren. Den må helst være litt billig. rundt 5-6000. Har veldig lyst på en eastwood gitar, men det blir ikke solgt så veldig mange plasser, har dere noen andre eksempler på noen lignendes gitarer?

håper på masse svar! ;)

Lenke til kommentar

Her har du demo av hele pakka. =p

Gitaren er nok litt dyrere enn du regnet med å bruke, men kan jo kjøpe en Fender Japan reissue isteden. Forskjellen er ikke SÅ stor.

Koster vel litt under 4000 kr eksl. frakt, avgifter osv. for en Fender Japan reissue med US pickups.

Lenke til kommentar

takker, ska sjekke det ut. :)

intresert i den forsterken ivertfall! ;)

men den blir kansjke litt i dyreste laget. Men tenker jeg venter med gitaren og heler kjøper en forsterker med skikkelig kvalitet! Bichen min holder lenge den, fordiom den detter fra værandre :S

Lenke til kommentar

Etter noen års trofast tjeneste fra min Roland Cube 30, synes jeg det er på tide å kjøpe en ny forsterker.

Det jeg er ute etter, er en forsterker som kan brukes til øving hjemme / med band / evt. konserter. Ettersom jeg for det meste spiller musikk innen metal og relaterte sjangre, er det et krav at forsterkeren har en relativt bra distortion-effekt - gjerne med mulighet for å få til en litt 'crunchy' lyd. Samtidig ville det vært fint hvis den har en dugende clean lyd.

Jeg kan tenke meg å bruke mellom 6 000 og 12 000 på dette. :)

Mvh,

Johannes

Lenke til kommentar

I øverste ende av budsjettet ditt ville jeg valgt en Marshall TSL601. Relativt god clean, enorm crunsh og genial Marshall-OD.

Litt billigere har du jo Engl Screamer 50. Har ikke fått prøvd den skikkelig selv, men har hørt mange lovord om den, og! :) Eventuelt Thunder 50, som ikke har like mange knapper og dall å leke med, men ikke noe noen pedaler ikke kan fikse på.

Ellers gjelder jo regelen; ikke kjøp før du har fått prøvd selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...