edge Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Kveldens kos: Martin OM-28 VE Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 En utfordring til forumets gitarspillere.. http://uk.youtube.com/watch?v=VrETzsTO3JY Husker han spilte den da jeg var på konsert i danmark for et par år siden. Publikum gikk helt bananas Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 En utfordring til forumets gitarspillere.. http://uk.youtube.com/watch?v=VrETzsTO3JY Husker han spilte den da jeg var på konsert i danmark for et par år siden. Publikum gikk helt bananas Det trur jeg på, utrulig fet sang. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Haha, fin den Jon Er det deg før/etter? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg skal da til Roma i Italia til sommerferien, og lurer på om det er noe forskjell på gitarpriser (spesielt kassegitarer (stålstrengs)) i Roma enn det er i Norge...? Så... Er det no forskjell? Håper på bra svar Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Haha, fin den Jon Er det deg før/etter? Jepp, for mange år siden da jeg var ung og kjekk Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Haij, går det ann å spore varer sendt fra musikkbørsen?Pakken ble sendt fra musikkbørsen gjøvik. ' BUUUUMP Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Uh. Det må du vel kanskje spørre Musikkbørsen om? Trur ikkje nokon her inne sit med arkiv over sporingsnummer frå landets nettbutikkar. Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny gitar, en forsterker og en pedal når sommeren er over. Må bruke feriepengene på noe ser dere Vil få til en skikkelig blues lyd! Tenkte meg tube amp, men hvilken? Har en Cube 30 watt og en bc rich bich nå. Pluss en cry baby. Funker bra det, men vil ha en skikkelig gammel blues lyd. Tenkte også og kjøpe en big muff for å få bra fuzz til den nye ampen, noen som er enige? Og sist men ikke minst, den nye gitaren. Den må helst være litt billig. rundt 5-6000. Har veldig lyst på en eastwood gitar, men det blir ikke solgt så veldig mange plasser, har dere noen andre eksempler på noen lignendes gitarer? håper på masse svar! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Blues? Sjølvskrive: Stratocaster, Fender Blues Junior/Pro Junior og ein god Tubescreamer-klon. Righty'o! ;--D Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Nå snakker vi litt blues rock hvis man lurer black keys typisk kanskje? Elsker den lyden de får til Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Legg på ein Fulltone '69 Fuzz. Bråkebøtte av dimensjonar. Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Så du vill ikke anbefale big muff? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jo, men Fulltone er feitare. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Her har du demo av hele pakka. =p Gitaren er nok litt dyrere enn du regnet med å bruke, men kan jo kjøpe en Fender Japan reissue isteden. Forskjellen er ikke SÅ stor. Koster vel litt under 4000 kr eksl. frakt, avgifter osv. for en Fender Japan reissue med US pickups. Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 takker, ska sjekke det ut. intresert i den forsterken ivertfall! men den blir kansjke litt i dyreste laget. Men tenker jeg venter med gitaren og heler kjøper en forsterker med skikkelig kvalitet! Bichen min holder lenge den, fordiom den detter fra værandre :S Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Etter noen års trofast tjeneste fra min Roland Cube 30, synes jeg det er på tide å kjøpe en ny forsterker. Det jeg er ute etter, er en forsterker som kan brukes til øving hjemme / med band / evt. konserter. Ettersom jeg for det meste spiller musikk innen metal og relaterte sjangre, er det et krav at forsterkeren har en relativt bra distortion-effekt - gjerne med mulighet for å få til en litt 'crunchy' lyd. Samtidig ville det vært fint hvis den har en dugende clean lyd. Jeg kan tenke meg å bruke mellom 6 000 og 12 000 på dette. Mvh, Johannes Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 I øverste ende av budsjettet ditt ville jeg valgt en Marshall TSL601. Relativt god clean, enorm crunsh og genial Marshall-OD. Litt billigere har du jo Engl Screamer 50. Har ikke fått prøvd den skikkelig selv, men har hørt mange lovord om den, og! Eventuelt Thunder 50, som ikke har like mange knapper og dall å leke med, men ikke noe noen pedaler ikke kan fikse på. Ellers gjelder jo regelen; ikke kjøp før du har fått prøvd selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå