Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den svarte var litt pen, Men jeg mente de vanlige liksom. Dere skjønner hva jeg mener. Og hva faen har det at jeg syns en gitar er stygg med historie å gjøre? selv om ett maleri har en fin historie bak seg kan det forsatt se frykytelig ut. Jeg syns de vanlige telecasterne som jeg viste bilde av er stygge. Punktum finale.

Lenke til kommentar
den svarte var litt pen, Men jeg mente de vanlige liksom. Dere skjønner hva jeg mener. Og hva faen har det at jeg syns en gitar er stygg med historie å gjøre? selv om ett maleri har en fin historie bak seg kan det forsatt se frykytelig ut. Jeg syns de vanlige telecasterne som jeg viste bilde av er stygge. Punktum finale.

Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Ro deg litt ned.

Telecaster, ES-335 og Stratocaster er symboler som enhver gitarist/musiker burde ha et visst forhold til. Det oppfattes kun som barnslig å hetse disse klassiske symbolene.

Herregud da mann. Om han ikke liker Telecastere, eller ES-335, eller hva faen, hva så? Det er en smakssak. Å blande inn historie er bare tull. Skjerp deg, det er du som er barnslig.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Det blir som å si at en Rolls Royce fra 1930 er grusom.

Telecastern sin form har vært den samme helt siden '51 og er av de legendariske gitarformene som ennå produseres i dag, så ja, det blir historieløst å si slikt.

Deres elskede piggformede Bc rich gitarer ville ikke vært her i dag uten de klassiske formene.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Hva folk syntes om utseende på ting har vel ikke noe med når det ble laget eller hvor mye eller lite den er blitt forandra. Gibson explorer har ikke forandret seg stort siden 58' Når folk sier den er stygg så finner jeg ikke på å si. men hallo. tenk på historien. den ble laget ved av at en mann klikka på gitaren sin så ble den formet sånn. Man lar ikke sånne ting gi inntrykk på hva man syntes om åssen den ser ut.

 

Det med klikka på gitaren er ikke sant....

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke hva jeg mener, så vi lar det ligge.

Noen ting er bare en naturlig del av hverdagen som man ikke diskuterer en gang, som fks asfalt eller toaletter, man diskuterer ikke den en gang, man godtar dem bare som dem er.

Det fins to typer gitarister, gitarister og spillere, gitaristene har et religiøst forhold til gitaren sin i motsetning til spillerne.

Selvfølgelig er ting smak og behag og du kan få mene hva du vil om hvordan ting ser ut, men klassikere som telecaster og stratocaster er ikke åpen for diskusjon siden de definerte den elekriske gitaren, men du får selvsagt ha dine egne meninger :)

Lenke til kommentar

Jeg har ett sterkt forhold til gitaren min. Kysser den stadig, og hender jeg bare stirrer på den lenge. Elsker den rett og slett. Jeg har jo en neve respekt for den gitaren for å si det sånn. Men den sklir ikke pent igjennom mine øyne. Men liksom. Ja, alle har sin del. Er ikke fakta at folk skal like den for å være en ordentlig gitarist eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Voksent :yes:

Du har tydeligvis ikke skjønt noe av hva jeg skrev.

Fortsatt god dag! :thumbup:

Det er ingenting galt i å synes at en telecaster er stygg, heller ikke en 1930 rolls royce for den saks skyld.

 

Folk kan også synes at kjente malerier er stygge. Design har ingenting med objektivitet eller historie å gjøre. Det er du som er historieløs, hvis du mener at alle "klassiske" ting er pene uansett.

 

Synes selv et par telecastere ser bra ut, men de fleste ser ikke helt bra ut og er preget av tidsrommet de ble laget i.

 

Du får dra fram noe bedre argumenter enn at de er symboler innen sine verdener. Folk respekterer nok det telecaster har hatt å si for gitarens utvikling osv, men det har ikke noe med at den er pen eller ikke å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...