Laughing Madcap Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg pröver igjen: Noen som vet hva forskjellen er på serieproduserte Japan Stratocasters og USA stratter? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 ja.selv om du har skikkelig distortion i din 10 000krs forsterker kan det ikke måle seg med fresen fra denne pedalen. Dessuten er det mange flere typer distortion enn de som de viser på hjemmesiden: Det finnes ingen hi gain forsterkere til 10 000 som har verre lyd enn en billig transistorpedal. Hvilke forsterkere baserer du denne påstanden på? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg pröver igjen: Noen som vet hva forskjellen er på serieproduserte Japan Stratocasters og USA stratter? Vel, det er jo dette med ekte vare. Har hørt folk påstå at Japan Stratocasters og Les Pauls kan matche Fender og Gibson uten vansker, men det skal visst ikke gi samme feelingen. Har ikke prøvd noen Japan Strater, så vet ikke helt med dem, men jeg vet at USA stratter er skikkelig gode. Kanskje folk kan fokusere litt mindre på det tullete utsagnet om den dumme pedalen og heller svare på noe mer betydningsfullt man kan være uenig i. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Jeg pröver igjen: Noen som vet hva forskjellen er på serieproduserte Japan Stratocasters og USA stratter?Det er vel egentlig helt forskjellige gitarer, bare bygd på samme prinsipp. Den viktigste forskjellen er nok at Fender Japan konsentrerer seg om å lage reissues, og generelt gitarer basert på de gode gamle, mens Fender USA prøver å gjøre noe nytt.Fender Japan gir utrolig mye for pengene da det stort sett produseres utrolig bra hardware i Japan, og de bruker amerikanske pickups. Litt enklere forklaring: Japan: Pris/ytelse reissues. USA: Fender gitarer med en moderne vri, signaturgitarer og reissues som nok er litt bedre enn Fender Japan sine, men dobbelt så dyre. Mexico: Så billig som mulig. Ræva hardware og elektronikk. Fender Japan har også en serie kalt DMC, som jeg ikke tviler på kan konkurrere med de amerikanske. 2-piece kropp, bra hardware, skikkelig elektronikk (CTS osv) og nitro lakk. Denne koster derimot like mye som de amerikanske, så det skulle bare mangle. edit: Fender Japan har også en serie de kaller "Craft Premium", som egentlig er signaturgitarer kamuflert som reissues (for å slippe å betale noen penger). Den ene er en 68 strat reissue med gripebrett i lønn, som kommer i olympic white eller svart. Er jo bare å kjøpe en for venstrehendte så er den lik som signaturmodellen til Fender USA. De har også en SRV-signatur på i samme gata, men den har ikke tremolo for venstrehendte, ellers er den lik Fender USA sin signatur. Den siste tror jeg skal være en Eric Clapton signatur ala de gamle med Gold Lace Sensor. Er en '54 i or (de skal være lønn), med Lace Sensor Gold, mid boost og TBX. edit: De kan forresten skaffes fra strignet eller ishibashi, noen av de få som sender utenlands. Jeg skal kjøpe min av stringnet, selv om ishibashi er bedre kjent, av grunner jeg ikke kan snakke om. =) Endret 10. mai 2008 av Innos Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Har bestemt meg for og kjøpe denne Death Metal pedalen fra sound 1 men skal eg ta med eller uten adapter? koster 200 ekstra med det. Endret 10. mai 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Tja, du sparer den vel inn igjen etter en fire-fem 9-volts-batterier, så i lengden så lønner det seg vel. Skal du starte å bygge pedalbrett vil den nok fort kasseres, til fordel for en skikkelig strømforsyning Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Digitech låter transistor, som Marshall sine nye pedaler, i den serien Konnis linket til.Aiai. Ny overdrive på meg snart. OCD, Fulldrive eller TS-808, Kim? SRV, Buddy Guy og BB King er det den i hovedsak skal brukes til. Tube Screamer er nok det du leter etter, den er mer "vintage" enn de andre. Fulldrive og OCD er litt mer "heavy", selv om den fint kan brukes til blues også. Du må derimot ikke finne på å kjøpe Ibanez sine Tube Screamere, Maxon lager nok de beste masseproduserte Tube Screamerne. Var jo Maxon som opprinnelig lagde Tube Screamerne for Ibanez. Anbefaler deg å se disse demoene: Samme folka som har testa alle tre, og ProGuitarShopDemos er etter min mening en av de bedre på youtube når det kommer til demonstrering av utstyr. Endret 10. mai 2008 av Innos Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) pedalbrett? har ingen planer om og bygge noe som helst her Endret 10. mai 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Digitech låter transistor, som Marshall sine nye pedaler, i den serien Konnis linket til.Aiai. Ny overdrive på meg snart. OCD, Fulldrive eller TS-808, Kim? SRV, Buddy Guy og BB King er det den i hovedsak skal brukes til. Tube Screamer er nok det du leter etter, den er mer "vintage" enn de andre. Fulldrive og OCD er litt mer "heavy", selv om den fint kan brukes til blues også. Du må derimot ikke finne på å kjøpe Ibanez sine Tube Screamere, Maxon lager nok de beste masseproduserte Tube Screamerne. Var jo Maxon som opprinnelig lagde Tube Screamerne for Ibanez. Anbefaler deg å se disse demoene: Samme folka som har testa alle tre, og ProGuitarShopDemos er etter min mening en av de bedre på youtube når det kommer til demonstrering av utstyr. Sologitaristen i bandet har en OCD, og den funker utrolig bra til vår musikk, som er SRV, Buddy Guy, Kenny Wayne Sheperd, Jimi Hendrix ol. Har ikke sett Maxon Tube Screamere i Bergen. T-Rex Alberta er også et alternativ. En TS-808 med små modifikasjoner. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Skogslik: Pedalbrettplaner kommer samtidig som den første pedalen Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Buddy Guy bruker Maxon, og SRV brukte jo den originale, så om du bestemmer deg for en Tube Screamer er Maxon tingen. At det ikke er noen i Bergen gjør jo ingenting, du har jo internett. =) edit: Skogslik: Pedalbrettplaner kommer samtidig som den første pedalen Det der er ikke tull engang. Noen uker etter min første hadde jeg plutselig seks pedaler. =p Endret 10. mai 2008 av Innos Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 SRV brukte Ibanez 808 og 9 Men hvis jeg finner ut at jeg vi ha en Tube Screamer, mener du at jeg kan prøve en fra Ibanez, og så er det ett fett om jeg kjøper Ibanez eller Maxon? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Nja, de er jo litt ulike, men Ibanez sin går generelt for å være dårligere, og den er jo mindre lik originalen. Så om du finner ut at en av Ibanez sine er bedre enn OCD osv., så vil du definitivt like Maxon sine. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Har prøvd TS9 og OCD på ampen min, Fender Super Reverb fra 79. Likte bedre den feite måten OCDen tynet ampen på, mens det var herlig rytme-lyd fra TSen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2008 Digitech låter transistor, som Marshall sine nye pedaler, i den serien Konnis linket til.Aiai. Ny overdrive på meg snart. OCD, Fulldrive eller TS-808, Kim? SRV, Buddy Guy og BB King er det den i hovedsak skal brukes til. OCD er feeit, men det er pokker meg Fulldrive òg. Fulldrive kanskje. Den gjer nesten alt i overdrive-land. Frå å pushe ampen over kanten til ganske røff og rufsete overdrive. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Tror kanskje det blir en Fulldrive. Den boosteren virker ganske feit. Får prøve den på Hagstrøm på tirsdag! Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Boss SD-1 med TubeScreamer-mod Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Har man litt penger går det jo an å få en TS moddet til originale specs. Jeg har selv en analogman moddet en. Du kan få en 808 reissue moddet med vintage deler for 75 dollar, altså 400 kroner. (Plus det pedalen koster, frakt og moms selvsagt.) Men det er egentlig litt snobberi. Det finnes mer enn nok gode pdealer idag, så det er bare å prøve dem og se hvilken man liker best. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Litt enklere forklaring:Japan: Pris/ytelse reissues. USA: Fender gitarer med en moderne vri, signaturgitarer og reissues som nok er litt bedre enn Fender Japan sine, men dobbelt så dyre. Mexico: Så billig som mulig. Ræva hardware og elektronikk. Lyst til kommentere den siste der: Jeg har hatt MIM-utgaver av både strat og tele. Og selv om man får det man betaler for, vil jeg ikke si at det er "ræva". Om de er på høyde med mine USA strater og teler (for ikke å snakke om mine Eugen'er)? Selvsagt ikke. Men jeg har hatt både USA, MIM og Squier strater i huset, og jeg vil si at avstanden fra en USA strat til en MIM er mye mindre enn fra en MIM til en Squier. Sistnevnte er "så billig som mulig", og det merkes. Geir Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 11. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2008 Tremolo cover til en strat. Er dette standard størrelser? Jeg bestilte en 6-hulls cover gjennom qxl.no og det jeg fikk var noe større enn det gamle og hullene ikke plassert på samme sted. Ikke verre enn at jeg med litt ikke kan få den til å passe, men litt annoying like vel. Spørsmålet er karakteren jeg skal sette. Er det en størrelse angitt på antall hull, så har han ikke solgt meg tremolocover til strat. Er det forskjellige størrelser så har ikke jeg gjort leksa mi... da må jeg bære den selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå