Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

http://img152.imageshack.us/my.php?image=gitarscene1uk6.swf

Haha, vad tycks om en slik en? ^^

Har en Epi Goth SG, men er mer hippie nå enn jeg var da jeg kjøpte den, da var jeg en del hardere, men har ikke råd til ny gitar, så fikser på denne i stedet. Har kjøpt Gibson Pure-skruer(gullfargede) og skal male på regnbuen over den matte svartfargen som er på fra før. Så får vi se om det blir behov for å oppgradere den på andre måter etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det skal bli gjort nøye! Man søler ikke tilfeldig med maling på et instrument med stor affeksjonsverdi. Har drevet med maling stort sett hele livet, så jeg tror jeg skal greie å få det skikkelig gjort. I verste fall kan jeg jo bare slipe ned all lakken igjen, da kan jeg jo lakke hele gitaren i en helt ny farge.

Lenke til kommentar

Jeg har begynt og få vondt i i håndleddet! I den kulen som stikker ut på på venstre side av venstre håndledd! Hvis jeg løfter, drar eller dytter noe og håndleddet ikke er helt rett så får jeg vondt! Jeg tror dette kommer av gitarspilling. Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg har begynt og få vondt i i håndleddet! I den kulen som stikker ut på på venstre side av venstre håndledd! Hvis jeg løfter, drar eller dytter noe og håndleddet ikke er helt rett så får jeg vondt! Jeg tror dette kommer av gitarspilling. Hva burde jeg gjøre?

Gå til forumet på diskusjon.no hvor de snakker om kroppsbygging, hvordan muskler og andre ting bygges og slites ned osv...

Så bør du søke på overbelastning :)

Lenke til kommentar

Så rimelige gitarer med flytende stol vil jeg ikke anbefale. De holder ikke stemmingen, rett og slett. Har eid en GSA 60 en gang i tiden, og det hadde i og for seg vært en grei gitar, men det er saftig nedtur når den ikke en gang holder stemmingen gjennom en hel sang. Den GRG170- gitaren er god å spille på, men jeg hadde i det minste sjekket ut om den sliter med det samme problemet. Etter mine korte erfaringer, er den litt bedre.

For å se positivt på det- man blir en djevel til å stemme, men det er kanskje ikke noe mål i seg selv.. :p

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
castor, hva var svakheten på GSA 60 som gjorde at stemmingen ikke holdt..?

Det er en stund siden, men jeg mener bestemt at det var den flytende stolen som ikke var bra nok. Det kan jo tenkes at jeg var uheldig med mitt eksemplar.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Hvordan skal man gå frem for og lage en gitar sang?

Tenker til el gitar, altså notene og slikt.

holder faktisk på å lage en sang selv, og det jeg gjør er at jeg i utgangspunktet bare sitter å spiller til det blir et tøft riff av det. dette gjentar jeg, og når jeg har en viss mengde, skal jeg justere dem til å bli i lik rytme og takt.

og mens vi først er igang:

disse programmene vi bruker for å lage backingtracks på, hvor kan man skaffe dem fra, og hva heter de? har et dritdårlig som heter Acoustica Mixcraft eller noe slik, så jeg vil heller ha noe med god kvalitet. (ikke midi-format)

det jeg vil sammenlikne med er mange av de sangene vi finner på guitarmasterclass.net

noe slik som dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...