Erren Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 http://img152.imageshack.us/my.php?image=gitarscene1uk6.swf Haha, vad tycks om en slik en? ^^ Har en Epi Goth SG, men er mer hippie nå enn jeg var da jeg kjøpte den, da var jeg en del hardere, men har ikke råd til ny gitar, så fikser på denne i stedet. Har kjøpt Gibson Pure-skruer(gullfargede) og skal male på regnbuen over den matte svartfargen som er på fra før. Så får vi se om det blir behov for å oppgradere den på andre måter etterhvert. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Lykke til med den malinga, den bør virkelig bli gjort nøye hvis det faktisk skal se bra ut Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Klart det skal bli gjort nøye! Man søler ikke tilfeldig med maling på et instrument med stor affeksjonsverdi. Har drevet med maling stort sett hele livet, så jeg tror jeg skal greie å få det skikkelig gjort. I verste fall kan jeg jo bare slipe ned all lakken igjen, da kan jeg jo lakke hele gitaren i en helt ny farge. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hehe, hørtes ut som om du hadde kontroll der ja Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har begynt og få vondt i i håndleddet! I den kulen som stikker ut på på venstre side av venstre håndledd! Hvis jeg løfter, drar eller dytter noe og håndleddet ikke er helt rett så får jeg vondt! Jeg tror dette kommer av gitarspilling. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 også kan du smøre på ibux gele, det er betennelsesdempene Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har begynt og få vondt i i håndleddet! I den kulen som stikker ut på på venstre side av venstre håndledd! Hvis jeg løfter, drar eller dytter noe og håndleddet ikke er helt rett så får jeg vondt! Jeg tror dette kommer av gitarspilling. Hva burde jeg gjøre? Gå til forumet på diskusjon.no hvor de snakker om kroppsbygging, hvordan muskler og andre ting bygges og slites ned osv... Så bør du søke på overbelastning Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 En kamerat av meg skal kjøpe gitar (hans først el.gitar), og har kommet fram til noen alternative. Hvem av disse ville dere kjøpt? (begrunnelse? ) Ibanez GRG-170DX Ibanez GSA-60 Epiphone Les Paul 100 Schecter Omen 6 Evt. noen andre forslag i denne prisklassen? Lenke til kommentar
jealei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 jeg ville anbefallt tradition s20 som de har på gitarhuset, er en kongegitar på høyde med epiphone standard Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 jeg ville anbefallt tradition s20 som de har på gitarhuset, er en kongegitar på høyde med epiphone standard Takk for tipset. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kan i alle fall si at Omen 6 er en fantastisk førstegitar til en god pris. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Så rimelige gitarer med flytende stol vil jeg ikke anbefale. De holder ikke stemmingen, rett og slett. Har eid en GSA 60 en gang i tiden, og det hadde i og for seg vært en grei gitar, men det er saftig nedtur når den ikke en gang holder stemmingen gjennom en hel sang. Den GRG170- gitaren er god å spille på, men jeg hadde i det minste sjekket ut om den sliter med det samme problemet. Etter mine korte erfaringer, er den litt bedre. For å se positivt på det- man blir en djevel til å stemme, men det er kanskje ikke noe mål i seg selv.. Endret 5. mai 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 castor, hva var svakheten på GSA 60 som gjorde at stemmingen ikke holdt..? Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 rart, min gsa 60 holder seg fint in tune. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hva er forskjellen på serie produserte USA Stratocastere og Japan Stratocastere? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) castor, hva var svakheten på GSA 60 som gjorde at stemmingen ikke holdt..? Det er en stund siden, men jeg mener bestemt at det var den flytende stolen som ikke var bra nok. Det kan jo tenkes at jeg var uheldig med mitt eksemplar. Endret 6. mai 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hvordan skal man gå frem for og lage en gitar sang? Tenker til el gitar, altså notene og slikt. Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Kan i alle fall si at Omen 6 er en fantastisk førstegitar til en god pris. Ja:p Har den selv Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hvordan skal man gå frem for og lage en gitar sang?Tenker til el gitar, altså notene og slikt. holder faktisk på å lage en sang selv, og det jeg gjør er at jeg i utgangspunktet bare sitter å spiller til det blir et tøft riff av det. dette gjentar jeg, og når jeg har en viss mengde, skal jeg justere dem til å bli i lik rytme og takt. og mens vi først er igang: disse programmene vi bruker for å lage backingtracks på, hvor kan man skaffe dem fra, og hva heter de? har et dritdårlig som heter Acoustica Mixcraft eller noe slik, så jeg vil heller ha noe med god kvalitet. (ikke midi-format) det jeg vil sammenlikne med er mange av de sangene vi finner på guitarmasterclass.net noe slik som dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå