Innos Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 wwbw.com er vel den eneste jeg vet om som sender til Norge (finnes garantert flere, men dette er i hvert fall en av de store), og de har en del tilbud gående nå. Og så har du alltids eBay. Du kan evt. sjekke de store, som Musician's Friend og ZZ Sound for utvalg, og når du vet hvilken du skal ha sporer du dem opp på eBay (lønner seg å sjekke Harmony-Central for anmeldelser og youtube for demoer først). Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hei godtfolk! Får snart lønning og vurderer en ny forsterker. sitter her nå med en 5w crate cube ting liksom Såå, tenkte da jeg kunne svi av ca 3k på forsterker. Kan vel også fortelle at jeg spiller på en Epiphone Les Paul standard, mest i sjangeren Rock. Selv har jeg sett bittelitt på Zakk Wylde Micro Stack og Line 6 Spider III 75w da.. Jeg er ganske så blank på dette området, så derfor spør jeg her da Noen som har noen gode forslag på lur? Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Cube 60 da? har hørt mye om cube'ene.. Får vel stikke til en musikkforetning og høre hvordan den låter Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Cube 60 da? har hørt mye om cube'ene.. Får vel stikke til en musikkforetning og høre hvordan den låter Jeg har samme gitar som deg + en Cube 60. Jeg er ganske nybegynner, men for meg er den gull verdt. Den jeg også ble anbefalt og som skilte seg ut i den prisklassen sa han i butikken. Den har jo en haug av effekter og slikt innebygd, så en pedal er neppe nødvendig hvis du ikke er litt mer dreven. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tjena.. Forhistore: Har en sort Fender Stratocaster Japan anno 1992 som jeg har lyst å jobbe litt på. Jeg har vært bakom plekterbrettet og sett at jeg har utfresing til Humbucker, Singel Coil, Humbucker. Har da lyst til å kjøpe ett nytt plekterbrett med plass til en Humbucker nær broa. Typisk sort med en hvit kant rundt. Så selvsagt må jeg investere i en Humbucker. For å få litt blingbling, så tenkte jeg krom deksel til alle pickup'ene og skifte knappene på volum og tonekontroll med krom og plastikkdingsen til venderen med sort. Spørsmålet: 1. Hva må jeg tenke på når jeg skifter setter inn en humbucker? (noen som har erfaring med denne: http://www.warmoth.com/catalog/product_inf...oducts_id=35919 ) Kan jeg bruke den resterende elektronikken, eller må jeg skifte ut (evt. legge til) noe? Gjerne henvis til et koplingsskjema som viser størrelser på motstander of what else... Har funnet masse selv med standard strat wiring, men ikke H/S/S eller H/X/S 2. Dersom jeg ønsker kun en Humbucker ved brua og en Single Coil ved halsen... Hva må jeg da tenke på? (dette er et mulig alternativ). Finnes det switcher for dette? Hvordan kople en tone på hver? 3. Er plekterbrett standard størrelser/utforming? Tenker da på om skruehullene er likedan eller evt. hvordan jeg finner fram til riktig plekterbrett. 4. Er det skadelig for halsen å ikke ha på strenger? Blir det mangel på spenn slik at halsen slår seg vrang. Dette har med om jeg skal demontere strenger for letter ankomst, men ikke kan gjøre meg ferdig på ett par timer (mangel på utstyr evt. somethings come up). Kan også komme med forslag til god passiv humbucker til bruk for rock/metall...med hovedvekt på rock. Gjerne også anbefal plasser å bestille fra. Takketakk for all hjelp på forhånd. Da har jeg funnet meg noen pickup'er som jeg har lyst til å teste. DiMarzio Air Zone DP192 Humbucker (Bridge) DiMarzio Area 61 DP 416 Single Coil (Middle) DiMarzio Area 58 DP 415 Single Coil (Neck) Evt. Area 58 DP415 på både midle og neck... Har ikke bestemt meg helt ennå. Det blir litt mer hovedvekt på blues enn rock, men jeg har hørt noen lydeksempler og tror dette er noe jeg vil like. Har så tenkt å benytte en 5-way switch, 1 volum og 2 tone. Sliter fortsatt litt med å finne koplingsskjema for mitt oppsett. Det er som regel S/S/S, H/H eller H/S/H. Jeg ønsker H/S/S. Skal nok finne ut av hvor ledningene skal henne, men litt usikker på hvilke potmetre jeg skal ha på henholdsvis Volum, Tone og Tone.. 250 eller 500. Er også usikker på capacitatorene. Størrelse på disse og hvor mange jeg evt. trenger. Om noen har eller vet om et greit koplingsskjema for dette oppsettet så setter jeg pris på dette da jeg slipper å knote med dette selv. Warmouth har faktisk en ganske god guide på valg av plekterbrett... så den føler jeg meg trygg på... Enkelt spørsmål. Hvor henvender jeg meg for å få kjøpt diverse elektronikk dingser som ledning til å kople pickup'ene, motstander og kondensatorer? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Elfa eller en lokal elektronikkbutikk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ett spørsmål til... Hvilke nettbutikker i USA sender faktisk til Norge som har bra utvalg i pickup'er? Er du interessert i Seymour Duncan eller EMG, kan jeg anbefale GuitarPartsDepot.com. Jeg kjøpte EMG'ene til Mary Kaye'n der. Gode priser og meget god service. Geir Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Ett spørsmål til... Hvilke nettbutikker i USA sender faktisk til Norge som har bra utvalg i pickup'er? Er du interessert i Seymour Duncan eller EMG, kan jeg anbefale GuitarPartsDepot.com. Jeg kjøpte EMG'ene til Mary Kaye'n der. Gode priser og meget god service. Geir Fikk bestilt fra eBay som jeg sender til en kollega i Houston som igjen sender til meg... Mangler fortsatt en Pickup. Jeg har bestilt: DiMarzio Area 58 DP415 (neck) DiMarzio Area 61 DP416 (Middle) og skal kjøpe (men tror jeg må bestille hos de lokale) DiMarzio Air Zone DP192 Chrome F Spacing. Skal også bestille to krom deksel til single coil pickupene. Disse skal plasseres på ett sort plekterbrett på min sorte Fender strat. Volum og tone kontrollene skal ha krom knapper. Tremolo'en skal pusses opp så den skinner litt bedre. Skal kople inn en 5 way superswitch slik at jeg får følgende innstillinger: Humbucker Humbucker split Middle Middle/Neck Neck EDIT: Men så ble jeg noe i tvil om jeg får plass til en superswitch i en fender Jeg fikk et koplingsskjema med anbefalte størrelser på "potetmetre", motstander og kondensatorer. Jeg må nok designe ett eget koplingsskjema for oppsettet mitt, men jeg har trua på det og plutselig blir Fendern en favoritt gitar. Har aldri gjort noe slik før... Har jo jobba med elektro og elektronikk i en del år...men ikke på gitar... Så jeg er litt spent på resultatet...men jeg må beholde trua. Endret 28. april 2008 av Griffin Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hva vill dere si er forskjellen på en Eric Johnson Stratocaster og standard Usa / Deluxe? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Hva vill dere si er forskjellen på en Eric Johnson Stratocaster og standard Usa / Deluxe? Ifølge fender.com og andre kilder: En EJ har en V->C-hals med flatt gripebrett (12") og 21 bånd, mens en standard strat har C-hals, 9,5" radius og 22 bånd. EJ har tynn nitrolakk, standard strat har vel polylakk. Og EJ-straten har dype konturer, om vi skal tro Fender. Den har også customviklede pickup'er, '54-stil alnico 3 ved halsen, '63 stil alnico 3 i midten og alnico 5 ved stolen. Og vintage tremolo. Med mere... Du finner en god anmeldelse her: Musicplayers.com Geir Endret 29. april 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) EJ-straten frå tida før dei flytta produksjonen av den (2005/2006?) går i tillegg for å vere noko av det yppelegaste Fender har lira av seg. Etter at dei flytta produksjonen gjekk kvaliteten ein smule ned og prisen ein god del smular opp. Edit: Men eg har òg testa den nye EJ'en og det tok ikkje lange tida før den planta eit stort glis midt i fleisen på meg. Endret 29. april 2008 av KimNK Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Tips: Vox V847 Wah-pedal til 695,- på Marios for tiden! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Sleng eit par ekstra kondensatorar i den, så blir den drifeit. Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvilke fordeler/ulemper vil man få av å modde den til true bypass? Og likeså med forslaget ditt, Kim? Hva vil det gjøre? Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei! Netopp fått min nye gitar, og lurer på en ting. 6.strengen slår borti halsen når den spilles på. blir en litt ekkel skurrelyd.. Noen tips? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvilke fordeler/ulemper vil man få av å modde den til true bypass? Og likeså med forslaget ditt, Kim? Hva vil det gjøre? Støy, signaltap spesielt når den er av. Heh, modding kan føre til litt av kvart. Min har fått true bypass, indikator-LED, 9v-kontakt, 13 nye kondensatorar m. switch. (for valg frå alt mellom veldig kvass, til rund og våt wah), basskontroll, gainkontroll, voicekontroll og volum som styrer om du vil ha eit lite boost når du slår den på eller om den skal ligge flatt. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Heisann! Jeg har nylig fått en delaypedal og et effektbrett i hus, men er litt usikker på rekkefølgen jeg skal sette dem. Har to distortion, bruker den ene mer enn den andre, og jeg har denne Boss DD-20 delayen og en Dunlop wah. Har funnet ut at wah'en burde stå først, men jeg er usikker på om delayen burde stå før eller etter distortionboksene? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Wah, dist (kraftigaste sist), dealy. Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Tror jeg skal starte med true bypass-mod. Hvor er det å få kjøpt deler, gjerne med en guide Endret 29. april 2008 av edge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå