Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja altså skal man hacke noe så hvorfor noe sånt?

 

Hvis ikke GN's innsats for å få han som prøvde å få 8000 for en falsk JEM bannlyst fra finn har noe med saken å gjøre da? :p

 

 

Haha, tenkte akkurat på det samme :p Han leide sikkert inn en profesjonell hacker for å få hevn!

 

On-Topic: Det ligger noen gode chickenpicking øvelser på guitarmasterclass.net. Du kan også se på introen til Cliffs of Dover av Eric Johnson, der benytter han seg av denne teknikken :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på LTD EC 1000 og ESP eclipsen?

Dersom du kjøper en av disse gitarene, tror jeg ikke du kommer til å merke veldig forskjell. Forskjellen er vel at LTD EC har EMG 81 og 60 mens i Eclipse varierer det. LTD EC skal vel egentlig også være billigere, siden det er LTD.

Lenke til kommentar

Tjena..

 

Forhistore:

Har en sort Fender Stratocaster Japan anno 1992 som jeg har lyst å jobbe litt på.

Jeg har vært bakom plekterbrettet og sett at jeg har utfresing til Humbucker, Singel Coil, Humbucker.

Har da lyst til å kjøpe ett nytt plekterbrett med plass til en Humbucker nær broa. Typisk sort med en hvit kant rundt.

Så selvsagt må jeg investere i en Humbucker.

 

For å få litt blingbling, så tenkte jeg krom deksel til alle pickup'ene og skifte knappene på volum og tonekontroll med krom og plastikkdingsen til venderen med sort.

 

Spørsmålet:

1. Hva må jeg tenke på når jeg skifter setter inn en humbucker? (noen som har erfaring med denne: http://www.warmoth.com/catalog/product_inf...oducts_id=35919 )

Kan jeg bruke den resterende elektronikken, eller må jeg skifte ut (evt. legge til) noe? Gjerne henvis til et koplingsskjema som viser størrelser på motstander of what else... Har funnet masse selv med standard strat wiring, men ikke H/S/S eller H/X/S

 

2. Dersom jeg ønsker kun en Humbucker ved brua og en Single Coil ved halsen... Hva må jeg da tenke på? (dette er et mulig alternativ).

Finnes det switcher for dette? Hvordan kople en tone på hver?

 

3. Er plekterbrett standard størrelser/utforming?

Tenker da på om skruehullene er likedan eller evt. hvordan jeg finner fram til riktig plekterbrett.

 

4. Er det skadelig for halsen å ikke ha på strenger?

Blir det mangel på spenn slik at halsen slår seg vrang. Dette har med om jeg skal demontere strenger for letter ankomst, men ikke kan gjøre meg ferdig på ett par timer (mangel på utstyr evt. somethings come up).

 

 

Kan også komme med forslag til god passiv humbucker til bruk for rock/metall...med hovedvekt på rock.

Gjerne også anbefal plasser å bestille fra.

 

Takketakk for all hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Ja altså skal man hacke noe så hvorfor noe sånt?

 

Hvis ikke GN's innsats for å få han som prøvde å få 8000 for en falsk JEM bannlyst fra finn har noe med saken å gjøre da? :p

 

 

Haha, tenkte akkurat på det samme :p Han leide sikkert inn en profesjonell hacker for å få hevn!

 

On-Topic: Det ligger noen gode chickenpicking øvelser på guitarmasterclass.net. Du kan også se på introen til Cliffs of Dover av Eric Johnson, der benytter han seg av denne teknikken :)

 

Håhå, fet side da. guitarmasterclass.net altså. Hvordan fungerer det og betale der? Betaler man pr lesson el for hele siden?

 

Foreløbig så går det fint med gratis-sakene, spiller egentlig bass men har en gitar jeg spiller på iblandt også.

Lenke til kommentar

 

Tjena..

 

Forhistore:

Har en sort Fender Stratocaster Japan anno 1992 som jeg har lyst å jobbe litt på.

Jeg har vært bakom plekterbrettet og sett at jeg har utfresing til Humbucker, Singel Coil, Humbucker.

Har da lyst til å kjøpe ett nytt plekterbrett med plass til en Humbucker nær broa. Typisk sort med en hvit kant rundt.

Så selvsagt må jeg investere i en Humbucker.

 

For å få litt blingbling, så tenkte jeg krom deksel til alle pickup'ene og skifte knappene på volum og tonekontroll med krom og plastikkdingsen til venderen med sort.

 

Spørsmålet:

1. Hva må jeg tenke på når jeg skifter setter inn en humbucker? (noen som har erfaring med denne: http://www.warmoth.com/catalog/product_inf...oducts_id=35919 )

Kan jeg bruke den resterende elektronikken, eller må jeg skifte ut (evt. legge til) noe? Gjerne henvis til et koplingsskjema som viser størrelser på motstander of what else... Har funnet masse selv med standard strat wiring, men ikke H/S/S eller H/X/S

 

2. Dersom jeg ønsker kun en Humbucker ved brua og en Single Coil ved halsen... Hva må jeg da tenke på? (dette er et mulig alternativ).

Finnes det switcher for dette? Hvordan kople en tone på hver?

 

3. Er plekterbrett standard størrelser/utforming?

Tenker da på om skruehullene er likedan eller evt. hvordan jeg finner fram til riktig plekterbrett.

 

4. Er det skadelig for halsen å ikke ha på strenger?

Blir det mangel på spenn slik at halsen slår seg vrang. Dette har med om jeg skal demontere strenger for letter ankomst, men ikke kan gjøre meg ferdig på ett par timer (mangel på utstyr evt. somethings come up).

 

 

Kan også komme med forslag til god passiv humbucker til bruk for rock/metall...med hovedvekt på rock.

Gjerne også anbefal plasser å bestille fra.

 

Takketakk for all hjelp på forhånd.

 

Da har jeg funnet meg noen pickup'er som jeg har lyst til å teste.

DiMarzio Air Zone DP192 Humbucker (Bridge)

DiMarzio Area 61 DP 416 Single Coil (Middle)

DiMarzio Area 58 DP 415 Single Coil (Neck)

 

Evt. Area 58 DP415 på både midle og neck... Har ikke bestemt meg helt ennå.

 

Det blir litt mer hovedvekt på blues enn rock, men jeg har hørt noen lydeksempler og tror dette er noe jeg vil like.

 

 

Har så tenkt å benytte en 5-way switch, 1 volum og 2 tone.

Sliter fortsatt litt med å finne koplingsskjema for mitt oppsett. Det er som regel S/S/S, H/H eller H/S/H. Jeg ønsker H/S/S.

 

Skal nok finne ut av hvor ledningene skal henne, men litt usikker på hvilke potmetre jeg skal ha på henholdsvis Volum, Tone og Tone.. 250 eller 500. Er også usikker på capacitatorene. Størrelse på disse og hvor mange jeg evt. trenger.

Om noen har eller vet om et greit koplingsskjema for dette oppsettet så setter jeg pris på dette da jeg slipper å knote med dette selv.

 

Warmouth har faktisk en ganske god guide på valg av plekterbrett... så den føler jeg meg trygg på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...