ow Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Rota litt rundt jeg. Skulle jeg ha laget en for meg selv måtte det ha blitt denne: Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bra du liker Rhoads gitarer (min personlige favoritt også) ville hatt noe i denne duren: er det forresten mulig å høre med Jackson om de kan lage gitarer som du tilpasser selv? ^^ Lenke til kommentar
ow Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er vel kanskje mulig, de har jo Custom Shop Spec Form så man skal vel ikke se bort i fra det. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hmm, mange av de tingene vet jeg ikke hva betyr vil slike gitarer bli dyre? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 RRV'er er greie å spille på, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal sitte med den, den blir enten liggende altfor langt til venstre (om jeg putter hakket i gitaren på innsiden av høyre lår) eller så glir den rett av låret. Lenke til kommentar
ow Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Eier en slik selv: Når jeg spiller så spiller jeg som regel stående, men når jeg spiller sittende så setter jeg den med V'en på innsiden av høyre lår. Jeg føler ikke at den kommer for langt til venstre, selvfølgelig kan det komme av at det er "bare" 22 bånd på den... PS! Tipper de custom Jackson gitarene kommer på en del (15k og opp). Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 vil slike gitarer bli dyre? Ja. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg skal ha meg en wah-wah pedal, har sett på to forskjellige, Dunlop Crybaby orginal (GCB-95) og Vox V847. Disse er i en perfekt prisklasse, å jeg leser mye bra om begge pedalene. Noen som kan komme med erfaringe, tips, råd? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Har en CryBaby (vanlig som du ser på) og syns den låter ræv når jeg har vreng. Dette har kanskje noe med det at jeg har en transistorforsterker/innebygd vreng? Vet ikke jeg. Tar gjerne mot tips til hvordan få bedre wah med vreng. På clean derimot, der er jeg veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Blir å brukes på en VOX AD30VT, men blir å gå til anskaffelse av en fuzz pedal, så blir ikke å bruke de innebygde effektene i forsterkeren kombinert med wah-wah'en, det er i alle fall ikke det som er planen. Gitar->Muff->Wah-Wah->Amp Jeg har tenkt på det du sier, å tror wah-wah'en burde komme sist i en pedalrekke. Er i alle fall sånn jeg ser det for meg, kan jo være derfor? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Wah'en bør vel stå først i en effektrekke. Har noe med at wah'en trenger så rent gitarsignal som mulig eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Clicky! Og så inn på KISEKAE Virtual Guitar Modeling System. Der har du mange gitarmodeller. Kan ikke gi en direkte link, siden nettsiden hindrer meg i det. Der har du blandt andre Strat, Tele og JEM. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Veit noen hva en Aria Pro PE 120 fra 1977 er verdt? Quoter meg selv. Noen som har peiling? Er snakk om gitaren på bildet her: http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/..._a_pg2.jpg.html Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg har et spørsmål jeg føler er noe dust å spørre om siden jeg absolutt burde vite såpass , men siden det jeg leser av slikt som regel er engelsk, kommer jeg ikke på det. Så hva heter sharp og flat på norsk? Endret 1. april 2008 av KompleX Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 jeg får ikke til den delen i den 2. soloen i sanitarium hvor man slider ned fra 17 til 15, 15 til 14, 14 til 12 osv, mens man hopper en streng ned og slår på feks 17 når det er slide fra 17 til 15. noen tips? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har et spørsmål jeg føler er noe dust å spørre om siden jeg absolutt burde vite såpass , men siden det jeg leser av slikt som regel er engelsk, kommer jeg ikke på det. Så hva heter sharp og flat på norsk? Det er sikkert bedre ord for det, men ifølge Notelære på wiki'en, så heter sharp (#) kryss og flat (b) heter bare ♭. Jeg aner ikke hvordan man uttaler en strek dessverre, men for F sharp (F#) sier man Fiss, i Norge Lenke til kommentar
jealei Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 sier man ikke ess viss den er flat? f.eks Bb=Bess Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Cess, Dess, Ess, Fess, Gess, Ass, B sier man på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå