Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv driver jeg og spiller litt på Stevie Ray Vaughan - Little Wing, Led Zeppelin - Over the Hills and far Away og ett par andre.

Ah :)

Fikser du innspilling av Little Wing eller? Den er så digg! *Frysninger på ryggen*

Høm, skal prøve å få til noe nærmere helga :)

Lenke til kommentar
edit: my bad... Overså sge7000 sitt inlegg. seint på kvelden gitt :p

Var treg, det ble skrevet innlegg mens jeg skrev, uansett så trur jeg at den det var rettet mot forsto at det var til han. Ettersom han er den som spurte om å bytte strenger.

Edit: merka ikke att du endra innlegget ditt før jeg klikka svar :S

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Har nok godt av en bytte ja, men bytt en og en streng, ikke ta av alle med engang også sett på da halsen vil løssne litt på seg (altså den ikke blir holdt i sjakk ved å være strammet av strengene) Anbefaller D'addario 0.009-0.042 . de er en drøm å spille med. (var til el sant?)

jepp - var til el ja ;)

Kan sikkert teste de ut..

Hakke peiling på hvilke strengger som sitter på gitaren nå, men sia det er de som var der når jeg kjøpte, kan jeg vel regne med at de er en slags "standard", eller?

Lenke til kommentar
Høm, skal prøve å få til noe nærmere helga :)

Flotters :w00t: I'll be waiting. Noen som tok en titt på videoen jeg linka til med han som spilte "While my guitar gently weeps" på ukulele? Ser den om og om igjen... Han spiller så utrolig fint

den så jeg ja ^^

EDIT: :realmad: irriterende å spille med 5 strenger! :wallbash:

EDIT 2: 5, ikke 4

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Kan sikkert teste de ut..

Hakke peiling på hvilke strengger som sitter på gitaren nå, men sia det er de som var der når jeg kjøpte, kan jeg vel regne med at de er en slags "standard", eller?

Antageligvis, men er jo mange gitar firmaer som har avtaler med streng firmaers osv

Lenke til kommentar

Selvfølgelig liker jeg å spille melodier med lange og kule soloer! Har tross alt spilt elgitar i mange år, så det skulle bare mangle. Nå har jeg funnet noen sanger som jeg kan spille og synge ( :) ) uten å ha med fullt band (Ja, jeg spiller i band... ;) ). Altså noen sanger jeg kan spille alene, noe som (nesten) ikke går an med mange av hard-rock sangene.

Har forresten aldri spilt Iron Maiden :D Burde kanskje prøve en sang....

Lenke til kommentar

Flanger, åssen band spiller du i? litt kort info om bandet hadde vært kos, og kanskje noen smaksprøver på musikken?

edit: knut marius, bladde litt bakover her men fant ikke linken du snakket om, legge ut på ny?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Da skriver jeg min.. Er det ikke litt kjedelig å spille de repetive greiene til Maiden? Møkk kjedelige soloer har de og...

repetive og repetive. Man kan ikke spille 100 riff en gang hver etter hverandre. Må spille og lage en viss struktur sant.

Soloene i Stranger in a strange world, powerslave og strange world er utrolig vakre og digge og spille (har ikke prøvd meg på powerslave enda men den høres digg ut og ser på den som noe å lære seg når jeg er ferdig med det jeg driver med)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...