edge Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Fet reim, Valkyria. Fet gitar og Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Takker takker er veldig fornøyd med den både utseenedemessig og spillmessig. King og kong, skinnreim er for öld skhöol for meg pluss at denne passer til hvilken som helst gitar jeg skulle ha kjøpt senere Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hehe, du har en SSS sunburst strat og synes skinnreim er for "old school"...? :!: Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har en capo. Denne capoen er beregnet på spansk/klassisk/nylonstrengsgitar, og er dermed ganske flat. Vil det ha noen som helst virkning på gitaren om jeg bruker denne capoen på en western/stålstrengsgitar (Ibanez Model 691, fra 1977) og el-gitaren (Epiphone Les Paul Standard) min? Jeg (lommeboka mi) har ikke så lyst til å kjøpe en capo per gitar. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Kjem an på radiusen på gripebrettet. Epien har vel ca 12", så det burde gå relativt greit. Berre test. Hvis det ikkje skurrar så funkar det jo. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) saken er at du vil presse de midterste strengene mer, og sette de noe ut av tuning. Det må du ta til høyde for før du setter på capodasteret. Endret 27. mars 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg merket det med stemminga, g-strengen (som i gitarstreng) og d-strengen ble sure Da er det bare å krype til korset og kjøpe enda en capo da? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jepp du kan jo prøve nylonstrenger på LPen din mens du først er igang Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Bruker ikke capo på Lesteren, kun den akustiske Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Uæææh Plukka frem gitaren igjen etter påske og greier, men sannelig er det ikke no lyd i den! Tror problemet ligger i jack-utgangen, men har ikke lyst å begynne å skru opp gitaren. Håper jeg får ordna på garanti, epi lp kjøpt hos imerslund i oslo. Nedtur! Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Yes sir, funker dessverre helt fint den! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Faen. Føler at jeg trenger tykkere strenger på Les Paulen. "Okei, sett på tykkere strenger da!" tenker sikkert dere nå. Men det er ikke så lett! For hvis jeg setter på tykkere strenger, må jeg justere halsen, og intonasjon. Og jeg betalte for ikke mange måneder siden 400kr for å gjøre nettopp dette, men nå skal jeg ha enda tykkere strenger. Gidder ikke betale det igjen Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvor tykke strenger bruker du nå, og hvor tykke har du tenkt å ha? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det går jo an å prøve selv. En gang må være den første, og er en interessert i gitar, forstår jeg ikke hvorfor så mange leverer sine til strengeskift, justering og intonering. Det går vertfall an å prøve først, og om det skulle være håpløst så ta det til butikken. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 hvorfor trenger du tykkere strenger egentlig da? uansett hva du har skal jo det funke som det er nå. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Det funker. Men jeg tror det hadde vært mer behagelig for meg med tykkere strenger. Bruker ganske mye kraft når jeg spiller, og liker å ha noe å ta i Kan jo selvfølgelig prøve selv, da. oO EDIT: Har 010-046 nå Endret 28. mars 2008 av Konnis Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Bytta fra 010 til 011 på straten min en stund. Fant ut at det er fler ulemper enn fordeler med 011, så gikk tilbake. Neste tykke strengene jeg skal kjøpe blir 012-strenger til en eventuell kassegitar Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er vel litt forskjell på strat og les paul da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå