Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å like han, men det går ikkje. Høyres ut som om han spelar i ei bøtte med babylotion, ikkje mi greie i det heile.

Hos meg går han i samme bås som Steely Dan, Robben Ford, John Mayer og resten av rukkelet. Fysj. Sterilt, upersonleg og jævlig.

Lenke til kommentar

Jeg liker usaklig drittslening om gitarister like lite som usaklig drittslenging om fotballspillere. Hvis du ikke liker lyden hans kan du vel si litt mer om hvorfor i stedet for å si at det låter bæsj og promp og gjøre skam på dem som innrømmer at de liker ham. Det er ikke alle som liker puddelrocklyden, men å smøre så tykt på med tabuord er bare unødvendig.

Lenke til kommentar
Har prøvd å like han, men det går ikkje. Høyres ut som om han spelar i ei bøtte med babylotion, ikkje mi greie i det heile.

Hos meg går han i samme bås som Steely Dan, Robben Ford, John Mayer og resten av rukkelet. Fysj. Sterilt, upersonleg og jævlig.

Skal på ingen måte prøve å gi deg noe som helst musikksmak. Den skal få blir delt! :)

MEN, Johnsen og Steely Dan er de jeg kjenner best av de du henviser til og det som du faktisk holder i mot de, den litt "tamme" stilen er faktisk mye av det som gjør de bra.

Steely Dan feks har en ekstremt tight produksjon, ingenting er "tilfeldig", spillingen er funky som få, og toppet med tørrvittige tekster så er nok den beste beskrivelsen at det groover.

Ikke at det rocker, men groover! :)

Lenke til kommentar

Det kjekke med Ford, er at ingen kan kopiere han. Sjukt intrikat spelestil, sær som pokker. Han surfer meir enn han spelar gitar.

Lenke til kommentar

Ok, kanskje dumt å bruke ordet "jævlig", men tykkjer fortsat det blir for streit, glatt og upersonleg til at eg klarar å høyre på det i meir enn 5 minutt av gangen. Eg trekk gjerne fram bøtta med babylotion ein gong til. Alt for konservativt rett og slett.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Eller at man rett og slett ikke får gitaren I trynet, det har jeg gjort mange ganger. Hvis glidelåsen trekker litt i bagen går den plutselig veldig fort, og så dras gitaren mot deg og så får man den rett i fleisen. Veldig smart med en slik borrelås, har det i bassbaggn min, skulle gjerne hatt det i gitarbagen også.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal investere meg en sånn bag! Har en Ritter (eller Fitter som det står på min) bag, men den er ikke alltid motorsykkelvenlig. Når man passerer 50 mens man har gitaren på ryggen tar vinden veldig tak i baggen og drar sånn at jeg rett og slett er redd for å bøy gitaren, godt med stivere. Kjøre i 50 er heller ikke akkurat så gøy. En annen ting er at jeg har opplevd flere ganger er at glidlåsen går opp og gitaren henger halveis uttafor gitarn, skummelt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...