Konnis Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Hvor mye? Hva tenker du på? Hvis det er tykkelse, står det ihvertfall under nylon. Edit: Greide å knekke gitarkabelen min nå. Gitaren falt, landet på jack og jacken løsna i kabelen. Gitaren greide seg fint, men kjipt med enda en utgift edge: Går det an å abonnere på Fuzz? Endret 19. mars 2008 av Konnis Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Apopro jack, hvis min gitar er plugget inn og jeg spiller, hvis jeg da dytter litt på ledningen så får jeg plutselig ingen lyd! bare det minste trekk i kabelen så mister jeg lyden. hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 kan være det er noe feil med kontakten til selve kabelen (har nøyaktig samme problem med en 3,5mm stereokabel). prøv å snu kabelen motsatt vei og se om problemet fortsatt oppstår når du dytter på den enden som er plugget i gitaren? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Kjekssmule: To årsaker, enten er det dårlig kontakt i kabelhodet på jacken, eller i kontaktpunktene i jackinput'en på gitaren. Dette er ikke noe hokus pokus og slikt kan fikses lett. Du trenger to ting, en loddepistol og loddetinn. Slikt har kanskje du, far din eller en onkel liggende, evt. får du det billig på typisk biltema. Feilsøk hva som er feil (prøv en annen kabel, så ser du for om det er gitaren eller kabelen). Så åpner du bare det som er feil og lodden den ledningen som ser ut til å sitte løst. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Herregud. Jeg har sinnsykt lyst på en Hagstrøm-gitar nå. Samtlige Swede-modeller er ultrafete. Har en Super Swede, hatt den i litt over et halvt år, kombinert med en VOX forsterker. Det er, for min del, en fantastisk kombinasjon. Angrer ikke på at jeg kjøpte gitaren, eller forsterkeren. Bare spør hvis det er noe du lurer på om selve SuperSweden, så kanskje jeg kan hjelpe deg med det;-) Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hmm. Jeg og har en Hagström Super Swede. Men jeg har en Peavey amp. Utrolig fet gitar egentlig, men min er den en liten feil på. Øverste E-strengen skurrer noe helt vanvittig uansett hvor høyt jeg har strengene. Any ideas hvordan jeg fikser dette? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 hvor er det den skurrer? du kan jo alltids ta den med dit du kjøpte den, å få noen til å se på den. Jeg har ikke det problemet:S Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Har du nettopp byttet strenger? Alle gitarer jeg har prøvd med nybyttede strenger skurrer i starten, særlig holder den dype E-strengen skurringa lenge etter at de er skiftet. Vet ikke om det er uunngåelig eller om det er noe feil jeg gjør. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Den skurrer i nesten alle bond, men spesielt mye i 2. bondet, er ikke strengene (tror jeg) fordi de jeg har på nå har vert der en stund. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Sjekket strengefestet ved halsen og mikene? er det noe rusk der eller strengene ligger skjevt kan det gjøre at de låter rustent. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Der gikk vi i fella igjen... R7 Goldtop VOS Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Unektelig nydelig gitar det der... Ikke noe jeg kommer til å kjøpe meg... men det er ikke min skyld Må visstnok prioritere og slik... Grattis forresten... Hvis alle feller var av slik art, så hadde det kanskje ikke vært så ille å gå i en... Men, jeg sitter ikke her klokken 0400 på natta for å skrive gratulasjoner... Tingen er at jeg sliter litt med sweeping og alternating pickinger... Har som regel gått ganske greit i en del år. Holder plekteret mellom tommel, peke- og langfinger. Så holder jeg slik at de fingrene peker mot brystkassa. Altså, jeg vrir håndleddet slik at jeg kan se inn i håndflaten og nevnte fingre "peker" mer eller mindre mot venstre "nipple". Kan kanskje høres rart ut, men det har funka i mange år. Etterhvert så har jeg dessverre utviklet noe smerter i håndleddet, så jeg gikk over til å bare benytte fingrene. Siden jeg har 60-70% benyttet meg av fingerspill framfor plekter (Knopfler style) så har det ikke vært noe store problemer med dette. Men nå ønsker jeg å begynne å spille mer med plekter igjen for å kunne ha litt mer å gå på. Det at det gjør vondt i håndleddet er historie etter at jeg sluttet med plekter og det går relativt greit å bruke det. Noe rustent, men pytt. Derimot så ønsker å bruke plekteret mer korrekt for å forhindre belastningsskader i håndleddet og i den anledning har jeg noen frågar. Med min opprinnelige plekterteknikk så kunne jeg plukke strenger bare ved å bevege håndleddet. Også når jeg kjørte up-tempo. Armen brukte jeg bare til å plassere hånden innenfor rekkevidde til aktuelle strenger. Derimot så sliter jeg litt med å få noe hastighet ut av å bare bevege håndleddet med korrekt måte som vist på bilde: Er det slik at en skal bruke armen til hjelp også? Jeg får litt mer "swung" over det når jeg gjør det, men ikke helt sikker på om dette er korrekt å gjøre. Et spørsmål til: Plekter... Når det gjelder sweeping og alternating picking. Foretrekker det tynne, medium eller tykke plektre? Lenke til kommentar
huf Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Der gikk vi i fella igjen... R7 Goldtop VOS Sjå der, ja! Gratulerer! Ny? Mykje du måtte ut med? Lenke til kommentar
Lasseg Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Hey, jeg skal kjøpe meg en ny el-gitar, men lurer på hvilken jeg skal kjøpe.. har sett en del på Ibanez gitarer men er veldig usikker.. jeg har spillt i over et halvt år nå, spiller for det meste punk rock, litt metal, rocke balader...(guns n roses, Sum 41, Metallica, Bon Jovi, Ac/Dc osv;)) er villig til å betale mellom 5000-8000kr Håper noen kan svare meg på dette Endret 21. mars 2008 av goncz Lenke til kommentar
Erren Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Går det mye på utseende? Til den sjangeren der er det jo kult med en SG-gitar. Det er sånn Gibson-deal på SG-gitarer, så du får skikkelig gode gitarer veldig billig. http://www.musikkborsen.no/itempg.aspx?id=...mp;artno=126948 En kompis av meg har den, jeg synes den funker ganske fett Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Støtter Hippie-Erlend, dersom du liker SG-utseende. Hvis ikke ville jeg gått for en Epiphone Les Paul Standard Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Eventuelt en brukt SG Standard. Koster 8.500kr, men jeg synes ihvertfall den ser mye bedre ut enn faded. Vet ikke om det er noen forskjell i mic'ene. http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=126....svl=Hovedbilde Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Pick-up-ene er vel hovedforskjellen på de forskjellige SG-variantene om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 (endret) Der gikk vi i fella igjen... R7 Goldtop VOS Den der er ålreit. flaringo: Du har rett, du tek feil. Endret 21. mars 2008 av KimNK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå