Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg spiller gitar og har lyst til å lære meg noe nytt, skal jeg lære meg døds kjipe akkorder å spille de eller skal jeg spille masse melodier og soloer av maiden?

Musikkalskt sett så er maiden morsomere og spille enn greenday. MIN mening. Orker ikke mer Maiden diskusjon. Maiden er brent inni mitt hjertet og sånn er det.

Lenke til kommentar
hei jeg spiller gitar og har lyst til å lære meg noe nytt, skal jeg lære meg døds kjipe akkorder å spille de eller skal jeg spille masse melodier og soloer av maiden?

Musikkalskt sett så er maiden morsomere og spille enn greenday. MIN mening. Orker ikke mer Maiden diskusjon. Maiden er brent inni mitt hjertet og sånn er det.

Du skal ha det gøy!!

Så, hvis du liker Maiden... Spill maiden!!

Seventh Son of a Seventh Son er kul å spille.. Samt, Fear of the Dark .. :love:

Lenke til kommentar

Hvem sier at det ikke kan være morsomt å spille Green Day da? Liker å spille Green Day jeg. "Døds kjipe akkorder"? Skal du diskutere så får du hvertfall komme med saklige argumenter :nei:

Dette er en meningløs diskusjon. Smaken er som kaken; den er delt i ørten deler.

Lenke til kommentar
Selv liker jeg litt utfordringer, at man må være med liksom, ikke bare spille bytte, spille bytte. Prøv å spill phantom, der må man gi på hele tiden liksom.

Det er sikkert utfordrende å spille Afghanistans nasjonalsang på gitar også, men tror neppe det gir meg noen glede fordet :hmm:

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det at det er utfordrende og inneholder soloer ikke behøver å gi glede for alle. Noen er kanskje mer enn fornøyde med å spille "døds kjipe akkorder" (kremt*orddeling*kremt).

Vil bare ikke at du skal tro at det finnes enkelte ting som rett og slett "er bedre" å spille enn andre. Smakssak. Men vi legger diskusjonen død, ok? Send meg heller en PM hvis det er noe mer du vil si om dette

takk

Lenke til kommentar
Har litt vanskeligheter for å finne meg ting å spille, men det dukker alltid opp noe heh

samme her :)

ang. strengene på gitaren min..

Har hatt de i over ett år + den tida den sto ubrukt i butikken - er det like greit å bytte alle strengene, siden jeg uansett må bytte en?

Lenke til kommentar
:whistle: diskusasion død, det jeg skrev var MIN mening. :)

Da skriver jeg min.. Er det ikke litt kjedelig å spille de repetive greiene til Maiden? Møkk kjedelige soloer har de og...

Uannsett..

Selv driver jeg og spiller litt på Stevie Ray Vaughan - Little Wing, Led Zeppelin - Over the Hills and far Away og ett par andre.

Lenke til kommentar
Selv driver jeg og spiller litt på Stevie Ray Vaughan - Little Wing, Led Zeppelin - Over the Hills and far Away og ett par andre.

Ah :)

Fikser du innspilling av Little Wing eller? Den er så digg! *Frysninger på ryggen*

skate4life: Joda, skjønner at det er din mening, men du legger det fram som om det skulle være en selvfølgelighet nærmest.

Lenke til kommentar

Har nok godt av en bytte ja, men bytt en og en streng, ikke ta av alle med engang også sett på da halsen vil løssne litt på seg (altså den ikke blir holdt i sjakk ved å være strammet av strengene) Anbefaller D'addario 0.009-0.042 . de er en drøm å spille med. (var til el sant?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...