KimNK Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Riff, Myrbraaten, Intersalg og Musikk-Magazin har i alle fall Furch. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Den finnes i hvertfall på ebay, ender riktignok nærmere 6000 etter at tollvesenet har tatt sitt. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Lite å spare på gitarar frå USA som ikkje er produsert der. Furch er derimot grisebillig i aust-europa Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Tar du deg en tur til Praha og kjøper en Furch, så har du gratis fly. Men husk at musikkbutikkene har stengt på lørdag. Humlmusik er godkjent forhandler i Praha, en ganske lang trikketur unna sentrum. Endret 9. mars 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Er bare ca 1300 kr billigere i Tsjekkia, så såfremt du ikke vil se på det som en "billig ferie" er det ingen grunn til å ta turen dit. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvorfor skal du kjøpe ny hvis du er fornøyd med den du har? Det er som med sko, blir aldri nok ^_^ Hvis man er litt dreven har man jo sikkert både behov og nytte, og ikke minst glede, av å ha to instrumenter. Mange som har flere enn to gitarer også, og når man anbefaler merker snakker om ofte om "everyone should have one in their collection". Spiller man Nintendo er det jo litt kjipt å bare spille Mario Kart, sant. Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Sant det Erlend sier her. Og to forskjellige gitarer kan jo også bety to forskjellige bruksomeråder? en gitar spesifisert til en type lyd, og en til en annen.. Man har vel en grunn for å kjøpe en gitar. Har personen penger, så ser jeg ingen grunn til at han / hun ikke kan kjøpe så mange gitarer hun / han bare får plass til : p Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kan noen anbefale en effektpedal til meg? Skal brukes til å spille en del Metallica blant annet. (rock/metal) Har lest litt og mener det er en distortion-pedal jeg skal ha, stemmer det? Får man en ok pedal mellom 500 og 1.000 kr? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Metal tone and Metallica's gear Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Takk, føler meg litt dum nå, men må kjøpe kabel også. Skal det være jack eller neutrik-kabel mellom en Epiphone Les Paul Standard og en vanlig forsterker? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Å ha flere gitarer er jo et must. Har tre allerede (to av dem er derimot pensjonerte), og det blir nok minst en til før året er omme, gjerne to (må ha en skikkelig strat og LP). Hadde jeg hatt penger/plass hadde jeg nok fått meg flere forsterkere også. Det som er så flott med gitarutstyr, er at om man kjøper smart, så kan man selge igjen uten tap, og kanskje til og med tjene litt også. Begynner å bli litt lite plass, så må finne en smart måte å oppbevare dem på. Noen som har erfaring med å henge gitarer på gipsvegger? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hva med et gitarrack? Link Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Tenkt litt på sånne stativer, men har minimalt med golvplass. Går selvfølgelig an å lage plass, men det beste hadde nok vært å fått dem vekk fra golvet. Eneste problemet er som sagt at jeg har gipsvegger, og ikke vet om de vil tåle det. "Skråtaket" er derimot i tre, mulig å henge gitarene der på en måte? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Så lenge det er vanlig gipsvegg går det nok greit. Skru ikke en skrue rett i veggen, men bruk plugger. Har sett gitarer gå i bakken den måten, med triste resultat Endret 10. mars 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det har blitt diskutert og om det er heldig for gitaren å faktisk henge på veggen, om det medfører en belastning for halsen. Tanken er at vekten av gitaren påvirker halsen på en måte som gitaren i utgangspunktet ikke er konstruert for. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hvem sier det ikke er heldig å ha gitaren på veggen? Tøv... Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Det har ingenting å si, fordi strengene allerede "strekker hardere" enn vekten av kroppen gjør. Endret 10. mars 2008 av KompleX Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Men fortsatt blir det streng+kropp som belaster... Hørte det for mange år siden, og kan ikke bekrefte eller avkrefte det. Men har aldri brukt vegghengere selv i frykt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå