Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Og du er helt sikker på at den sangen ikke finnes en tab av fra før? Det hadde kanskje vært greit å vite navnet på sangen og artisten da heh (hvis det ikke er veldig lokalt ) Har søkt over alt og på hva som helst. Sangen er en ganske "chill" hippie sang. Tatt fra en tidlig Cheech & Chong film. PÅ genre står det her Satire men jeg aner ikke. En gang jeg søkte fikk jeg tak i akkorder til sangen men er ikke det jeg er ute etter, gjennom hele sangen så går en ganske rolig gitar solo (trur halve er saksofon men jeg vil lære det og ) Låten heter "Lost Due To Incompentence" og er framført av gruppen Yesca (jeg fant akkord tab'n ved å søke cheech and chong ikke yesca). Kan også nevne at det er en instrumental. Om noen er interressert i å prøve seg så PM me for link til mp3 som jeg legger ut på hjemmesiden min. Eller skriv kan prøve jeg og JEG sender linken på PM. Soloen er IKKE avansert, men bare behagelig å lytte til. Er evigtakknemmelig om noen gidder, og masse respekt til personen. Endret 5. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
enema Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Kan du komme med eksempler på såkalt "rock"? jeg kan spille f.eks. litt led zeppelin, og det blir ikke noe verre lyd... syns den blir bedre edit: SANGER av led zeppelin Endret 5. juli 2005 av enema Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Enema, prøv litt Meshuggah på nylonstrenger du Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) google, my friend, use the google... Sorry at jeg sier det, men jeg er drittlei av folk som refererer til google i tide og utide. Fyren spurte om folks meninger på kjøpet hans. Hva har man forum til hvis ikke det skal være lov?! btw tørrfisk: Jeg har en i klassen som heter Skjalg No offence, men jeg trodde først det var et nickname Hvis det er noen trøst så er det ENDA færre som heter Knut Marius Endret 5. juli 2005 av Knut Marius Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 og en Cube 15 forsterker til 4000kr Ut ifra hva jeg har hørt er Cube 15 ganske mye dårligere enn storebroren Cube 30 (som jeg har ) Ikke at jeg har no særlig peiling - han fyrn i butikken anbefalte visst ikke Cube 15 i det hele tatt da jeg kjøpte for litt over et år sia Lenke til kommentar
€THA Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har sett den live videoen av Nothing else matters igjen.Han kan umulig hoppe over ene strengen på den. Han spiller glatt og fint opp og ned der han sitter, garantert ikkenoe palm muting. Konklusjon: Tab'en tilsvarer ikke live versjonen. Bare glem hele greia dere. Gah. Ikke PALM-muting, men at du bruker fingrene på venstrehånda til å dempe strengene du ikke spiller på også. La oss si at du skal spille denne akkorden: e 2 B 3 G 0 D 0 A x E 3 Slik spiller du den: e 2 <- pekefinger B 3 <- ringefinger G 0 <- åpen D 0 <- åpen A x <- dempes med langefinger E 3 <- langefinger Altså holder du E-strengen på 3-bånd med langefinger på vanlig måte, men legger langefinger litt ned langt fingerbrettet samtidig, slik at det demper A-strengen. Spill så akkorden rett ut med et plekter. Voila! Takker! Blir mye finere den delen nå. En annen ting, hvordan strummer jeg f.eks. dette: - - 7 7 5 - Uten å komme borti noen av de andre strengene? Er dette bare trening? Går vanligvis bra, men irriterendes når strengen over begynner å klirre. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Bare til å dra plekteret over kun de 3 strenge det vel? (som det er tall på) Lenke til kommentar
€THA Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Joda men når man skal gjøre det kjapt er det lett å dra forlangt. EDIT: Kansje man kan dempe den strengen som kommer etter her også? Endret 5. juli 2005 av €THA Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 En annen ting, hvordan strummer jeg f.eks. dette: - - 7 7 5 - Uten å komme borti noen av de andre strengene? Er dette bare trening? Går vanligvis bra, men irriterendes når strengen over begynner å klirre. La tommelen på venstrehånda dempe den tykke E-strengen, og bruk hånda på samme måte som du brukte hånda på den forrige akkorden jeg viste deg, altså lar du venstrehånda dempe strengene mens holder akkorden med fingrene. Så er det bare å slå løs, men prøv å treffe de tre strengene så godt som mulig likevel, for lydens skyld. :--) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Joda men når man skal gjøre det kjapt er det lett å dra forlangt. trene Lenke til kommentar
€THA Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Tusen takk alle sammen Skikkelig greie dere, dere tar imot dem som er litt nye med måte Dere har ikke noe imot sånna spørsmål har dere vel? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Bare hyggelig å hjelpe til. Men nå må du huske at den teknikken jeg har forklart her gjelder ganske universellt, altså, du trenger ikke spørre for hver akkord, for å si det slik. Lenke til kommentar
€THA Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Bare hyggelig å hjelpe til. Men nå må du huske at den teknikken jeg har forklart her gjelder ganske universellt, altså, du trenger ikke spørre for hver akkord, for å si det slik. Joda, kan ikke ubegrenset med gitar teknikk her, men logisk tenking er ikke vanskelig. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Er helt enig med Knut Marius. Viss jeg hadde hatt plass i signaturen min så hadde det ennå stått "IKKE si google er din venn, det er utrolig døvt". OT: Jeg er fult klar over at navnet mitt er sjeldent Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Skjalg æ gett Men INGEN som kunne tenke seg og tab'e for meg som nevnt på toppen av denne siden? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 og en Cube 15 forsterker til 4000kr Ut ifra hva jeg har hørt er Cube 15 ganske mye dårligere enn storebroren Cube 30 (som jeg har ) Ikke at jeg har no særlig peiling - han fyrn i butikken anbefalte visst ikke Cube 15 i det hele tatt da jeg kjøpte for litt over et år sia Sikkert fordi butikkmannen skjønte at du var en fyr som var lett og lure på en dyrere gjenstand! hehe.. neida.. Ikke vet jeg! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Starte en samtale: Men hva driver folket og lærer seg om dagen da? sanger osv. Selv holder jeg på med soloen i Dio - Holy Diver Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 "Lærte" meg nettopp White Stripes - Blue Orchid. Så den på tv og synes den fenget litt. Ellers så pleier jeg ikke å bestemme meg for å lære noe, bare tar det som kommer som jeg liker og antar at jeg greier å spille. Har litt vanskeligheter for å finne meg ting å spille, men det dukker alltid opp noe heh Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 En annen ting, hvordan strummer jeg f.eks. dette: - - 7 7 5 - Uten å komme borti noen av de andre strengene? Personlig ville jeg brukt pekefingeren (som du bruker på A-strengen) til å stumme E-strengen også. Er ikke noe stress å gjøre det. Bare sørg for at du såvidt er borti E-strengen Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 En annen ting, hvordan strummer jeg f.eks. dette: - - 7 7 5 - Uten å komme borti noen av de andre strengene? Er dette bare trening? Går vanligvis bra, men irriterendes når strengen over begynner å klirre. Jeg ville lagt pekefingeren over alle strengene, og brukt langfinger, ringfinger og lillefinger til å trykke ned de tre strengene. Men hva driver folket og lærer seg om dagen da? sanger osv. Selv holder jeg på med soloen i Dio - Holy Diver nupe.gif Jeg holder på å lære meg fire sanger nå: Green Day: Good Riddeance (Time of your Life) Green Day: Holiday R.E.M.: Losing my Religion R.E.M.: Drive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå