edge Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Strumme er såvidt meg bekjent å spille på alle strenger med akkorder. "To strum along" blir mer å backe up allsang osv, ikke spille soloene osv Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Strumme..slå opp og ned på akkordene i forskjellige rytmer. Btw edge, var det en A5 du hadde i RPP? Orka ikke tippe der, har ingen bilder av meg -.- Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Da er ny gitar i hus!Ibanez Rg-350ex Flott! Regner med at det er taket/tapet som reflekteres i gitaren..? Ellers, så skulle du hatt en slik for å matche dynetrekket: Surfa litt rundt og fant noen gitarer med artig design. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Surfa litt rundt og fant noen gitarer med artig design. Jeg vil ha en sånn engel Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Haha, mange kule, noen litt for "fancy"-e for meg ^^ Denne var orgasmisk: Er litt minimalistisk av meg Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Strumme..slå opp og ned på akkordene i forskjellige rytmer. Btw edge, var det en A5 du hadde i RPP? Orka ikke tippe der, har ingen bilder av meg -.- Er ikke helt utlært i akkorder osv, men etter mine beregninger var det en A Endret 8. mars 2008 av edge Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Det er nok en A Forresten, Eclipse'n 2 poster over var dritdigg. Endret 8. mars 2008 av Konnis Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fy faen Eclipser er så fete. Vurderer og skaffe meg en Truckster. Enten det eller en explorer. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fy faen Eclipser er så fete. Vurderer og skaffe meg en Truckster. Enten det eller en explorer. Liker du Eclipser, ta en titt på LPer Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Liker ikke så godt hverken Eclipser eller Les Pauler, men Black Beauty med Bigsby og Goldtop med P90 og Bigsby ER jo tøft! Les Paulen jeg liker best er vel en '56 LPJ DC Endret 8. mars 2008 av Mr. Bønne Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er litt minimalistisk av meg Var den jeg så på også.. Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Strumme..slå opp og ned på akkordene i forskjellige rytmer. Btw edge, var det en A5 du hadde i RPP? Orka ikke tippe der, har ingen bilder av meg -.- Er ikke helt utlært i akkorder osv, men etter mine beregninger var det en A Jeg klarte ikke å se om det var en barre eller en powerchord, så jeg tippet det siste (og da altså en A5). Så ikke helt hva du gjorde med langefingeren Endret 8. mars 2008 av Epixx Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Da er ny gitar i hus!Ibanez Rg-350ex Flott! Regner med at det er taket/tapet som reflekteres i gitaren..? Hehe jepp. Det er tapeten som reflekteres. Men det hadde vært tøft hvis det hadde vært en sånn tekstur under klarlakken på gitaren:D Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det mye stress å senke strengene på en el-gitar? har en Epiphone Les Paul Standard. Er det mulig å gjøre dette selv eller er det best å ta gitaren med til en forhandler slik at de kan gjøre det? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Om den har vanlig TOM bridge slik den skal ha, så er det bare å skru på de runde "skivene". Blir ganske åpenbart om du bare ser nærmere på stolen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Heeei! Jeg vil gjerne ha en anbefaling av en gitar i rundt 3-4 000 klassen! jeg har en Tangelwood til 4000 nå, som jeg er riktig fornøyd med, å har fått et tilbud om en Zephyr, visstnok et underlagt merke av Morgan, til 3500kr, den er el-akustisk, cutaway og mørk og fin lyd. Får gitarer dårligere lyd over tid med gode forhold? En kompis sier det, men jeg kan ikke så mye om det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Akustisk du snakkar om? Nei, dei vert ikkje dårlegare, men mange gitarar kan få små endringar i lyden over nokre år, som regel ikkje noko negativt. Undermerke av Morgan? Norske Morgan? Blæh, styr unna. Samme med cutaway, fysj. Ser at budsjettet ditt er på 3-4000, men har likevel lyst til å anbefale deg å spare opp ein liiiiten tusenlapp til og teste ut Furch Durango. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Om den har vanlig TOM bridge slik den skal ha, så er det bare å skru på de runde "skivene". Blir ganske åpenbart om du bare ser nærmere på stolen. Ja, jeg har sett dette, men vil bare være på sikre side før jeg begynner å fikle på gitaren. Så alt som skal til er å skru disse ned? vil gitaren bli ustemt etter dette? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Du må sannsynligvis intonere gitaren på nytt etter justering av strengehøyde. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Konnis- ser mange påstår dette. Med en "intonering" mener jeg en å justere lengden på strengen, fra stol til bro, og evt. justere trussrod, men det er kun nødvendig hvis den ikke er korrekt justert i utgangspunktet. (Derfor er trussrodjustering litt uavhenging av jobben med å heve eller senke strengene, men kan være greit å gjøre når man først holder på.) Hvis man senker strengehøyden med la oss si 3 mm, hvor stor forskjell tror du det blir på lengden på strengen da, før og etter man senker? Tror du det er målbart med vanlige måleverktøy? Min konklusjon er i hvert fall at det ikke er mulig å høre forskjell. Stemme på nytt er jeg helt enig i, men intonere? Neppe.. Endret 8. mars 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå