Djfreedo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Nå har ikke jeg fulgt med så mye på denne gitaren, men er det bare meg eller finnes det veldig mange forskjelliige epiphone les paul? Det skulle kanskje ha blitt spurt om i les paul topicen, men er noe annet jeg lurer på og: Jeg driver å lærer meg å spille gitar nå.. Spillt i ny og ne et år eller tre, men det er først nå jeg har begynt skikkelig! Har en billig el-gitar med tjukk hals som jeg spiller på nå og tenker på å kjøpe meg en ny etterhvert.. Har tenkt på epiphone goth, men lurer på epiphone les paul og..(?) Grunnen til at jeg tenkte på goth'en er at jeg syns utseendet er utrolig kult og at james hetfield bruker ofte det designet! Men siden det er ca sammeprisklasse lurer jeg på hva folket anbefaler meg Endret 3. mars 2008 av Djfreedo Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Spiller selv på en Epi LP og syns den er konge. Har aldri prøvd goth, men syns den har et dritbra utseende. Spørs kanskje på hvilken type musikk du spiller, jeg spiller mest metal, og syns Epi LP er herlig. Hva pleier du å spille? (Band typ) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 EDIT. om du alikevel på død å liv skal ha en sånn en, så fant jeg en meget billig forhandler Her Dette er ikke Epiphone Les Paul Standard, men LP100. De Epi Les Paul-modellene jeg vet om er (grov inndeling, uten ting som plaintop etc.): Les Paul Special/Special 2 (ca. pris 1800kr) Les Paul 100 (ca. pris 2500kr) Les Paul Studio (ca. pris 3500-4000kr) Les Paul Standard (ca. pris 4000-5500kr) Les Paul Custom (ca. pris 5000kr og oppover) Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Spiller selv på en Epi LP og syns den er konge. Har aldri prøvd goth, men syns den har et dritbra utseende. Spørs kanskje på hvilken type musikk du spiller, jeg spiller mest metal, og syns Epi LP er herlig. Hva pleier du å spille? (Band typ) Går for det meste i Metallica! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Får sinnsykt feedback da jeg ikke spiller på strengene, noe jeg kan gjøre uten at jeg må punge ut med penger? Lenke til kommentar
Epixx Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kommer vel an på forsterken din og volumet som det nevnes..hold fingra på strengene så minskes den nok. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skru ned unødvendig gain, still deg i ett mindre rom, minsk akustikk i rommet med tepper e.l. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hva synes folket her inne om peavey valveking 112 sin vreng? Er den en av de bedre for sin prisklasse? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg liker vrengen på Valveking 112 veldig godt. Kommer anpå hva du spiller! Den er veldig godt egnet til rock og hard rock, men kanskje ikke helt riktig vreng hvis du kun spiller metal, da kan den bli litt utight. Veldig god forsterker for pengene Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har du prøvd den med en Tube screamer eller en annen boost pedal, Martin? Jeg har enda ikke fått prøvd VK112, men vil GJERNE )): Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Har prøvd med DS-1 ja, men syntes egentlig det ikke ble så veldig bra sammen med vreng-kanalen. Men har ikke prøvd med en "boost-pedal" alla Tube screamer. Hvordan fungerer egentlig behringer screameren? Vurderer en skikkelig metal-pedal, da. Vintagegitar sitt "prøve-pedaler-opplegg" er jo temmelig elskbart, lyst til å teste Metal-muff Endret 4. mars 2008 av Martin-sama Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 kan på det aller varmeste anbefale den jeg har: Digitech Death metal Distortion den er faktisk forbausende billig med tanke på alle de syke effektene man får. selv på en råtten 20w forsterker som meg Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Har muligens tenkt å kjøpe en Ltd Alexi fra USA.. Noen +/- med denne? Og noen som har noen andre sider så ligner på ebay? Endret 4. mars 2008 av Nordfonn Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 du har planer om å kjøpe samme som meg... eller rettelse: samme som jeg hadde planer om, fram til jeg over flere timers surfing kom over merket Edwards som er et undermerke av ESP, men selges bare offesielt i Japan. http://www.espguitars.co.jp/artist/alexi_laiho/index.html ESP alexi signaturen går for 577 500yen (= 29140kr) de selger også samme gitaren produsert under merket Edwards for 134 400yen (=6781kr) De har AKKURAT samme specs, og wikipedia sier: The difference between Edwards and ESP being that Edwards are produced in different factories in Japan and are generally considered to be of equal or better quality than guitars under the name of ESP du finner den på ebay Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har prøvd med DS-1 ja, men syntes egentlig det ikke ble så veldig bra sammen med vreng-kanalen. Men har ikke prøvd med en "boost-pedal" alla Tube screamer. Hvordan fungerer egentlig behringer screameren? Vurderer en skikkelig metal-pedal, da. Vintagegitar sitt "prøve-pedaler-opplegg" er jo temmelig elskbart, lyst til å teste Metal-muff OKay Hadde vært meget genialt og sitte seg ned med en hel haug av pedaler engang. Kunne sittet å lekt meg i dagesvis ;D Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hehe, sant! Både vintagegitar.no og godlyd.no tilbyr testing av pedaler nå. Du får dem tilsendt i posten, og kan ha dem i en uke eller to, så må du sende dem tilbake igjen (eller kjøpe). Hvis du ikke kjøper, betaler du kun frakt. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hvor står det mer om låneordningen til godlyd? Er ikke disse utlånsrundene du snakker om? Lenke til kommentar
toffen1481 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Vurderer kjøp av akustisk gitar med utgang til forsterker. Noen som har et bra tips på gitar til en ikke så altfor dyr penge? Bl.a. sett på en brukt Applause AE-36.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Ibanez har en rekke gode stålstrengere med god elektronikk i forskjellige prisklasser. Det samme har faktisk Stagg. Har prøvd et par, og de er veldig mye gitar for pengene. Endret 5. mars 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå