Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

"K" Orville SG '61 Reissue i god stand fra 1992 med Orville pickups for 1600+600 kr frakt, skal/skal ikke?

Folk på Harmony-Central tar helt av når det gjelder Orville-gitarer, men noen mener "K"-modellene" er dårligere, mens andre mener det er ingen forskjell. Er i hvert fall en kar på Harmony-Central som sier dette om akkurat samme gitar: "I was really trying to buy a Gibson SG but I came across the Orville SG and I forgot about buying a Gibson. Price wasn't an issue but tone was."

Vet ikke helt om jeg har noe bruksområde for en SG foreløpig.

Lurer litt på hvordan det er å selge disse i Norge. Får jeg solgt den igjen uten tap om jeg ikke er fornøyd, tross at den er feilfri?

Har bra finish, rett farge og rett pris, så har veldig lyst til å slå til.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han svarte ikke på mail, og brukte samme bildene i en annen auksjon (sto ingenting om at den var "relisted", og han som vant ga feedback).

Tok ikke sjangsen. =s

Må nesten prøve en av disse Orville-gitarene uansett. Trenger noe mer allsidig enn min Jackson med EMG, å spille annet enn metall på den er nitrist. =|

Lenke til kommentar
Funker fint med naturlige pauser. Jeg var bortreist i ferien, og når jeg kom hjem igjen var det mye morsommere å spille igjen. :)

Slik var det for meg også etter ferien! Og ting som jeg tidligere ikke hadde fått til ble som en lek selv om jeg ikke hadde rørt gitaren på mellomtiden.

Det var også litt deilig å kjene på savnet av å gitaren da jeg var borte, var egentlig ikke klar over hvor avhengig jeg er av den!

Lenke til kommentar

Fikk nettopp hjem Tom Andersen gitar til 35k som jeg skal få låne en måned eller to. Lyden i gitaren er rett og slett gudommelig! Den er håndlaget og blant annet spiller Carlos Santana på akkurat denne gitaren. Den er hul inni kroppen som gir en deilig fyldig tone. Det er 5 switch hvor man kan veldig single coil også. Når man har singel coil og skrudd "tone" på gitaren til det "laveste" så få rman en utrolig fet lyd som er som Money for Nothing gitaren på hoved riffet. Dette skal bli kos :)

Lenke til kommentar

Den forsterkeren jeg lånte måtte gies tilbake. Derfor stakk jeg ned på musikkforetningen her i hamar og kjøpe en Crate 5watts forsterker. Den låter utrolig godt til bare å være 5watt! de små 2x4" lager nok lyd for gutterommet liksom :) Kan anbefales til alle som ikke har all verdens av penger, men likevel ønsker mye god lyd ( i den forstand at den bare koster 1300,- )

Endret av ThKarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...