edge Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Nydelige Telecastere Edge! Du har virkelig god smak. 3,1 kg sa du tidligere? Litt lettere enn min den. Min er på 3,9-4,0kg. Dog har volumkontrollen begynt å fuske litt. Så snart jeg har fått bestilt de nye mikkene så ordner det seg nok. Takk for det! Etter senere testing viste det seg at den er 3.3kg, men fortsatt ganske lett. Den andre, som forøvrig bare er til lån, veier vel rundt 4kg Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Noen som har prøvd følgende og kan fortelle meg om den er bra og verdt 2000kr?http://www.voxamps.co.uk/tonelab/ Jeg har den og liker den godt. Du har mindre innstillinger på den enn Pod XT og Boss GT-8, men det er et godt multieffektbrett. Det blir i så fall mitt første brett. Har/hadde en pocket pod, men den tok kvelden så da tenkte jeg kanskje handle Tonelab le'n til en kompis. Jeg spiller mest litt tyngre rock/metal (m/ EMG pickups) - passer brettet til dette mon tro? Har sent deg PM Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ønsker lett gitar, anyone? Prøv Epiphone FlameKat, den er hul. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Noen som har prøvd følgende og kan fortelle meg om den er bra og verdt 2000kr?http://www.voxamps.co.uk/tonelab/ Jeg har den og liker den godt. Du har mindre innstillinger på den enn Pod XT og Boss GT-8, men det er et godt multieffektbrett. Det blir i så fall mitt første brett. Har/hadde en pocket pod, men den tok kvelden så da tenkte jeg kanskje handle Tonelab le'n til en kompis. Jeg spiller mest litt tyngre rock/metal (m/ EMG pickups) - passer brettet til dette mon tro? Nei, det er ikke et metal-brett. Hvilket ord forresten: metal-brett... Da er Boss GT-8 bedre etter mitt syn. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har det her på jobben nå og det virker veldig fiffig. Skikkelig solid kvalitetsfølelse og shiny greier. Gleder meg til å komme hjem og høre på disse rørene Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hej! Har noen eit forslag om hvordan innstillingene skal vere på forsterkeren, viss man skal spille stairway ho heaven soloen? Har en Peavey valveKing VK112, men får ikke til den lyden... Har en Hagstrom LP btw. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Okay eg berre må, det her var litt drøyt. ^^ Orange og P90 er syyyykt fett! LP Doublecut'en griner og hyler på kvar tone med Fralin P90s. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg vil eie alt på bildet. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) ernie ball volum? Endret 22. februar 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Moro måte å spele gitar. http://video.google.com/videoplay?docid=-1320800078757954893 Endret 22. februar 2008 av Underpants Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Finnes det pedaler e.l. som gjør det samme som Fernandes sustainer/EBow? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Okay eg berre må, det her var litt drøyt. ^^Orange og P90 er syyyykt fett! LP Doublecut'en griner og hyler på kvar tone med Fralin P90s. Er det ditt eller? Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hva ville folket valgt? Vox ToneLab SE eller ToneLab LE? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Finnes det pedaler e.l. som gjør det samme som Fernandes sustainer/EBow? Vel, du har jo sustainer pedaler, men det er jo to helt ulike prinsipp. Ebow går ut på å lage vibrasjon i strengen og fernandes sender gitarsignalet tilbake til pu'en. Begge opererer før gitarsignalet sendes videre, og tonen er derfor bevart før den forlater gitaren. En vanlig gitar holder tonen så lenge strengen vibrerer, men den vil jo dø ut, det samme vil signalet fra gitaren, og logisk nok har ingen pedal noe de skulle sagt til et dødt signal. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Tenkte meg nesten det. Kjedelig. =/ Får vel bare skaffe meg en EBow og lære meg å bruke den da, er vel egentlig det beste om jeg bare mestrer det. Fikk forresten TS-kopien fra Biyang "i dag". Har ikke prøvd en ordentlig TS, men har ikke noe å utsette på den! En TS-klone med JRC4558 og True Bypass for 400kr ferdig levert kan jeg rett og slett ikke klage på. De forskjellige modusene i tillegg til TS, warm og bright, er også fiffige.Skal definitivt prøve resten av det de har, etter behov. Skal se om jeg kan få en god deal på hele smørja direkte fra produsent, men tviler. Koster omtrent 2000 kr fra forhandler, og da får jeg to vreng-pedaler (en "distortion" og en fuzz), en delay, en chorus og en rørvreng med ekte russisk 12AX7EH rør, alle med true bypass og stålchassis. Vurderer også en av rør-forsterkerne deres. Rett over 2000 kr for en helrørsforsterker i klasse A (eller AB) med 12AX7 og 6L6, som har tilsynelatende god clean (youtube-demo). Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Lurer på om jeg kanskje skal prøve meg på en av disse Biyangene jeg også. Det er jo klart at det hjelper lite med true bypass og solid konstruksjon om lyden er crap, men til den prisen er det i det minste verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Har forresten fått JCM800 nå. Boost-kanalen (gain/overdrive) er helt vill, utrolig brutal og "skitten" tone (kan få det mer rent også, men er slik jeg vil ha det), uten å være stygg. Har ikke fått prøvd overdrive, kjører for tiden gain på fullt.Clean-kanalen er overhode ikke clean om man kjører full gain på boost-kanalen. Den blir relativt rein om man fyrer opp master-volume og senker gain på den, men da må man spille lavt, og man kan ikke på samme tid ha det gøy på boost-kanalen. Den funker for meg som spiller black metal, men de som vil ha både clean og mye gain uten fikling må styre unna. Jeg kjøpte derimot ikke forsterkeren for clean-kanalen, og det bør heller ingen gjøre. Marshall 1922 kabinettet kan jeg ikke si så mye om. Er for trangt der det står nå til at jeg kunne "dømme det". En stund siden jeg har vært innom her, så det var gøy å finne denne! Kult du var fornøyd! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Angående E- bow og Sustainer- systemet til Fernandes. Det stemmer ikke helt at gitarsignalet sendes tilbake til gitaren med en Fernandes sustainer. Det er snakk om strøm, ja, men den er faktisk helt upåvirket av hvilken lyd gitaren lager, akkurat som E-bowen. Sustaineren funker på alle seks strengene samtidig, så man må passe på å dempe de strengene man ikke vil skal klinge. E- bowen funker på bare en og en streng. Jeg har både en E- bow og en sustainergitar, og hvis jeg skal velge, hadde jeg valgt sustaineren, uten tvil. En E- bow er ikke en ersatning for en sustainergitar, på langt nær. Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Moro måte å spele gitar. http://video.google.com/videoplay?docid=-1320800078757954893 Sånn vil jeg lære meg og spille gitar Lenke til kommentar
huf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Okay eg berre må, det her var litt drøyt. ^^Orange og P90 er syyyykt fett! LP Doublecut'en griner og hyler på kvar tone med Fralin P90s. Er det ein Rocker 30 elns eg ser? Skyt meg om eg tar feil... Korleis er lyden av JV'en gjennom den? (Hmm.. er det Fat 50's på den kanskje btw?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå