Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker på å bestille en gitar fra statene, men har nesten ingen verdens peiling på hvor jeg begynner hen. Butikken jeg har tenkt å bestille fra sender bare innen landets grenser, så jeg må ordne med et selskap som kan sende det over for meg (magnum.no). Er det noen som kan fortelle meg grovt sett hvordan jeg skal gå frem?

Jeg sitter med tanken om å kanskje starte egen tråd for dette, da dette ikke gjelder bare gitarer, men instrumenter generelt og det er sikkert flere som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Gjerne :)

Har aldri hørt om suzuki gitarer før... Lurer på hvordan merket ser ut på hodet på gitaren.

Men det høres jo ikke rart ut egentlig ut. Yamaha (påhengsmotorer) lager jo gitarer og basser (John Myung i Dream Theater har en Yamaha signaturbass.)

Digresjon: yamaha lager også keyboards, messingblåsere (og plenty andre typer instrumenter), elektronikk type tv/musikkanlegg/datagreier og motorsykler. Og for eksempel Husqvarna lager både motorsykler, symaskiner og skarpe våpen (har ihvertfall gjort det tidligere). Så at suzuki både produserer biler/kjøretøyer og musikkinstrumenter er fullt mulig. Da Nokia startet opp, produserte de dasspapir.

Jeg støtter forøvrig opp påstanden om at vibarm er unødvendig på en førstegangs-(eller deromkring)-gitar. Mange ferskinger (pluss/minus) finner det nok fancy, men etterhvert innser de at det så å si aldri brukes (selvsagt avhengig av spillestil, men for majoriteten sin del...)

Selv kjøpte jeg meg nylig gitar til flerfoldige tusen kroner. Uten tremolo.

Lenke til kommentar
Gjerne :)

Har aldri hørt om suzuki gitarer før... Lurer på hvordan merket ser ut på hodet på gitaren.

Men det høres jo ikke rart ut egentlig ut. Yamaha (påhengsmotorer) lager jo gitarer og basser (John Myung i Dream Theater har en Yamaha signaturbass.)

Digresjon: yamaha lager også keyboards, messingblåsere (og plenty andre typer instrumenter), elektronikk type tv/musikkanlegg/datagreier og motorsykler. Og for eksempel Husqvarna lager både motorsykler, symaskiner og skarpe våpen (har ihvertfall gjort det tidligere). Så at suzuki både produserer biler/kjøretøyer og musikkinstrumenter er fullt mulig. Da Nokia startet opp, produserte de dasspapir.

Jeg støtter forøvrig opp påstanden om at vibarm er unødvendig på en førstegangs-(eller deromkring)-gitar. Mange ferskinger (pluss/minus) finner det nok fancy, men etterhvert innser de at det så å si aldri brukes (selvsagt avhengig av spillestil, men for majoriteten sin del...)

Selv kjøpte jeg meg nylig gitar til flerfoldige tusen kroner. Uten tremolo.

Nå er det vel slik at suzuki (motor corp.) ikke lager eller har lagt gitarer, slik som yamaha produserer ulike instrumenter. Suzuki er et vanlig etternavn i Japan og det er nok et uavhengig firma som står bak den gitaren.. tror jeg :)

Lenke til kommentar
Har du sjekket eBay? Er lite de ikke har der, og det er som oftest billigere å få det sendt direkte enn å bruke en "mellommann".

Gitaren er nokså ny, så det tar sikkert litt tid før den dukker opp her, men jeg skal holde øyene oppe. Jeg forestiller meg at det blir ikke så mye i frakt hvis jeg benytter meg av magnum.no, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Ok. Men hvis du ikke har bruk for floyd er vel 321'en bra den.

Hvordan musikk spiller du?

Jeg spiller egentlig musikk i samme sjanger som Metallica. Så det blir for det meste spilt: Hard Rock, Metall og sanger med clean sound. Ikke noe Blues eller "telecaster-musikk" i denne gården...

Det siste var en spøk for de av dere som liker Telecaster..... :tease:

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

EMG meg her og EMG meg der :rofl: Det kan virke som om mange tror EMG vil gjøre underverket på spillingen sin. (Ikke spesielt myntet på deg kjekssmulen)

----

Hvilken forsterker er det du har, kjekssmulen, siden du føler pickupene er det neste som trenger oppgradering?

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...