Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

bøy (dra opp) 2'rn på førsten også null også 2 under?

 

 

er litt lettere å bøye på høyere bånd, prøv og spill:

----------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------

-10b-8--------------------------------------------------------

---------10----8-10--------------------------------------------

----------------------------------------------------------

--------------8--------------------------------------------

 

b= bend | ta og dra fingeren opp også ned til du kjenner igjen lyden som er på sangen.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett program som heter Guitar Pro kan du laste ned tabs i en spesiel fil format til det prgrammet hvor du kan spille av tab'n (programmet leser tab'n og spiller midi toner ut av det (ringetone lyder) kjekk måte til å følge med, finne spesielle riff du er ute etter. Den viser deg også hvilken tone den er på mens den spiller av så fin måte å se åssen det spilles når du kan høre samtidig, du kan også få det til å gå saktere også heller trene deg opp. Det er ikke gratis men du ha en prøve periode. Fins selfølgelig ulovelige cracks her og der, opp til deg om du er en banditt :p

 

Screenshot:

shotmain.jpg

 

Kan virke litt avansert og stressende i førsten, men det er så mye tullball der for de som lager de filene osv. Men

Guitar Pro:

http://www.guitar-pro.com

 

Filer:

http://mysongbook.com/

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Hvilket program er egentlig *best* av Power Tab Editor og Guitar Pro?

 

Jeg har selv Power Tab Editor og er svært fornøyt med det. Et must for gitarister og bassister, og GRATIS!

 

SCREENSHOT:

powertabeditor.gif

 

Jeg ser at Guitar Pro ikke er gratis derimot. Er forskjellen stor mellom programmene, og hva er begrensningene i demo-versjonen?

 

Edit: La like gjerne med et screenshot av PTE.

Endret av Flanger
Lenke til kommentar

Guitar Pro er best! har enkel hastighets stiller på avspiling og hastighets trener ( spille takt 4-6 i tempo 100 også gradvis opp til 180 som er den orginale farten f.eks.) Ingen begrensninger i demo'n (som jeg vet om) bare at du ikke får brukt det etter prøve tiden. astalavista.box.sk skjuler masse ulovelige key gens :) Brukte powertabs selv før, og var skeptisk til guitar pro pga det så så overdrevent ut, men når man finner fram til det man trenger så er det mye lettere og finere syns jeg :)

Lenke til kommentar
Guitar Pro er best! har enkel hastighets stiller på avspiling og hastighets trener ( spille takt 4-6 i tempo 100 også gradvis opp til 180 som er den orginale farten f.eks.) Ingen begrensninger i demo'n (som jeg vet om) bare at du ikke får brukt det etter prøve tiden. astalavista.box.sk skjuler masse ulovelige key gens :) Brukte powertabs selv før, og var skeptisk til guitar pro pga det så så overdrevent ut, men når man finner fram til det man trenger så er det mye lettere og finere syns jeg :)

Og du finner like mange sanger?

Lenke til kommentar

Personling vil jeg gå for PowerTab! Jeg regner mitt liv som; Før og etter PowerTab! :p ..har også vært borti GuitarPro, men PowerTab var/er den som tiltaler meg mest! :love:

 

EDIT: Og hvorfor oppdaget ikke jeg ikke guitarbt.com før enn for noen måneder siden! Tenk om jeg hadde oppdaget den siden for 13 år siden!! :angry:

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Rockeband bruker ikke bare el-gitar fordi man kan vrenge på lyden.

 

Nylonstrenger gir IKKE denne vrengte lyden du prater om, what so ever.

nei, jeg mente ikke at rockeband bruker det bare fordi man kan vrenge lyden... men kom ikke på noe mer i farta, LOL...

 

og JO, det går an å vrenge lyden på nylongitar!!! jeg gjør det hele tiden! du beveger fingeren som holder strengen opp mot høyere bånd/lavere bånd, eller du kan bevege, f.eks., hvis du holder på 5.estrengen så skyver du den ned mot f.eks. 4.estrengen eller opp mot 6.estrengen... du kan også spille av en streng, og så plutselig trykke ned eller slippe fingeren på et eller annet bånd :p

 

(dette er litt enklere men den vib-armen som du kalte den, men det går an å gjøre på alle gitarer... jeg synes bare at det er best lyd i nylon når man gjør det)

Lenke til kommentar

og JO, det går an å vrenge lyden på nylongitar!!! jeg gjør det hele tiden! du beveger fingeren som holder strengen opp mot høyere bånd/lavere bånd, eller du kan bevege, f.eks., hvis du holder på 5.estrengen så skyver du den ned mot f.eks. 4.estrengen eller opp mot 6.estrengen... du kan også spille av en streng, og så plutselig trykke ned eller slippe fingeren på et eller annet bånd :p

 

(dette er litt enklere men den vib-armen som du kalte den, men det går an å gjøre på alle gitarer... jeg synes bare at det er best lyd i nylon når man gjør det)

ååå du mener å bøye lyden! å vrenge den er å ta fra clean til overdrive.

Lenke til kommentar
og JO, det går an å vrenge lyden på nylongitar!!! jeg gjør det hele tiden! du beveger fingeren som holder strengen opp mot høyere bånd/lavere bånd, eller du kan bevege, f.eks., hvis du holder på 5.estrengen så skyver du den ned mot f.eks. 4.estrengen eller opp mot 6.estrengen... du kan også spille av en streng, og så plutselig trykke ned eller slippe fingeren på et eller annet bånd :p

Her var det en del ugler i mosen når det gjelder uttrykk tror jeg. Du mener man får vreng på lyden ved å bende en streng?

 

Ja, klart det går an å bende på alle type gitarer, men med akustisk gitar (nylon eller stål) vil du neppe være i nærheten av den "bende-fleksibiliteten" du har på en el-gitar.

 

PS: Tror neppe du trenger å forklare folk her hvordan man bender en streng :p Eller hvordan pull-off / hammer-on utføres for den saks skyld..

 

Til skate4life: Ja, det er greit å si at de burde gi ut programmet gratis, men så lenge de ser markedet er villig til å betale for det tror jeg de vil fortsette med det ;)

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...