Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Btw. vil nye pickups til Tele'n. Noen som passer til alt fra seig 70-talls til nyere saker som The Killers ol. Tips?

Skal eg berre svare, eller vil nokon andre gjette seg fram til kva svaret hadde blitt? ^^

Gjetter Fralins :green:

Prøvde en Tele med high output-versjonene, var pervers lyd :wee:

Lenke til kommentar

Lindy Fralin med hotplate sjølvsagt. ;D

Eller hvis du vil ha årntli råkketrøkk i stolposisjon, så sjå på eBay etter den -gamle- versjonen av Seymour Duncan Little '59 humbucker (i singlecoil-størreslse). Dei er lette å sjå forskjell på: den gamle har åpen spole, men den nye har heildekkande plastchassi.

Edit: 2 poeng til edge.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Tenkte å ta med gitaren på flyet til helgen. Det er snakk om en gammel Fender strat som har sett bedre dager, pakket i en hardcase som også har sett bedre dager. Gitaren er ikke allverden å skryte av, men jeg liker den og den er grei å spille på. Hørte at det er mulig å betale et lite tillegg for å få stuerne til å behandle bagasjen forsiktig, noen som vet om dette stemmer, og evt hvor mye man da betaler? Andre tips/erfaringer på området?

Lenke til kommentar

Stuerne ser jo aldri de pengene, de har så vidt jeg vet fast lønn, så hvorfor skulle de bry seg?

Jeg har sendt flere gitarer i bagasjen uten problemer. (Bank i bordet.) Pakk headstock inn i en genser eller noe for å beskytte den, og gjerne det samme med andre steder der gitaren kan bevege seg. Rist litt på kassen etterpå for å høre at ikke noe beveger seg inn i den. Og fest gjerne stropper eller hyssing rundt, så den ikke åpner seg ved et uhell.

Ellers kan du ta sjansen på å ta den med deg inn på flyet, Er du heldig har de et frakkeskap der du får lov å sette den. Hvis ikke går den i bagasjen uansett.

Geir :)

Lenke til kommentar
Tenkte å ta med gitaren på flyet til helgen. Det er snakk om en gammel Fender strat som har sett bedre dager, pakket i en hardcase som også har sett bedre dager.

Har du tilgang til en gig-bag så bruk det i steden. Jeg har aldri fått trøbbel med å ta med gitarer og basser om bord som håndbagasje når de er i gig-bag (jeg har flydd mye med instrumenter). Jeg har aldri fått lov å ta de med inn om de er i hardcase og derfor bruker jeg aldri det lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...