KimNK Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tviler på at du trenger en RMC-pedal til en Cube. Skal ganske høyt opp i forsterkerklassene for å høre forskjell på en RMC og en Boss til halve prisen. Selv ser jeg på Dunlop Crybaby Skal med pappa til London i sommer, så det blir nok endel shopping på Denmark Street Tja, RMC er ikkje mykje dyrare enn dei fleste andre. Fra 2100,- til 2700,- ca. Ein god wah har du lenger enn ein Cube. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei!Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800? Høres ut som et artig prosjekt. Har lagd et par forsterkere (dog ikke gitarforsterkere), og en fuzz-boks.. Hvis jeg får tid, så kanskje jeg kan lage en JCM-800 kopi, evt en Mesa (Dual rectifier f.eks), og så muligens slenge opp en arbeidslogg. Tviler egentlig på at det blir noe av, men vi får nå se Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Da fikk jeg endelig tatt noen bilder av gitaren! (Jeg har ganske ustødige hender, og jeg er svært dårlig til å ta bilder ) Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hørt om makromodus? Fet gitar, men prøv å ta bilder ute i sola Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva skal jeg stille på hvis strengen tar nedi båndene når jeg spiller? (Skurre lyd) Har en Hagstrøm LP. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 NYDELIG gitar flaringo! håper den var som forventet ^^ og jeg ser at du hadde samme første-gitar som meg elkjøp gitar ftl Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 egde: Makromodus? Kanskje jeg tar noen andre en annen dag. Vil helst ikke ut med den før jeg får kjøpt et stativ jeg kan ha den på. Valkyria: Den var som forventet ja! Kjempegitar! Elkjøp gitaren er faktisk ikke min. Den er bror sin, men jeg har hatt den de siste månedene for å ha noe å spille på mens jeg lette etter gitarer. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei!Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800? Takker for linken! Ut fra delelista ser det ut til at en 2204 på 100 Watt skal være mulig å bygge for maks 3500-4000. Dette er ett røft overslag der jeg har tatt i så jeg er sikker, men jeg har ikke regnet med eventuelle kostnader til bygging av kabinett og evt. produksjon av printkort hvis du vil ha det gjort proft. Forøvrig skal jeg definitivt bygge en av disse selv med tid og stunder PS. husk at rørforsterkere opererer med svært høye spenninger internt i kretsen for å forspenne rørene, for 2204 (og sannsynligvis de fleste andre forsterkere basert på EL34-rør) er det faktisk hele 480 Volt (!!!) ut fra effekttrafoene. Ikke begynn med rørforsterkere som ditt første elektronikk-prosjekt! "One flash, and you're ash!" er en velformulert advarsel hentet fra ESP-sidene... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det var litt av en forsterker! http://www.engadget.com/2008/02/12/video-t...io-controversy/ Lenke til kommentar
kalli Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det var litt av en forsterker! http://www.engadget.com/2008/02/12/video-t...io-controversy/ Wow! Det er vel ikke fake? Eller? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tøff lyd i alle fall! Btw. vil nye pickups til Tele'n. Noen som passer til alt fra seig 70-talls til nyere saker som The Killers ol. Tips? Rundt 1500-2000 kr er budsjettet. Hvor mye kan jeg dessuten få for de gamle EMG-ene? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Btw. vil nye pickups til Tele'n. Noen som passer til alt fra seig 70-talls til nyere saker som The Killers ol. Tips? Skal eg berre svare, eller vil nokon andre gjette seg fram til kva svaret hadde blitt? ^^ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Masse stoff om Tesla coil for de som synes det så spennende ut... Geir Lenke til kommentar
jealei Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei, nå var jeg riktig uheldig og greide og miste gitaren i bakken, tuppen på 3 veis switchen knakk av og halsen fikk en stygg sprekk, hva kan jeg gjøre for og fikse skaden? hvor mye vil det koste og sende den inn og få den fiksa? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Auch, den sprekken så stygg og dyr ut Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvilken gitar er det? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Klassiker. Er treverket knekt? Avknekt hals kostar alt frå 500-1000kr, alt etter kor komplisert bruddet er. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg mista gitaren med halsen først rett i bakken. Det gikk overraskende bra, kun stemmeskruen til D-strengen fikk en ørliten knekk på seg. Jeg tror hjertet mitt stoppet akkurat da gitaren falt ned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå