Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Tviler på at du trenger en RMC-pedal til en Cube. Skal ganske høyt opp i forsterkerklassene for å høre forskjell på en RMC og en Boss til halve prisen.

Selv ser jeg på Dunlop Crybaby :hmm: Skal med pappa til London i sommer, så det blir nok endel shopping på Denmark Street :love:

Tja, RMC er ikkje mykje dyrare enn dei fleste andre. Fra 2100,- til 2700,- ca. Ein god wah har du lenger enn ein Cube. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800?

Høres ut som et artig prosjekt. Har lagd et par forsterkere (dog ikke gitarforsterkere), og en fuzz-boks.. Hvis jeg får tid, så kanskje jeg kan lage en JCM-800 kopi, evt en Mesa (Dual rectifier f.eks), og så muligens slenge opp en arbeidslogg.

Tviler egentlig på at det blir noe av, men vi får nå se :)

Lenke til kommentar

egde: Makromodus? :p

Kanskje jeg tar noen andre en annen dag. Vil helst ikke ut med den før jeg får kjøpt et stativ jeg kan ha den på.

Valkyria: Den var som forventet ja! Kjempegitar! :D

Elkjøp gitaren er faktisk ikke min. Den er bror sin, men jeg har hatt den de siste månedene for å ha noe å spille på mens jeg lette etter gitarer.

Lenke til kommentar
Hei!

Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800?

Takker for linken!

Ut fra delelista ser det ut til at en 2204 på 100 Watt skal være mulig å bygge for maks 3500-4000. Dette er ett røft overslag der jeg har tatt i så jeg er sikker, men jeg har ikke regnet med eventuelle kostnader til bygging av kabinett og evt. produksjon av printkort hvis du vil ha det gjort proft.

Forøvrig skal jeg definitivt bygge en av disse selv med tid og stunder :)

PS. husk at rørforsterkere opererer med svært høye spenninger internt i kretsen for å forspenne rørene, for 2204 (og sannsynligvis de fleste andre forsterkere basert på EL34-rør) er det faktisk hele 480 Volt (!!!) ut fra effekttrafoene. Ikke begynn med rørforsterkere som ditt første elektronikk-prosjekt! "One flash, and you're ash!" er en velformulert advarsel hentet fra ESP-sidene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...