Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, greit, greit! Men må se om jeg finner batterier til kameraet.

 

EDIT:

 

Ah, den ja! Blå, right?

 

Hvordan er det å spille på 27 bånd?

 

Blå, ja! :D

 

Tja, kan ikke si jeg bruker de siste båndene så mye enda, men det blir i hvert fall lettere å nå det tjuefjerde båndet når jeg trenger det!

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Hei!

Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800?

 

Hvis du har en link til kretsskjemaet skal jeg prøve å finne ut, hørtes interessant ut!

Lenke til kommentar

Vil tippe det koster mer enn det smaker (tid=penger tatt i betraktning) når du skal lage en kopi selv. Ville heller satsa på å få tak i en noe gammel JCM800. Disse går for rundt 5000-7000 kr, kjøpte nettopp en fra 1987 selv.

Sjekk musikkweb, finn og gitarnorge, du finner nok en til slutt.

 

Om du derimot vil gjøre det på tross av dette, for moro skyld, vil jeg egentlig fraråde det uansett, om du ikke vet 100% hva du holder på med.

I tillegg til å være vanskelig er det livsfarlig, selv om det ikke er koblet til.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Hei!

Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800?

Ooh, masse feite kits rundtom. Lavwattarane rundt 18-20w let som ein million dollars.

 

Edit: Eit bra 18w-kit på marshall-sokkel ca $600-1000 inkludert masse moro og fustrasjon. =D

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Hei!

Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800?

Ooh, masse feite kits rundtom. Lavwattarane rundt 18-20w let som ein million dollars.

 

Edit: Eit bra 18w-kit på marshall-sokkel ca $600-1000 inkludert masse moro og fustrasjon. =D

 

Har du prøvd?

Lenke til kommentar
Edit: Noen som kan forklare hvorfor effektiv spilletid er oppgitt til under halvparten av den teoretiske for pickupene? (Men ikke for tonekontrollene?)

 

Edit2: Jeg sendte en epost til EMG og spurte. Skal poste forklaringen når den kommer (om jeg forstår noe av den da... ;) )

 

Geir :)

Har fått svar fra EMG. Tallene skal IKKE deles på 2. Verdiene de oppgir som typisk tar utgangspunkt it at du har to aktive pickuper i gitaren, det er ikke pr. pickup, derfor er timetallene bare halvparten av hva man skulle forvente. Har endret den opprinnelige posten tilsvarende.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe en wah pedal fra USA, da prisene er en del lavere der. Det jeg lurer på er: vil jeg få noen problemer med å koble ting sammen, med tanke på andre strømforsyninger, kabler osv? Har ikke noe særlig greie på dette, svar mottas med takk:) Mens vi er i gang: har en mexican strat og en cube 30X, hvilken pedal vil dere anbefale? Har hørt litt sammenligninger på youtube osv, og tror jeg liker vox sine.... har dere noen synspunkter på dette?

 

StarfighteR:)

Lenke til kommentar

Tviler på at du trenger en RMC-pedal til en Cube. Skal ganske høyt opp i forsterkerklassene for å høre forskjell på en RMC og en Boss til halve prisen.

 

Selv ser jeg på Dunlop Crybaby :hmm: Skal med pappa til London i sommer, så det blir nok endel shopping på Denmark Street :love:

Endret av edge
Lenke til kommentar

Som noen påpeker over så vil jeg også tro (bare basert på nokså mye tipping dette da) at du må ha litt dyrere forsterker enn en cube 30x for å høre markant forskjell, eller? Om noen kunne tatt seg bryet med å forklare en litt uvitende gitarist om orginale kretser, fulltone og dette hadde jeg vært veldig takknemlig.

 

Btw, ingen som vet om dette med forskjellige strømforsyninger, tilkoblinger og kabler?

 

Edit: hvor mye jeg vil bruke ja... fant en vox til 90$ i usa, som her koster 1600,-. har ikke noe konkret budsjett, men synes det må stå i forhold til at forsterkeren koster 2300,- :p men vil jo samtidig ha kvalitiet, vil absolutt ikke ende opp med noe som ikke duger.

 

 

Starfigter :cool:

Endret av Starfighter1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...