Strat90 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Da var gitaren min ankommet hus! Jeg er rett og slett storfornøyd! Skal se om jeg finner noen batterier til kameraet slik at jeg får tatt noen bilder senere! Pics or it didn't happen! Indeed! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Haha, greit, greit! Men må se om jeg finner batterier til kameraet. EDIT: Ah, den ja! Blå, right? Hvordan er det å spille på 27 bånd? Blå, ja! Tja, kan ikke si jeg bruker de siste båndene så mye enda, men det blir i hvert fall lettere å nå det tjuefjerde båndet når jeg trenger det! Endret 11. februar 2008 av Flaringo Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Egentlig.. Ikke post bilder. Jeg ender bare opp depressiv og engstelig over å se noe så fint. GAAH, gas -.- Når man ikke har kjøpt noe nytt gear på enda så lenge, blir det bare verre og verre ^^ Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei! Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei!Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800? Hvis du har en link til kretsskjemaet skal jeg prøve å finne ut, hørtes interessant ut! Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 http://www.drtube.com/marshall.htm#JCM800 Masse teigninger der. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Vil tippe det koster mer enn det smaker (tid=penger tatt i betraktning) når du skal lage en kopi selv. Ville heller satsa på å få tak i en noe gammel JCM800. Disse går for rundt 5000-7000 kr, kjøpte nettopp en fra 1987 selv. Sjekk musikkweb, finn og gitarnorge, du finner nok en til slutt. Om du derimot vil gjøre det på tross av dette, for moro skyld, vil jeg egentlig fraråde det uansett, om du ikke vet 100% hva du holder på med. I tillegg til å være vanskelig er det livsfarlig, selv om det ikke er koblet til. Endret 11. februar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Ville bare gjøre det for morro og erfaring. Endret 11. februar 2008 av LokarN Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 I tillegg til å være vanskelig er det livsfarlig, selv om det ikke er koblet til. ? Er det elektrisiteten du tenkjer på? Berre å halde fingra av fatet det, vel. Kjem langt med sunn fornuft og ein kompis som har litt peiling. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hei!Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800? Ooh, masse feite kits rundtom. Lavwattarane rundt 18-20w let som ein million dollars. Edit: Eit bra 18w-kit på marshall-sokkel ca $600-1000 inkludert masse moro og fustrasjon. =D Endret 11. februar 2008 av KimNK Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei!Etter å ha sett litt rundt på Youtube av folk med DIY Marshall forsterkere, så blei jeg litt gira på om kanskje jeg kunne fått til noe sånt. Har noen en ide om hva det kommer til å koste å f.eks bygge en Marshall JCM-800? Ooh, masse feite kits rundtom. Lavwattarane rundt 18-20w let som ein million dollars. Edit: Eit bra 18w-kit på marshall-sokkel ca $600-1000 inkludert masse moro og fustrasjon. =D Har du prøvd? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ikkje sjølv, men kjenner folk som har bygd. Skal seiast at det krevst grunnleggjande kunnskap om elektronikk og kanskje litt til. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ikkje sjølv, men kjenner folk som har bygd. Skal seiast at det krevst grunnleggjande kunnskap om elektronikk og kanskje litt til. Aha. Tenkte du hadde prøvd noe av dette selv, siden du hevder at det låter som en million dollars. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Og det gjer det. Hugsar ikkje kva respektive kit heitte akkurat no, men skal klare å finne det ut. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Edit: Noen som kan forklare hvorfor effektiv spilletid er oppgitt til under halvparten av den teoretiske for pickupene? (Men ikke for tonekontrollene?) Edit2: Jeg sendte en epost til EMG og spurte. Skal poste forklaringen når den kommer (om jeg forstår noe av den da... ) Geir Har fått svar fra EMG. Tallene skal IKKE deles på 2. Verdiene de oppgir som typisk tar utgangspunkt it at du har to aktive pickuper i gitaren, det er ikke pr. pickup, derfor er timetallene bare halvparten av hva man skulle forvente. Har endret den opprinnelige posten tilsvarende. Geir Lenke til kommentar
Starfighter1234 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Lurer på å kjøpe en wah pedal fra USA, da prisene er en del lavere der. Det jeg lurer på er: vil jeg få noen problemer med å koble ting sammen, med tanke på andre strømforsyninger, kabler osv? Har ikke noe særlig greie på dette, svar mottas med takk:) Mens vi er i gang: har en mexican strat og en cube 30X, hvilken pedal vil dere anbefale? Har hørt litt sammenligninger på youtube osv, og tror jeg liker vox sine.... har dere noen synspunkter på dette? StarfighteR:) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kor mykje vil du bruke? Vox lagar ikkje originale kretsar lenger, men det fins ein del håndlagde pedalar som er laga etter dei tidlege Vox'ane. Vil anbefale deg å legge på pittelittegrann og gå for ein slik. Fulltone og RMC er av det grommaste du får. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eg og har lyst til å bestille pedal frå USA - ein Boss Dynamic Wah. Spør samme spørsmål som Starfighter. Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Tviler på at du trenger en RMC-pedal til en Cube. Skal ganske høyt opp i forsterkerklassene for å høre forskjell på en RMC og en Boss til halve prisen. Selv ser jeg på Dunlop Crybaby Skal med pappa til London i sommer, så det blir nok endel shopping på Denmark Street Endret 12. februar 2008 av edge Lenke til kommentar
Starfighter1234 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Som noen påpeker over så vil jeg også tro (bare basert på nokså mye tipping dette da) at du må ha litt dyrere forsterker enn en cube 30x for å høre markant forskjell, eller? Om noen kunne tatt seg bryet med å forklare en litt uvitende gitarist om orginale kretser, fulltone og dette hadde jeg vært veldig takknemlig. Btw, ingen som vet om dette med forskjellige strømforsyninger, tilkoblinger og kabler? Edit: hvor mye jeg vil bruke ja... fant en vox til 90$ i usa, som her koster 1600,-. har ikke noe konkret budsjett, men synes det må stå i forhold til at forsterkeren koster 2300,- men vil jo samtidig ha kvalitiet, vil absolutt ikke ende opp med noe som ikke duger. Starfigter Endret 12. februar 2008 av Starfighter1234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå