Strat90 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hva slags treverk er det der CF? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hvis mine gamle grå ikke svikter meg helt, er det ask. Begynte på det prosjektet der for mange år siden, og har montert gitar av det, og plukket det fra hverandre flere ganger. Har selv skjært ut kroppen fra en gedigen askeplanke jeg fant under et sagbruk en gang i tiden. Den var rundt 15 cm tykk, og ferdig "krummet" før jeg begynte. Tipper treet er rundt 100 år gammelt. Nå er det på vei til å bli gitar igjen, med et par gamle Dimarzio- pickups, ny hals, Sperzel locking tuners og litt annet småsnask. Endret 7. februar 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
edge Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Hvis noen er intressert så vet jeg hvor de kan få en ESP Truckster til 7k PM me. EDIT- Is this illegal? Endret 7. februar 2008 av edge Lenke til kommentar
Innos Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Har sett den selv, det er vel drøyt billig? Hadde det ikke vært for at det er en ufattelig stygg Jame Hetfield-signatur, og at jeg nettopp har kjøpt meg gitar med EMG, hadde jeg nok slått til. Lenke til kommentar
edge Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Irriterer meg at kontrollerende foreldre skal hindre meg. Hadde vært så evig mye bedre med en ESP istedet for å kjøpe EMGs til squieren min Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvis noen er intressert så vet jeg hvor de kan få en ESP Truckster til 7k PM me. EDIT- Is this illegal? Med mindre det er DU som selger, så ville jeg godt likt å sett det med mine egne øyne! Det er meget billig! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 en skal vel strengt tatt ikke annonsere på et forum, enn om det er en selv som selger eller en kamerat... Lenke til kommentar
edge Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 en skal vel strengt tatt ikke annonsere på et forum, enn om det er en selv som selger eller en kamerat... Er igrunn bare fordi jeg ikke vil at et så genialt tilbud skal utnyttes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ka meiningar har de om Jackson Soloist-serien? Ingen som har noko peiling rundt desse gitarane? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 en skal vel strengt tatt ikke annonsere på et forum, enn om det er en selv som selger eller en kamerat... Er igrunn bare fordi jeg ikke vil at et så genialt tilbud skal utnyttes Tror det er lovelig! Vi poster jo stadig eBay artikler og linker fra mario osv.. Cocho.. Jeg har aldri spilt en Jackson jeg har likt, så jeg vil ikke svare ^^ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det er fullt lov å poste gode tilbud her i tråden, så lenge man ikke står som selger eller på annen måte har økonomiske interesser i det. Og det er fullt lov å poste spørsmål on hvor man får tak i ting så lenge ikke forumet brukes til kjøp og salg. Lov: "Det er en fyr som har en Les Paul Custom på eBay nå til bare 1200 dollar!" "Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en billig Les Paul?" (Men det er ikke lov å svare i forumet om man har en til salgs. Ta det på PM. Se nedenfor.) "Jeg handler hos Hagstrøm/Marios/Imerslund og synes de er landets beste gitarbutikk." Ikke lov: "Jeg har min Les Paul til salgs på eBay nå for bare 1500 dollar. Kjøp den da vel!" "Er det noen som har en billig Les Paul til salgs, så send meg en PM." "Gå til Imerslund og si at jeg sendte deg, for da får jeg provisjon..." "Kom til oss på Marios så ordner vi deg en god deal." Husk også at forumets retningslinjer gjelder for PM også der det er relevant. Vi kan (og vil) selvsagt ikke nekte folk å diskutere kjøp og salg på PM hvis begge parter ønsker det, men PM skal ikke brukes til ubedt reklame eller tigging. En enkelt PM som sier "Jeg ser du ønsker en billig Les Paul, jeg har en. Send meg en PM tilbake om du er interessert..." er dog innenfor reglene så lenge du selv er aktiv bruker her. Som alltid, er dere i tvil så spør oss først, og post etterpå. Geir Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Fikk meg ny gitar med EMG-mikker i forgårs, og jeg lurer på om noen her vet sånn ca hvor lenge batteriet holder før det må skiftes? Og om det er slik at batteriet tappes så lenge kabelen står i (regner med det er slik, så jeg har dratt ut kabelen når jeg ikke har spilt, er vant til å la den stå i når jeg skrur av)? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Batteriet tappes når kabelen står i ja. Hvor lang tid det tar før batteriet slutter vet jeg ikke Kjøp 2 ladbare, en lader, så er du i boks^^ Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 går pickupsene på batteri?!?! trodde de fikk strøm fra forsterkeren jeg Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Bare de aktive, slik som EMG 81 for eksempel. "Vanlige" pickups er passive, og får vel strøm fra forsterkeren antar jeg. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nei. Pickupene får indusert spenning fra strengene som rører seg. Disse signalene fyker videre inn til forsterkeren der ørsmå signalene blir, utrolig nok, forsterket. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hvordan er det med EMG HZ-H4 ? er de active eller passive? og hva er fordelen med active pickups? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 HZ-H4 er vel passive? Fordelene med aktive får du spørre noen andre om. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nei. Pickupene får indusert spenning fra strengene som rører seg. Disse signalene fyker videre inn til forsterkeren der ørsmå signalene blir, utrolig nok, forsterket. Ah, naturligvis! Da klarnet det litt for meg ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå