Konnis Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Frette ut? Det vil si? Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Frette ut? Det vil si? Mulig jeg bommer, men gjetter at det er å dra strengen utenfor fretboardet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, ofte når du bendar høgt kan du oppleve at strengen tek borti eit av bånda over og mistar tonen. Det er "å frette ut". Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, ofte når du bendar høgt kan du oppleve at strengen tek borti eit av bånda over og mistar tonen. Det er "å frette ut". Kake for godt forsøk? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal garantert kjøpe en 90-talls Strat som neste elgitar Min neste skal nok bli en Squier Stratocaster JV. Gjerne hvit. Nam! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Min neste skal nok bli en Squier Stratocaster JV. Gjerne hvit. Nam! Hihihi. Endret 6. februar 2008 av KimNK Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Min neste blir som jeg postet i Les Paul-tråden: Gibson Les Paul Standard Faded: Tobacco Burst. Herregud den er deilig Endret 6. februar 2008 av Martin.F Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Min neste blir som jeg postet i Les Paul-tråden: Gibson Les Paul Standard Faded: Tobacco Burst. Herregud den er deilig Rimelig er den óg! Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Ikke egentlig.. nå vet ikke jeg hva du mener med rimelig riktignok, men.. dette er vel mer drømmegitaren min Endret 6. februar 2008 av Martin.F Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Fant ein Standard Faded brukt for 6000,- ein gong i fjor. Angrar smått på at eg ikkje var kjappare ute på den. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Min neste skal nok bli en Squier Stratocaster JV. Gjerne hvit. Nam! Hihihi. Kom igjen. Bare post bilder. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 For 3 uker siden var det en kar som hadde lagt ut en Tokai stratocaster med Floyd Rose og EMG'er for 1800kr!! Han visste trolig ikke hva han solgte Ringte han kort tid etter at annonsen hadde blitt lagt ut. Men gitaren hadde blitt solgt med en gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Fant denne i en annen tråd her: Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett. Jeg er i humør til å utfordre etablerte "sannheter" for tiden, så jeg tar en sjans på denne også. Hvorfor skulle en gitar der tre er presset direkte mot tre gi dårligere sustain enn en der det er et lag med lim mellom dem...? Jeg vet mange sier det, men ingen sier hvorfor. Noen som vil forsvare teorien, eventuelt noen som vil agere mythbuster? Geir Var jeg som sa det, men aner ikke hvorfor det er sånn. Var bare noen som sa det til meg da jeg tenkte på å kjøpe en. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Fant denne i en annen tråd her: Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett. Jeg er i humør til å utfordre etablerte "sannheter" for tiden, så jeg tar en sjans på denne også. Hvorfor skulle en gitar der tre er presset direkte mot tre gi dårligere sustain enn en der det er et lag med lim mellom dem...? Jeg vet mange sier det, men ingen sier hvorfor. Noen som vil forsvare teorien, eventuelt noen som vil agere mythbuster? Geir Var jeg som sa det, men aner ikke hvorfor det er sånn. Var bare noen som sa det til meg da jeg tenkte på å kjøpe en. Dette er jo ingen ny diskusjon. Her er ihvertfall en som har forsket en smule på saken, og han viser til at det kan se ut som om det faktisk er bolt-on-konseptet som gir best sustain (i gitte test-situasjoner). Han konkluderer allikevel mer eller mindre med at det ikke er noen signifikant forskjell i sustain mellom setneck, neckthrough og bolt-on. http://liutaiomottola.com/myth/neckJointSustain.htm Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 For 3 uker siden var det en kar som hadde lagt ut en Tokai stratocaster med Floyd Rose og EMG'er for 1800kr!! Han visste trolig ikke hva han solgte Ringte han kort tid etter at annonsen hadde blitt lagt ut. Men gitaren hadde blitt solgt med en gang Hah, for ein gjøk. Med FR og EMG er den verdt maks 800,- ^^ Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Min neste blir som jeg postet i Les Paul-tråden: Gibson Les Paul Standard Faded: Tobacco Burst. Herregud den er deilig Jeg har en Les Paul standard faded tobacco burst. Kan poste bilder hvis dere vill se? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Min neste blir som jeg postet i Les Paul-tråden: Gibson Les Paul Standard Faded: Tobacco Burst. Herregud den er deilig Jeg har en Les Paul standard faded tobacco burst. Kan poste bilder hvis dere vill se? Pics or it didn't happen. Endret 7. februar 2008 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Okei, kommer noen bilder senere i dag Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Jeg har en Les Paul standard faded tobacco burst. Kan poste bilder hvis dere vill se? Pics or it didn't happen. Når han heter "GibsonLesPaul" skulle man vel nesten tro at han faktisk hadde en! Men for all del, post bilder! Endret 7. februar 2008 av Martin.F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå