Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For 3 uker siden var det en kar som hadde lagt ut en Tokai stratocaster med Floyd Rose og EMG'er for 1800kr!! Han visste trolig ikke hva han solgte :p Ringte han kort tid etter at annonsen hadde blitt lagt ut. Men gitaren hadde blitt solgt med en gang

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Fant denne i en annen tråd her:

Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)

Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett.

Jeg er i humør til å utfordre etablerte "sannheter" for tiden, så jeg tar en sjans på denne også. Hvorfor skulle en gitar der tre er presset direkte mot tre gi dårligere sustain enn en der det er et lag med lim mellom dem...?

Jeg vet mange sier det, men ingen sier hvorfor. Noen som vil forsvare teorien, eventuelt noen som vil agere mythbuster?

Geir :)

Var jeg som sa det, men aner ikke hvorfor det er sånn.

:blush:

Var bare noen som sa det til meg da jeg tenkte på å kjøpe en.

Lenke til kommentar
Fant denne i en annen tråd her:

Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)

Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett.

Jeg er i humør til å utfordre etablerte "sannheter" for tiden, så jeg tar en sjans på denne også. Hvorfor skulle en gitar der tre er presset direkte mot tre gi dårligere sustain enn en der det er et lag med lim mellom dem...?

Jeg vet mange sier det, men ingen sier hvorfor. Noen som vil forsvare teorien, eventuelt noen som vil agere mythbuster?

Geir :)

Var jeg som sa det, men aner ikke hvorfor det er sånn.

:blush:

Var bare noen som sa det til meg da jeg tenkte på å kjøpe en.

Dette er jo ingen ny diskusjon. Her er ihvertfall en som har forsket en smule på saken, og han viser til at det kan se ut som om det faktisk er bolt-on-konseptet som gir best sustain (i gitte test-situasjoner).

Han konkluderer allikevel mer eller mindre med at det ikke er noen signifikant forskjell i sustain mellom setneck, neckthrough og bolt-on.

http://liutaiomottola.com/myth/neckJointSustain.htm

Lenke til kommentar
For 3 uker siden var det en kar som hadde lagt ut en Tokai stratocaster med Floyd Rose og EMG'er for 1800kr!! Han visste trolig ikke hva han solgte :p Ringte han kort tid etter at annonsen hadde blitt lagt ut. Men gitaren hadde blitt solgt med en gang

Hah, for ein gjøk. Med FR og EMG er den verdt maks 800,- ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Min neste blir som jeg postet i Les Paul-tråden:

Gibson Les Paul Standard Faded: Tobacco Burst.

Herregud den er deilig :love:

lps_faded_tobacco.jpg

Jeg har en Les Paul standard faded tobacco burst.

Kan poste bilder hvis dere vill se? :)

Pics or it didn't happen.

:p

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar

Jeg har en Les Paul standard faded tobacco burst.

Kan poste bilder hvis dere vill se? :)

Pics or it didn't happen.

:p

Når han heter "GibsonLesPaul" skulle man vel nesten tro at han faktisk hadde en! :p

Men for all del, post bilder! :D

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...