Strat90 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Gitaren, foruten headstock synes jeg er veldig kul! Jeg tror jeg ville klart meg med en vanlig headstock, tho' ^^ hvorfor lages slike instrumenter egentlig? Gibson Custom shop Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Fant denne i en annen tråd her: Les Paul 100 blir av mange regnet som en uekte Les Paul fordi den har bolt-on-hals, og ikke limt.(?)Dette gir annen lyd og dårligere substain (tonen forsvinner fortere), hvis jeg husker rett. Jeg er i humør til å utfordre etablerte "sannheter" for tiden, så jeg tar en sjans på denne også. Hvorfor skulle en gitar der tre er presset direkte mot tre gi dårligere sustain enn en der det er et lag med lim mellom dem...? Jeg vet mange sier det, men ingen sier hvorfor. Noen som vil forsvare teorien, eventuelt noen som vil agere mythbuster? Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kva seier forumet om Jacksons Soloist-serie? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når vi er inne på sustain, er det noe forskjell i sustain på stoler som går gjennom kroppen og stoler som ikke gjør det? Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når vi er inne på sustain, er det noe forskjell i sustain på stoler som går gjennom kroppen og stoler som ikke gjør det? Ja, det ville jeg tro. Mer overflate for lydbølgene og plante seg i Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når vi er inne på sustain, er det noe forskjell i sustain på stoler som går gjennom kroppen og stoler som ikke gjør det? Ja, det ville jeg tro. Mer overflate for lydbølgene og plante seg i Har også den teorien at jo mer krimskrams det er (f.eks fjærer) i brua, jo mer vinglete blir det og, og det resulterer i at tonen ikke har den samme jevne tonen som en gitar hvor det hardtail/tune o matic. Da blir bølgelengdene ikke like harmoniske, og tonen varer ikke like lenge. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når vi er inne på sustain, er det noe forskjell i sustain på stoler som går gjennom kroppen og stoler som ikke gjør det? Ja, det ville jeg tro. Mer overflate for lydbølgene og plante seg i Har også den teorien at jo mer krimskrams det er (f.eks fjærer) i brua, jo mer vinglete blir det og, og det resulterer i at tonen ikke har den samme jevne tonen som en gitar hvor det hardtail/tune o matic. Da blir bølgelengdene ikke like harmoniske, og tonen varer ikke like lenge. Jepp! Floyd'en på min strat er festet kun to steder til gitarkroppen. For meg virker det helt logisk at en gitar med tonepros vil få mer sustain Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal garantert kjøpe en 90-talls Strat som neste elgitar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kva syns forumet om Jacksons Soloist-serie? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når vi er inne på sustain, er det noe forskjell i sustain på stoler som går gjennom kroppen og stoler som ikke gjør det? Har gitarer med flere forskjellige stoltyper, alt fra Floyd, Wilkinson, via tune- omatic til gjennom kroppen- innfesting. Jeg har ikke grunnlag for å si at den ene stoltypen gir lenger sustain enn den andre. Det jeg derimot har erfaring med, er at stoler med mye masse gir lenger sustain enn en liten, lett stol. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg er i humør til å utfordre etablerte "sannheter" for tiden, så jeg tar en sjans på denne også. Hvorfor skulle en gitar der tre er presset direkte mot tre gi dårligere sustain enn en der det er et lag med lim mellom dem...? Jeg vet mange sier det, men ingen sier hvorfor. Noen som vil forsvare teorien, eventuelt noen som vil agere mythbuster? Geir Lengre tenon kan vere ein grunn utover sjølve limen. Uansett er mykje av basen rundt heile Gibson-greia limte halsar, bolt-on var først og fremst Fender sin ting. IMO er ein LP utan set neck ingen LP lenger. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har sett på de siste sidene at Edwards er blitt diskutert. Edwards regnes ikke for å være like bra som en i standardserien til ESP, derimot er den bedre enn LTD-deluxe og Grassroots. Det er ihvertfall slik "vi på ESP-forumet" setter de opp mot hverandre Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Da var Randall T2'en i hus. Kjøpte med ett MTS-serie kabinett [R412NXT] Er godt fornøyd med den, venter bare på KH3'en nuh. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Vakker vegg det der du Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Er Line6 Spider III 75w like dårlig som enkelte skal ha det til, eller duger den til Metallica O.L? Bumpetibump Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Bumpetibump Den funker vel til mangt og meget, men jeg liker IKKE lyden den gir fra seg. For kunstig. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Sikkert et tåpelig spørsmål, men er det lettest å bende med lav strengehøyde eller høy? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har vel meir med tension å gjere enn strengehøgde, men lave strengar har lettare for å frette ut. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) D'OH! Endret 6. februar 2008 av Nordfonn Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Bumpetibump Den funker vel til mangt og meget, men jeg liker IKKE lyden den gir fra seg. For kunstig. Helt enig, for meg høres det ut som lyden blir..ja..plastikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå