Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Det stemmer. 112 har 1x12 og 212 har 2x12, navnet sier det meste :p

212 har også Presence og Resonance, noe 112 ikke har. Samtidig har 112 en bryter (bakpå) som 212 ikke har, husker ikke helt hva den heter for no.

Men jeg lurer på en liten ting... Jeg kommer nok til å gå inn til innkjøp av en delaypedal (Boss DD-3?) og muligens en Electroharmonix Metal Muff.

Da vil jeg ha følgende effekter: Boss DS1, Crybaby GCB-95, Metal Muff, og Boss DD-3. Hva er egentlig den billigste måten å få alle disse til å gå på adapter? Blir så mye styr med så mange batterier... Går det an å kjøpe en strømforsyning som kan levere strøm til alle disse forskjellge pedalene, som ikke koster skjorta? (Helst et par hundre kroner)

Du får en T-Rex Fueltank Jr. med 5 outputs til 790,- på vintagegitar, med kabler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne kan være et billig alternativ til mer fancy (og dyrere) strømforsyninger, om den passer det du skal bruke den til da. Finner liste over hvilke pedaler den fungere sammen med her.

Skal ha meg en slik selv om jeg noen gang trenger flere enn én pedal, om den passer de jeg skal bruke den sammen med såklart.

Lenke til kommentar

Hva legger du da i billige strømforsyninger?

Kan du anbefale noen som er billigere enn T-Rex fuel tank Jr?

Og funker strømforsyninger slik som Fuel Tank automatisk? Pedaler krever jo forskjellig mA styrke osv, regulerer slike strømforsyninger det automatisk?

Mulig det var et teit spørsmål. :whistle:

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

For å få best mulig resultat skal du helst ha original, eller en skikkelig strøforsyning, ja. En slik en vil jeg derimot tro er helt kurant, tviler på at du får noe problemer med den.

At billige strømforsynger kan ødelegge pedalene stemmer vel også, men i de aller aller fleste tilfeller er det nok fordi det også er FEIL strømforsyning.

Den selgeren ser ut til å kun selge forskjellige varianter av denne strømforsyningen, og et adapter, og han har jo tross alt 99,9% feedback.

Lenke til kommentar

Ja, da var Edwards gitar kommet i hus. :D

Var veldig bra å spille på, men trenger litt justeringer(E strengen kommer borti pickupen og lager lyd. :()

Ellers så var det litt riper og hakk siden den er rundt åtte år gammel, men det gjør meg egentlig ikke så mye, da jeg bare synes det gjør den litt spesiell.

Her er noen iPhone(:p) bilder til jeg finner det andre:

post-97694-1202135782_thumb.jpg

post-97694-1202135802_thumb.jpg

Baggen gitaren kom i :p

post-97694-1202135826_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den var heit, altså! :D

Er kvaliteten god? Får min Edwards-gitar om noen dager, kanskje i morgen!

Har bare fått spilt på den ca. en time nå, og så langt kjennes den bra ut.

Hvilken du har bestilt da? Les Paul?

Den ene strengen (mørk E) på min Epiphone Les Paul tar tydeligvis borti et av de øverste båndene, det blir en del ulyder. Er dette noe jeg kan fikse selv?

Du kan jo prøve å øke streng høyden(action).

Lenke til kommentar

Både flaringo og TRPTRP må gi meg en komentar på hvordan Edwardsgitarene er. (skal kanskje skaffe en selv med tiden). wiki sier de er MINST like god eller bedre enn ESP, men har mine tvil om det. dere må bekrefte/avkrefte :)

nice gitar TRP :love:

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Den var heit, altså! :D

Er kvaliteten god? Får min Edwards-gitar om noen dager, kanskje i morgen!

Har bare fått spilt på den ca. en time nå, og så langt kjennes den bra ut.

Hvilken du har bestilt da? Les Paul?

Tror han bestillte en explorer.

Lenke til kommentar
Både flaringo og TRPTRP må gi meg en komentar på hvordan Edwardsgitarene er. (skal kanskje skaffe en selv med tiden). wiki sier de er MINST like god eller bedre enn ESP, men har mine tvil om det. dere må bekrefte/avkrefte :)

mener du ikke like god som eller bedre enn Epiphone? Edwards er vel ESP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...