Suppelars2k Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Er ho no flink da? Spiller hu i no band? Nei. Nei. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Vært borte fra tråden lenge nå Spiller ikke i no band nei, men jeg kjenner en bassist og en trommis, så det spørs om det kanskje blir noe EDIT: Razh0r - del guitar pro-fila med oss også, da Endret 1. juli 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Har vært inn og ut band så mye de siste to årene at jeg nå kjører solo. Det jeg har erfart med bandspilling er at du blir ikke noe bedre musiker av det. Alt du trenger å lære er å spille sammen med andre, så er det ikke mer å hente. (viss du ikke spiller sammen med usedvanlige dyktige musikere som kan lære deg ting) Teknisk er jeg mye bedre nå enn jeg noen gang var i band, dette har sin naturlige forklaring av at jeg slepper å dra på øving hver kveld,spille konserter, dra på nachspiel etter halvdøve konserter osv og derfor får mer tid til å øve. Viss du ikke føler at bandet ditt går noen vei, SLUTT! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 EDIT: Razh0r - del guitar pro-fila med oss også, da er vel ikke stress og åpne guitar pro og velge importer/midi også velge midi filen så lager guitar pro tab'n fo deg Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Spiller i band jeg. VI har spillt i over ett år ihvertfall, lagd noe egen musikk, spiller for det meste metal/heavy metal jaja, kongeartig er det ihvertfall Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 VI har spillt i over ett år ihvertfall, lagd noe egen musikk, spiller for det meste metal/heavy metal mulig å få en smakebitt? Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Har desverre ikke fått tatt opp noe enda. Vokalisten tenker på og kjøpe seg et sånn hjemmestudio. Da skal jeg legge ut noe EDIT: Blir ikke før etter sommern da.. Endret 2. juli 2005 av EskildO Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Har desverre ikke fått tatt opp noe enda. Noe som er ute på markedet i dag du ville sammenlignet verket med da? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 EDIT: Razh0r - del guitar pro-fila med oss også, da er vel ikke stress og åpne guitar pro og velge importer/midi også velge midi filen så lager guitar pro tab'n fo deg hvordan skulle jeg vite at det gikk an Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 EDIT: Razh0r - del guitar pro-fila med oss også, da er vel ikke stress og åpne guitar pro og velge importer/midi også velge midi filen så lager guitar pro tab'n fo deg hvordan skulle jeg vite at det gikk an Men nå vet du det Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) btw, jeg første tone starter på 9 på B-strengen. Resten kan man finne ut selv! Går slik: B |---9-9-11-9-12-9-11-9-- Endret 2. juli 2005 av razh0r Lenke til kommentar
enema Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 jeg er vel litt treig på forumer, men: akkustisk går også an å ha med forsterker, det samme prinsippet som med elgitar... og de fleste rockeband bruker elgitar fordi den kan man "vrenge" på lyden osv, og du aner ikke hvor god rockelyd som man kan få på nylongitar...(dritfett, faktisk bedre lyd, syns jeg) men det kommer an på om du skal spille metalrock eller hardrock o.l. jeg mente generell rock da jeg skrev innlegget... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 og de fleste rockeband bruker elgitar fordi den kan man "vrenge" på lyden osv, Fuzz? Overdrive? Disortion? Lenke til kommentar
enema Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Fuzz? Overdrive? Disortion? det man gjør med forsterkeren eller den stangen som er ved "roten" av strengene på elgitar... same shit hva det heter, men man kan gjøre det meste med akustisk gitar også... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Fuzz? Overdrive? Disortion? det man gjør med forsterkeren eller den stangen som er ved "roten" av strengene på elgitar... same shit hva det heter, men man kan gjøre det meste med akustisk gitar også... Det i enden av strengene er jo en tremolo bar, kan bende og vibrere bare den vel? Lenke til kommentar
€THA Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Går det ann å spille f.eks. det her: -------5------ -------4------ -------5------ --------------- -------4------ -------2------ Med plekter? Litt teknikk hjelp her takk Er vel litt vanskelig å spille det her, liksom hopper over ene strengen? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Går det ann å spille f.eks. det her: -------5------ -------4------ -------5------ --------------- -------4------ -------2------ Med plekter? Litt teknikk hjelp her takk Er vel litt vanskelig å spille det her, liksom hopper over ene strengen? vet ikke, selv klarer jeg å spille med plekter på en streng og spille på 2 strenger i tillegg (med lange og ring fingeren), men det der så litt vrient ut MÅ du bruke plekter så ville jeg prøvd og dra ned på de to øverste med plekter fort også brukt lange ringe og lille på de tre nederste Endret 3. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
andesam Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 e> lillefinger h> ringefinger g> langefinger d a> pekefinger e> tommel ? Lenke til kommentar
€THA Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hmm ja, men har sett en powertab av Nothing else matters, da var det en god del slik, også har jeg sett en film der Jaymz spiller den delen med plekter helt uten videre, ikke det at han spiller rett av den Tab'en jeg har lest, men hmm? Lenke til kommentar
€THA Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 e> lillefingerh> ringefinger g> langefinger d a> pekefinger e> tommel ? Plekter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå