Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vært borte fra tråden lenge nå :p

Spiller ikke i no band nei, men jeg kjenner en bassist og en trommis, så det spørs om det kanskje blir noe ;)

EDIT: Razh0r - del guitar pro-fila med oss også, da :)

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Har vært inn og ut band så mye de siste to årene at jeg nå kjører solo.

Det jeg har erfart med bandspilling er at du blir ikke noe bedre musiker av det. Alt du trenger å lære er å spille sammen med andre, så er det ikke mer å hente. (viss du ikke spiller sammen med usedvanlige dyktige musikere som kan lære deg ting)

Teknisk er jeg mye bedre nå enn jeg noen gang var i band, dette har sin naturlige forklaring av at jeg slepper å dra på øving hver kveld,spille konserter, dra på nachspiel etter halvdøve konserter osv og derfor får mer tid til å øve.

Viss du ikke føler at bandet ditt går noen vei, SLUTT!

Lenke til kommentar

jeg er vel litt treig på forumer, men:

akkustisk går også an å ha med forsterker, det samme prinsippet som med elgitar... og de fleste rockeband bruker elgitar fordi den kan man "vrenge" på lyden osv, og du aner ikke hvor god rockelyd som man kan få på nylongitar...(dritfett, faktisk bedre lyd, syns jeg) men det kommer an på om du skal spille metalrock eller hardrock o.l. jeg mente generell rock da jeg skrev innlegget...

Lenke til kommentar
Fuzz? Overdrive? Disortion?

det man gjør med forsterkeren eller den stangen som er ved "roten" av strengene på elgitar... same shit hva det heter, men man kan gjøre det meste med akustisk gitar også...

Lenke til kommentar
Fuzz? Overdrive? Disortion?

det man gjør med forsterkeren eller den stangen som er ved "roten" av strengene på elgitar... same shit hva det heter, men man kan gjøre det meste med akustisk gitar også...

Det i enden av strengene er jo en tremolo bar, kan bende og vibrere bare den vel?

Lenke til kommentar

Går det ann å spille f.eks. det her:

-------5------

-------4------

-------5------

---------------

-------4------

-------2------

Med plekter?

Litt teknikk hjelp her takk :)

Er vel litt vanskelig å spille det her, liksom hopper over ene strengen?

Lenke til kommentar
Går det ann å spille f.eks. det her:

-------5------

-------4------

-------5------

---------------

-------4------

-------2------

Med plekter?

Litt teknikk hjelp her takk  :)

Er vel litt vanskelig å spille det her, liksom hopper over ene strengen?

vet ikke, selv klarer jeg å spille med plekter på en streng og spille på 2 strenger i tillegg (med lange og ring fingeren), men det der så litt vrient ut

MÅ du bruke plekter så ville jeg prøvd og dra ned på de to øverste med plekter fort også brukt lange ringe og lille på de tre nederste

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Hmm ja, men har sett en powertab av Nothing else matters, da var det en god del slik, også har jeg sett en film der Jaymz spiller den delen med plekter helt uten videre, ikke det at han spiller rett av den Tab'en jeg har lest, men hmm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...